Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Fått gjort en liten quick fix av sideskjørtene. En kombinasjon av brede dekk og 136.000 kilometer hadde slitt av lakken i front ved hjulbuen. Pusset forsiktig ned og lakket med lakkstift fra BMW. Fra en meters avstand ser det veldig greit ut :) Har også fått fylt en del små steinsprang andre steder, da spesielt på sideskjørt og frontfanger. Er tross alt en bruksbil så gidder ikke å hive penger ut av vinduet på lakkering hver gang det kommer noe småtterier :) 

IMG_0355.JPG

IMG_0356.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tanker om hvilket lufttrykk som er optimalt på 255/35-20 og 285/30-20? Har lagt meg cirka 10 prosent over det som anbefales i dørkarmen på 245/25-20 og 275/30-20, så kjører nå på omtrent 2,2 bar foran og 2,7 bar bak. Men følger dette kanskje er litt lite? Føles i alle fall veldig mykt når jeg kjører (kan jo selvfølgelig ha sammenheng med at dette er vinterdekk, men synes det var vel mykt).

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gorg skrev:

Kjører med 2.8 bak på 255/35/19. Kanskje litt mer enn det?

Hva har du framme? Jeg kjører 3.0 framme og 3.2 bak på samme dimensjon som du har mener jeg å huske. Synes den er noe hard nå, men sporer nær sagt ingenting. Vurderer uansett å gå ned litt. 

@Walkabout 2.2 og 2.7 bar er alt for lite. Sporer det? Prøv å kjør det opp til rundt 3 bar. Sporet noe mer når jeg hadde mindre luft i dekka enn jeg har i dag.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, papertiger skrev:

Hva har du framme? Jeg kjører 3.0 framme og 3.2 bak på samme dimensjon som du har mener jeg å huske. Synes den er noe hard nå, men sporer nær sagt ingenting. Vurderer uansett å gå ned litt. 

@Walkabout 2.2 og 2.7 bar er alt for lite. Sporer det? Prøv å kjør det opp til rundt 3 bar. Sporet noe mer når jeg hadde mindre luft i dekka enn jeg har i dag.

Tror 2.6 eller 2.5 foran. Sporer heller ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp til 3.0 bar foran og 3.2 bak. Kanskje litt vel mye, skal justere ned et par knepp både foran og bak tenker jeg.

Kom litt vibrasjoner i bilen i 120 km/t og over (kjører selvsagt aldri så fort, bare rent hypotetisk problemstilling), så svingte innom Dekk1 på Mariero her i går. Viste seg at det var kommet et lite høydekast i den ene bakfelgen. Det fikset de på strak arm og rettet ut felgen til neste dag for 700 kroner. God service og proffe folk, så kan anbefale de hvis noen skulle trenge retting av felg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med urunde hjul/dekk (sliter med det samme selv - bare at det er dekkene som er urunde). Iht. dekkverkstedet jeg bruker, så anbefaler de et lufttrykk i nogen lunde samme område som det du har i dag, Raymond. For øvrig deilig å se at man kan få fikset opp i kjedelige ting raskt, smidig og til en hyggelig penge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
52 minutter siden, Fahad skrev:

Heftig! Har du tenkt til å lakkere den i bilens farge? 😀 Blir spennede å se den på bilen din 

Jepp, den blir lakkert i bilens farge. Synes det er penest på hvit bil :) Alternativt kan jeg foliere den nederste delen i sort blank senere om jeg skulle ønske det, men ut i fra bilder jeg har sett så tror jeg det peneste på hvit bil er hele leppen i bilens farge.

Får se hvordan kvaliteten er, kom på 930 kroner ferdig levert. Men mitt inntrykk er at kvaliteten er den samme uansett om det koster lite (1000) eller middels (2500) på eBay. Det er først når man går opp noen hakk på prisen at kvaliteten faktisk blir bedre. Gidder uansett ikke bruke 4-5000 på en leppe, som har så stor risiko for å bli ødelagt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...