Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, papertiger skrev:

Har fått merke LDW på F36’en. Var fint på hovedvei og motorvei, men skulle nesten ønske den svingte tilbake selv. Står når jeg skrur den på at den funker fra 70km/t. Hadde en dagstur på vestlandske landeveier idag, og da måtte jeg skru det av. Ved litt aktiv kjøring på slike veier blir det fort litt kjøring oppå og over stripene, da blir duringen i rattet irriterende. Men den knappen jeg ikke har på min er den i’en med prikker bort til bilen - hva er det? 

Det er Head-up displayet :) På nyere biler lurer jeg på om det ikke er knapp for HUD, men at man bare slår den av og på i iDrive? Fikk forresten tilbud fra Transtec på flush av girkasse, de skulle ha rundt 7 700 kroner mener jeg å huske, så blir en tur innom de før jul. Takk for tipset!

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Walkabout skrev:

Det er Head-up displayet :) Fikk forresten tilbud fra Transtec på flush av girkasse, de skulle ha rundt 7700 kroner mener jeg å huske, så blir en tur innom de før jul. Takk for tipset!

Ah, stemmer - har HUD men må inn på Innstillinger for å skru det av mener jeg på. Så bra, godt tipset kom til nytte!:) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikler veldig på F82 M4 for tiden. Hadde ikke vært noe problem å bytte, men da forutsetter det at jeg selger F11'en - og den har jeg blitt så glad i at det har jeg ikke lyst til :) Sitter også langt inne å måtte bruke en M4 i saltlaken på vinteren blant annet. Så bare å håpe at Lotto-kupongen snart går inn, så det kan bli en bil nummer to. Synes ikke prisene er så gale lengre, synes blant annet dette virker som en fin utgave (kommer på rundt 730 000,- ferdig importert): https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251537935&ambitCountry=DE&colors=BLUE&colors=GOLD&colors=ORANGE&colors=RED&colors=YELLOW&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=HEAD_UP_DISPLAY&features=LED_HEADLIGHTS&interiorTypes=LEATHER&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=93&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&vatable=true

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Sikler veldig på F82 M4 for tiden. Hadde ikke vært noe problem å bytte, men da forutsetter det at jeg selger F11'en - og den har jeg blitt så glad i at det har jeg ikke lyst til :) Sitter også langt inne å måtte bruke en M4 i saltlaken på vinteren blant annet. Så bare å håpe at Lotto-kupongen snart går inn, så det kan bli en bil nummer to. Synes ikke prisene er så gale lengre, synes blant annet dette virker som en fin utgave (kommer på rundt 730 000,- ferdig importert): https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251537935&ambitCountry=DE&colors=BLUE&colors=GOLD&colors=ORANGE&colors=RED&colors=YELLOW&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=HEAD_UP_DISPLAY&features=LED_HEADLIGHTS&interiorTypes=LEATHER&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=93&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&vatable=true

 

 

De har falt sinnsykt mye ned pris. Du må si ifra neste gang du er i Oslo 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg er ikke den eneste som har hatt litt M bil i tankene den siste tiden 😉 Jeg sikler egentelig mest på F80 M3, men ville i såfall hatt Competition Pakka og da er vi litt utenfor mitt prisleie. Men ja, M4 og M3 har kommer seg ganske god ned i pris. 

Ett annet alternativt er jo å vente på G30 M550i, med mindre du ikke liker G30. Er jo delte meninger om den, jeg digger den. Men som med deg, så er jeg ALT for glad i F10en egentelig. Den drar på åra og har nå bikket 100 000 km, men den føles liksom ikke gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fahad skrev:

De har falt sinnsykt mye ned pris. Du må si ifra neste gang du er i Oslo 👍

Virker som de holder seg ganske greit på Finn da, men ser de har gått litt ned siste månedene. Hjelper vel ikke at det snart er vinter heller, da er det færre kjøpere. Jeg kommer faktisk til Oslo om halvannen uke, skal jobbe fra Oslo-kontoret tre-fire dager, så da må vi treffes! Kommer med bilen også faktisk, så da hadde det vært gøy å møtes :) 

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så jeg er ikke den eneste som har hatt litt M bil i tankene den siste tiden 😉 Jeg sikler egentelig mest på F80 M3, men ville i såfall hatt Competition Pakka og da er vi litt utenfor mitt prisleie. Men ja, M4 og M3 har kommer seg ganske god ned i pris. 

Ett annet alternativt er jo å vente på G30 M550i, med mindre du ikke liker G30. Er jo delte meninger om den, jeg digger den. Men som med deg, så er jeg ALT for glad i F10en egentelig. Den drar på åra og har nå bikket 100 000 km, men den føles liksom ikke gammel. 

