Gå til innhold

.......


Fischquig
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver på nytt med en førstegangsbil nummer 2. Siden savnet av 6'er ble så stort at det ødela nattesøvnen, så jeg meg nødt til å bytte ut E46 318'n mot noe annet. Hadde egentlig planer om å få tak i en e39, men det går vel mot varmere tider her i nord...? Derfor falt valget på et badekar, eller toppløs e36 om du vil.

Bilen er en 96' 320i med bl.a. m-sport fra fabrikk.

 

post-64403-0-37597700-1397559790_thumb.j

 

 

 

 

 

 

 

 

Det gjenstår en del plukk før bilen blir strøken, men med tiden til hjelp sp skal det bli :)

I første omgang må den inn på PKK hvor den har fått anmerkninger på dårlige skiver foran, for høy CO (mistenker termostat og tett luftfilter ettersom den ikke blir skikkelig varm og drar dårlig) og bytte ytre endeledd.

 

Så blir dette gjort etter hvert:
- Bytte plata rundt grillen (X)
- Ta det lille som er av overflaterust (Evt. hel-lakkering etter hvert) 
- Sette inn nye AE's med ccfl eller led (utsatt inntil videre)
- Led i tåkelys (X)
- Xenon i nær og fjærn (X)
- Ny sportseksos
- Nytt setetrekk på sjåførsete (X)
- Sub (X)
- Skikkelig runde med vask, polish, skinninnpregnering osv.

 

Har vært ute å kjørt litt nå de siste dagene og over humper så sklir venstre siderute ned og skyter seg opp igjen med en gang, men noen ganger glir den bare litt ned uten å gå opp igen... Det samme gjelder når jeg lukker døra. Sentrallåsen på venstredøra fungerer heller ikke med fjernkontrollen. Noen som vet hva det skyldes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt setetrekk, endeledd, bremseklosser/skiver, termostat, grillramme osv. er bestilt og bekreftet sendt fra Koed, i tillegg til at jeg i går fikk byttet depolyktene mot originale ZKW med linser. Plukket ned lyktene og renset/vaska dem grundig samtidig som jeg la på gul film på fjernlysglasset. Er for øyeblikket usikker på om jeg skal sette inn angel eyes eller beholde vanlig parklys (åpen for meninger)

 

Bilen blir levert inn på verksted på mandag for å ordne opp i det elektriske og bytte det som skal. 

 

Sånn ståa er nå

post-64403-0-45907700-1399116267_thumb.j

 

post-64403-0-54513200-1399116286_thumb.j

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

artig med cab! Fin bil :)

 

Synes du skal beholde de originale parklysene jeg.

 

Takk for det!  :grin:  Inntil videre kommer jeg til å kjøre vanlig park, har på en måte gått litt vekk fra angel eyes på e36 (synes det ser litt jalla ut i dagslys...) Har derimot bestilt meg xenon som skal inn i nærlyset og ledåærer til tåkelys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok microbryteren i låskassetten i døra som skaper ruteproblemene dine :smile:

 

Lurer på om bilen kanskje hadde stått litt før jeg overtok den ettersom ruta har begynt å fungere som den skal uten og sige ned, ene pæra i dashbordet har kommet tilbake og høyttalerne i sjåførdøra fungerer igjen etter litt bruk  :bounce:  Selvreparerende biler er det langt i mellom...

 

Sitter bare å venter på at det som er av rust bare på mystisk vis skal forsvinne nå  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Ser meget bra ut, digger fargen!
 

 

Ville forøvrig beholdt vanlige parklys, men jeg er litt oldschool/skada :P Fine planer og, jeg liker at bilens ve og vel er høyt prioritert! 

 

Interiørbilder hadde vært kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bilen er lilla, hva heter fargen? Tror nok det blir bra med vanlige parklys og gule glass på lilla bil. Har selv CCFL i mine lykter på gul cab og synes det ser bedre ut enn vanlig park. Alt kommer egentli ann på farge på bilen spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bilen er lilla, hva heter fargen? Tror nok det blir bra med vanlige parklys og gule glass på lilla bil. Har selv CCFL i mine lykter på gul cab og synes det ser bedre ut enn vanlig park. Alt kommer egentli ann på farge på bilen spør du meg ;)

 

Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med lys, er på grensen til lei xenonhvitt, men samtidig ser det renere ut.. og skal jeg ha alt xenonhvitt er ccfl eller ledringer et must  [-X  Fargen heter Technofiolet kode 299 :)

 

 

Beklager alle sammen, men lagde ny tråd på denne her etter at denne ble litt rotete og rar.... 

Ny tråd: http://bimmers.no/topic/784018-fischquigs-e36-badekar-og-et-lite-stykke-318-turbo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...