Gå til innhold

Min E61 530dAT Siste oppdatering: Straight quad pipe, SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

Før jeg skiftet termostater var motortemp mellom 65-70 grader, kunne presse den opp i 75grader ved litt belasting. Måtte det pga det skulle regenerere DPF. Strekene lå  på 7-8 etter 1 times kjøring og kun 65grader.

Etter byttet ligger den stabilt på 90-92, men strekene er fortsatt 7-8. Men tar ikke en time, men kanskje 20 min. Tar vel ca 15 min og nå 85-90 grader i motsetning til 65 grader på en time før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg skiftet termostater var motortemp mellom 65-70 grader, kunne presse den opp i 75grader ved litt belasting. Måtte det pga det skulle regenerere DPF. Strekene lå  på 7-8 etter 1 times kjøring og kun 65grader.

Etter byttet ligger den stabilt på 90-92, men strekene er fortsatt 7-8. Men tar ikke en time, men kanskje 20 min. Tar vel ca 15 min og nå 85-90 grader i motsetning til 65 grader på en time før :)

 

Merka du noe på forbruket? Har lest eindel som har fått eindel lavere forbruk med ny termostat, motoren bruker meir diesel når den "kald".

Tenkte eg skulle sjekke vann tempen på min, syns den bruke vel lang tid på å bli varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke kjørt så mye med den etterpå. Blir bare brukt av meg 1-2 ganger i uka. Så kan ikke si så mye om det. Har målt den til 0,95 på blandet kjøring, og 0,65 på langkjøring. Kan presse den ned i rett under 0,6, men da må du bruke gasse forsiktig :) Men er jo som kjent en svakhet, så er sikkert lurt og bytte dem. Hovedtermostat var produsert i 03, og EGR termostat i 04, så disse har stått på bilen siden ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke kjørt så mye med den etterpå. Blir bare brukt av meg 1-2 ganger i uka. Så kan ikke si så mye om det. Har målt den til 0,95 på blandet kjøring, og 0,65 på langkjøring. Kan presse den ned i rett under 0,6, men da må du bruke gasse forsiktig :) Men er jo som kjent en svakhet, så er sikkert lurt og bytte dem. Hovedtermostat var produsert i 03, og EGR termostat i 04, så disse har stått på bilen siden ny :)

Stemmer, skal sjekke kjølevannstempraturen på min når eg kommer på land igjen, mistanke om att termostaten er "på tur".

 

 

Da var neste retrofit under planlegging, har bestilt det meste eg trenger av deler til; "drumroll"-; ACC, Active Cruise Control....

Har kun vanlig cruise control, og det plager meg eindel ved langkjøring, blir mye korrigering på cruise controllen.

Deler som trengs for retrofit:

- ACC radar/sensor

- Deksel rundt ACC sensor

- ACC Cruise controll "arm" på ratt stamme, std. cruise controll arm blir erstattet av denne Acc utgaven.

- Trykk sensor for bremsrør bak og forran (altså 2x), + nye bremserør og t stykke for trykk sensoren.

- Retrofit ledningsnett

Har bestilt alt untatt ACC radaren, den blir nok bestilt iløpet av påsken. 

Det blir ACC1, dvs. uten stop & go, hadde bilen vært av nyere årgang, hadde acc2 med stop & go vært tingen, men må visstnok oppgradere flere moduler for å få acc2 med stop & go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. :)

 

Legg gjerne ut info om jobben underveis.

 

Har selv snust endel på dette, men jeg har manuell, og ettersom man ikke fikk dette i kombinasjon med manuell er jeg usikker på det vil fungere på min bil, så da er det sure penger å "kaste bort".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk. Mer info om ACC!

Ellers må jeg jo si at du har svært så spreke planer for bilen din! Og det er bra!

Jepp, ska lage DIY på ACC`en...  :beer:

 

Fått litt deler siste veka; 

 

Fått LCI baklykter, hadde fått nye Bi-Xenon LCI lykter fra før, og lys modul/kabler.