Ja, det begynner å komme på et akseptabelt nivå. Det som plager meg litt er at bilen bare kan brukes med god samvittighet halve året, men tror det hadde vært veldig kjekt å eie en M-bil en gang i livet. G30 har jeg ikke fått sansen for (enda), føler uansett det hadde blitt for likt min F11. M4 er akkurat passe nett, uten at det blir en "småbil", slik M2 gjør i mine øyne. M5 er litt mer sedan igjen, da ville jeg heller hatt M6 i så fall, men de holder seg kunstig høyt i pris synes jeg. Eneste jeg ikke liker med M4 er manglende lårstøtte på setene, samt at jeg måtte oppgradert til LCI baklys (og ideelt sett heldigitalt instrumentpanel). Men da har man en veldig flott og moderne bil. Blir mer og mer elektriske biler fremover, så ser litt for meg at dersom jeg skal ha en M-bil med fossilt brensel, så begynner det å nærme seg rett/optimalt tidspunkt - og før jeg slår meg til ro med kids og unger :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en M bil bør alle ekte bilentusiaster eie en gang i løpet av livet, det er ett mål. Jeg er forsåvidt enig med deg når det gjelder M4, akkurat passe størrelse og den er ny nok til at den føles ny. Men jeg ser alle mener at Competition pakka er mye bedre, særlig for meg som bruker bil både til hverdags og på bane. Jeg har selv kjørt M3 Competition og den bilen passet meg som hånd i hanske når jeg ble kjent med den. 

Jeg ser dog ikke på dette som siste sjanse til å kjøre ekte fossil, biler i dette segmentet vil mer eller mindre være fossil i all uoverskuelig fremtid. Det med familie er dog en større endring som kan ha innvirkning på bilvalg. Jeg er nok sånn skrudd sammen at jeg ikke kommer til å ha en døll familiebil, det er jeg rett og slett for bilinteressert til. Når det er sagt så lager BMW mye artig som har plass til hele familien 👍 M5 har vært verdens beste bil for meg så lenge jeg kan huske. Der andre drømte om Porscher og Ferrarier drømt jeg om M5, dette var tilbake da E39 M5 var på høyden som ny. Så det må nok bli en M5 etterhvert i en eller annen form😀 Men først så får vi nyte F10 og F11 litt til, rett og slett noen fantastiske biler det er umulig å gå lei av 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har fått bestilt time for flushing av girkasse den 22. november hos Transtec AS. Gjør et greit innhugg i lommeboka med nesten 8 000 kroner, men er godt for samvittigheten når bilen har passert 150 000 kilometer. Spent på hva de sier om oljen som er i nå - har aldri opplevd girkassen som treg eller at det er noe nykking. Tror nok anbefalingen om hver 60-80 000 kilometer er litt i overkant. Bavaria anbefalte å bytte etter 150 000 kilometer, så da forholder jeg meg til det enn så lenge :) 

Ellers blir det ny farge på vinterfelgene neste år - noen som har innspill? Kommer til å gå for Foliatec sprayfolie denne gangen også. Vurderer både sølv metallic, antrasitt og grå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den kuleste oppdateringen i dag, men likevel en av de viktigste! Fikk byttet bunnpanna og flushet girkassen, noe som letter lommeboka for en del laks, men regner med det er verdt det på sikt. De nevnte at oljen var rimelig skitten, så et bytte var på tide. Merker ikke store forskjellen, men girer littegrann mykere nå :) 

3FFBB9D6-D5B1-46B3-AA13-15ED83B6B905.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Walkabout skrev:

Ikke den kuleste oppdateringen i dag, men likevel en av de viktigste! Fikk byttet bunnpanna og flushet girkassen, noe som letter lommeboka for en del laks, men regner med det er verdt det på sikt. De nevnte at oljen var rimelig skitten, så et bytte var på tide. Merker ikke store forskjellen, men girer littegrann mykere nå :) 

3FFBB9D6-D5B1-46B3-AA13-15ED83B6B905.jpeg

Hvor mange liter olje gikk med? Fikk et tilbud nå på ca. 10.400 med flushing. Fikk da i utgangspunktet meget gode rabatter via jobb på alt av deler. Her var det vel snakk om 10L olje på kasse og 5 ekstra til flushing.

A.J.

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AJ82 skrev:

Hvor mange liter olje gikk med? Fikk et tilbud nå på ca. 10.400 med flushing. Fikk da i utgangspunktet meget gode rabatter via jobb på alt av deler. Her var det vel snakk om 10L olje på kasse og 5 ekstra til flushing.

A.J.

Det er jeg jammen ikke sikker på, men mener også å ha hørt at det medgår omtrent 15 liter ved flushing. Mulig du skal ha en dyrere olje enn meg, siden du har en sprekere girkasse?

Send en mail til Transtec AS og be om spesifisert pristilbud der for moro skyld, så får du nok svaret derfra. Virket som de hadde kjempepeiling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...