Gå til innhold

Min E61 530dAT Siste oppdatering: Straight quad pipe, SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

On 16.6.2016 at 20.55, Skulebollen skrev:

Har 9,5 et 20 på min, gikk ikke uten spacere med originaldempere og senkefjører. Så monterte 5mm spacere, alså da et 15. Synes dette sitter rimelig perfekt på originale skjermer.. planen er coilovers, men da vil jo ikke det gå da? Hvor mye plass trengte du når du hadde et 17? For at coilovers gikk klar?

Eg måtte ned på ET-3 for å ha 1-2mm klaring til coilovers, i den høyden eg har nå.
Eg kjører med 255/35-20 framdekk, litt av forklaringen ligger nok der (ca. 27" hjul diameter)

Ved ET17, så måtte eg har coiloverene på topp, for å ha ca. 1-2mm klaring til coilovers.

Problemet med coilovers vs. org. fjærbein, er att skåla på fjærbeinet går akkurat klar hjulet, men med coilovers så har du ingen skål, men bare ein stor "mutter" som fjæra kviler på, og fjæra kommer mye lenger ned enn med org. fjærbein.

Så med andre ord,
Coilovers fungerer sikkert vedlig godt med små hjul, men med store hjul, så må man være litt kreativ, og ha god plass i hjulhuset.
(M5 framskjermer hjelper litt på her... :-D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
On 6/20/2016 at 19.14, DanielStance skrev:

Fin bil du har :) Men er det bare jeg som syns bakhjulene står litt langt frem? :unsure:

Takk for det.
Kan være synsbedrag? Men den skal inn til 4 hjulskontroll nå, så skal se hva den viser :) 

 

Ellers har det vært litt rolig i det siste, har fått på M5 bakfangeren nå og montert litt oppgraderinger på pop-anlegget siden sist oppdatering her inne.

20161005_201315.jpg

 

Ellers har eg bestilt ny LCI (M57TU2D30) GTB2260VK ombygd hybrid turbo (3bar maks), LCI manifold, LCI downpipe, LCI tur-retur olje rør til turboen, + LCI Trykk rør fra turbo til intercooler, og LCI luft tilførsel rør fra MAF.
Så blir det 535d dyser og custom remap, satser på 400hk+ i første omgang.
Blir nok mer når ny oppgradert konverter er på plass.


Ellers er NBT EVO bestilt, dog. litt leverings tid, skal bli spennende å montere! :)

Endret av RB26DETT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RB26DETT skrev:

Takk for det.
Kan være synsbedrag? Men den skal inn til 4 hjulskontroll nå, så skal se hva den viser :)

Nei jeg tror det er sånn på E60/61. Mulig hjulene du har framhever det litt mer.. :)

Vet ikke hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 11 months later...

Nå er dessverre bilen solgt, men før salg rakk eg ein fantastisk rundtur rundt europa, første delen som deltaker i Eurorally 2018,
(Odda-Stavanger-Hirtshals-Padborg Circuit-Hannover-Zandvoort (Amsterdam)
Etter eurorally;
Paris-Lyon-Marseille-Cannes-Nice-Monaco-Milano-Garda sjøen-Bormio-Insbruck-Munchen-Hannover-Hirtshals-Stavanger.. puh.
Over 6000km, og bilen virket perfekt som alltid. 0.9L/10km i snitt på hele turen, med mye hard kjøring, 200km/t i lengre perioder, og 250km/t ++ pulls, topp noteringen ble 276km/t på autobahn, i følge gps.

Før eurorally måtte det lages skikkelig grom eksos, noen filmer under viser ganske heftig M57 straight pipe lyd... :)

 

Straight pipe quad

Straight pipe quad 2

Endret av RB26DETT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...