Gå til innhold

Finn.no, eg tror eg er blitt lurt


username83
 Share

Anbefalte innlegg

Fant endelig noen felger på finn som eg likte.

 

Sendte melding til vedkommende og etter litt tyt frem og tilbake så blei vi enige om en pris.

 

Han ville ikkje sende de i postoppkrav da han var blitt "lurt" før på det og dette var for meg forståelig da det koster en del å sende felger og at eg også har sendt uten at vedkommende hentet pakken.

 

Vi blei derfor enige om at eg skulle overføre en sum som stod for frakt og retur, naiv som eg var..

 

Etter pengene var blitt overført så har det selvfølgelig blitt veldig rolig fra hannes side, svarer på en og annen sms, men ikkje stort mer..

 

Eg har sendt han en melding om at han får ut morgendagen før eg trekker konklusjonen på at eg er blitt lurt..

 

men spm mitt er, er det noen vits i at eg gjør noe med dette?

 

Gidder purken å gjøre noe med dette ?

 

Kan eg sende den lokale namsmannen på han osv ?

 

Eg kommer nok til å anmelde han kun for å kunne få han vekk fra finn slik at ikkje flere blir lurt..

 

Det som er så rart oppi det hele er at han bruker kjæresten sitt fulle navn, riktige tlf, fullt navn i mail adresse og hus adresse og det finner eg jo litt rart om ha skal lure noen ??

 

Har også funnet de på facebook..

 

Så hva er mitt neste steg OM det viser seg at han har lurt meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt svindlet på samme måte selv. Etter utrolig mye frem og tilbake og nærmere et halvt år med krangling og unnskyldninger fikk jeg igjen pengene. Måtte til slutt kontakte familien hans, og fortelle hva slags naut han var og hvordan han oppførte seg. Det første han presterte å si var at jeg burde ha gitt han en sjanse, samt at han skulle komme å drepe meg.

Jeg fortalte han en liten løgn om at onkelen min jobbet i økokrim og at jeg ville rævkjøre han dersom jeg ikke fikk igjen pengene. Si fra om du trenger råd, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du ventet?

Det hender titt og ofte at en blir uten mobildekning, reiser på jobb der en ikke har lov å ta med mobil, mister mobil en sen lørdagskveld osv.

Posten i Norge er heller ikke den kjappeste, så det går fort noe tid før ting kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken der er ikke lett ,samtidig som den er det.:).

Jeg opplevde noe lignende på Finn for 5 årsiden.

Fant noen Bbs felg til en Calibra jeg hadde og hadde en ryddid samtale selger.Skulle han i det hele tatt sende ville han ha halve summen inn på konto.

Dum som jeg var,gjorde jeg dette.Jeg satt og gledet meg til felger som ikke dukket opp,han tok ikke telefonen og bl bla bla..

Tilslutt ble jeg forbannet og tok saken i egne hender.Jeg hadde fått tak i adresse og bestemte meg for å besøke vedkommende en søndag.Tok med meg en oppbola kamerat som ser og er svær som et vondt år og har ødelagt hue sitt pga diverse produkter i kroppsbyggerverde.

Han sin tankegang er enkel,sove,trene,spise,true og banke folk.:).

Etter 3 timer med kjøring dukket vi opp og på utsiden lå felga jeg skulle ha.Jeg ringte på,der kommer ei snill dame ut.Jeg forklarer hvorfor jeg er der.Et øyeblikk sa hun.Og der kommer en guttevalp ut sier han hadde ikke mottat penger ,men jeg hadde kvittering på overføring osv.

Enden på visa er at han hadde brukt pengene jeg hadde overført og at jeg reiste med felga for summen jeg hadde overført.:).

Så av og til er et hjemmebesøk lurt.:).Hjelper og å ta med en som ser skummel ut.

Slapp av ,vi orrnær detta,var det eneste han sa..

Ringe politi er ingen vits.Ta saken i egne hender,mye bedre eller få hjelp av andre.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he,nei jeg har aldri sloss eller kranglet med noen.Jeg tok med denne figuren for å skremme litt isåfall,men kunne like gjerne tatt  ed katta til naboen.Han satt i bil og spiste kylling,proteidrinker og kikket på overarmene sine :).Nei,det beste er å ordne ting ryddig.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...