Skal lydisolere ekstra i taket bak ved høytalerene, legge opp kabler til høytalere i taket, og kabler til høytalere/sub framover i samme slengen, + USB kabler til ny COMBOX (6FL og 6NF/6NR) så avventer litt med LCI lykte oppgraderingen.

Det blir også mest sannsynligvis åpning av front lyktene, for å montere "bedre" AE, vil ha noe med mer lys i, og som helst har ca. samme lysstyrke på alle ringene. Blir sannsynligvis også "linse"/ modifisering forran "slave" pæra, syns egentlig non-Adaptive lyktene ser mye bedre ut, fant ut dette først etter eg hadde fått lyktene i hus....  8-[

 

CIC LCI klimakontroller og ramme. (usikker på om eg skal gå for pre-lci klima kontrolleren eller LCI, 

Er visst litt problem med styringa, muligt eg prøver LCI`en ei stund og ser om den funker ok.

 

Fekk også:

- Ny CIC iDrive kontroller med ramme

- 80w LED til spredere

- Glidebolt sett til M5 front caliper (kun 1 side)

- svarte BMW emblem til panser/bakluke  O:) 

 

post-80840-0-92037800-1397777043_thumb.j

post-80840-0-59823000-1397777049_thumb.j

post-80840-0-10729500-1397783603_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du selge gamle lyktene? Trenger venstre lykt uten fukt og fungerende oransje lys :)

 

Har forresten merket endring i forbruk. Vis jeg skal bedømme etter drivstoffmåleren i turtelleren, så ligger den mye lenger fra 10l mot 0 nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var M5 bremsene montert, det gjorde susen det.... :)

 

Eneste negative må vel være att M5 caliperene ser litt "kjipe" ut, de er store og alt det der, men det er ikkje akkurat Brembo look på de.
(Og ikkje Brembo vekt heller forsåvidt) Syns og det er litt spesielt med så store calipere, og bare 2 stempel.
Brembo har 4 på mindre bremser (324mm) og 6 stempel på 380mm.

Bare til sammenligning, dette er Brembo sine Ferrari ENZO calipere, 383mm skiver hører til, vs. std. R34 Skyline GT-R calipere, (med veldig stygg/skada lakK)

post-80840-0-69796600-1397893076_thumb.j

 

Anyways, fornøyd med oppgraderingen ellers, det var plug&play, og ingen problem.

Noen bilder.

post-80840-0-41379700-1397892787_thumb.j

 

post-80840-0-96496800-1397892788_thumb.j

Tror bremsene vil vise enda mere igjen med nye felger som er litt meir åpne.

 

post-80840-0-82094900-1397892790_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var det tid for litt oppdateringer igjen, har vært på reisefot ei stund, så har hopa seg opp litt...  :stupid:

 

 

Men nå er nye felger på, Zito CSL 9,5" framme og 10,5" bak.
Dekk:

Framme; Kuhmo dritt dekk framme (fekk de svært billigt!) 255/35-20

Bak: Michelin Pilot Supert Sport 285/30-20

 

post-80840-0-34767300-1402743931_thumb.j

 

post-80840-0-10817500-1402743690_thumb.j

 

post-80840-0-59454600-1402743691_thumb.j

 

post-80840-0-48114600-1402743693_thumb.j

 

 

Ellers, LCI Bi-Xenon lykter montert forran, LCI baklykter montert, Led blinklys pærer montert i framlykter, LM2 lysmodul montert og programmert.

 

post-80840-0-77274500-1402743932_thumb.j

 

M5 instrument montert, men ikkje koda enda, så masse feilmeldinger osv. kommer opp, skal utbedres ASAP!

 

post-80840-0-20215000-1402743929_thumb.j

 

M5 framskjermer i tollen, orginale, så dette kommert snart.

M5 ratt med paddel shift og trukket på nytt, rett rundt hjørnet...  :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det .:)

 

Hva er planen din når det kommer til speedometeret, vil du få oljetemperaturen til å virke, og hva med kilometerstanden, der må vel den chippen loddes og programmeres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...