Gå til innhold

Min E61 530dAT Siste oppdatering: Straight quad pipe, SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

Da var midt konsollen på plass igjen, fortsatt litt arbeid igjen på selve NBT HU`en, må legge opp CAT5/6 ethernet kontakt til diagnose/kode formål for NBT`en, + montering av DAB+ antenne. Prøver meg med frontrute montert blaupunkt antenne i første omgang. Blir nok fabrikk DAB antenne fra 09 modell etterhvert. :)

NBT`en funker meget bra, men må få koda inn eindel småting som ikkje fungerer enda.
post-80840-0-23352200-1409785411_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par bilder med henger i dag....  :drink:

Defekt starter i Skylinen, så den skal skiftes, så bærer det avgårde til biltilsynet for endelig godkjenning. (kun mangel på uorginalt eksosanlegg, skal også skiftes nå, til orginalt.

 

post-80840-0-36785300-1410046671_thumb.j

 

post-80840-0-41889600-1410046672_thumb.j)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Postet bilde

En liten oppgradering på gang, stud kit, er dritt lei av idiot konseptet med hjulbolter som BMW sverger til... :angry:

Det gjør hjulskift med spacere til ett mareritt av og til. (Hjelper ikke på med løse skiver også, da låse bolter på disse mangler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med kodingen av M5 instrumentet?.....

 

Ellers meget stilig bil! :)

Takker, har ikkje fått gjort noe med det enda... Har sånn ca. 1000 andre ting på gang... 

Kommer med updates her når det er gjort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det er ikke helt enkelt gjort. Så hvis du har løsning er jeg int.

Planen, i grove trekk er:

Lodde ut M35080 V6 chippen, deretter lese ut heile minnet i chipen, korrigere informasjonen som er lest, for å endre chassis nr, til "mitt" chassis nr.

Lagre data til ny skrivbar M35080 chip, lodde denne inn i cluster, montere cluster.

Når dette er gjort, så vil chassis nr stemme med bilen, og det vil være muligt å kode cluster som vanligt via ncsexpert, og da kan man endre instillingene slik att utstyrs nivå etc. stemmer, og man slipper feil meldinger. :)

Har utstyr til å lese og skrive til chip, men mangler ein ny, tom M35080 chip, har ein slik i bestilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok du går den veien ja. Syns det er morsomt å lese slikt hvor folk sier det "bare er å endre chassis nr".

Har lyst på m5 instrument selv se. Men har ikke leser til rommen.

Hehe, ja, det er "bare" å endre/legge inn chassis nr. når clusteret er nytt, også går det ann på noen eldre modeller som ikkje har "V6" chip, dei var skrivbare.

Har leser/skriver for rommen, så du kan få låne den.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...