Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Måtte jo komme litt problemer her også. I går kveld så begynte bakluken (selve glasset) å poppe opp i vilden sky. Etter 10-12 forsøk ble det værende igjen. Da jeg skulle ta bilen på vei til jobb i dag morges skjedde det en rekke ting: 1) Lyset kom ikke på da jeg åpnet bilen, 2) de innfellbare speilene gikk ikke automatisk ut i posisjon igjen, 3) alarmen slo seg ikke av og begynte å gå, 4) varsel om lite batteri og 5) ryggekamera virket ikke.

Nå virker forsåvidt alt som normalt igjen, bortsett fra at glassluken bak popper ut i tide og utide. Løsningen ble å binde det fast med hyssing i påvente av at Bavaria kan ta diagnose om over en uke... Noen som har innspill til hva dette kan være?

Skal nevnes at den alarmen som står i bilen er noe ettermonterte greier (bra saker sådan). Kan kanskje være at denne tapper bilen for strøm som igjen resulterer i feilmeldinger? Det "beste" hadde vel vært om det bare var mikrobryteren for glassluken som har tatt kvelden. Andre alternativer er vel vannoppsamling fra dreneringen til panoramasoltaket eller det klassiske bruddet i ledningsnettet til bakluka, men trodde BMW hadde fått fikset disse to problemene på F11 etter katastrofene på E61?

Om noen kan ta en kjapp diagnose i Stavanger-området så gi gjerne beskjed, kjedelig å måtte vente så lenge.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når slikt skjer. Så vidt jeg har fått med meg så har F10/11 slitt med at original batteriet ikke har så lang levetid, når dette blir dårlig og svakt så begynner flere funksjoner og elektronikk å fuske. Kun ett skudd i blinde dog, Bavaria får nok lokalisert problemene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at ikke BMW klarer å fikse dette batteri problemet da det kommer kuldegrader.

Nå om dagen så får jeg den beskjeden for hver eneste oppstart at det er lite batteri.

Trodde også at dem hadde klart å fikse disse problemene på F11, men tydeligvis ikke. Dette er for dårlig spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker mer og mer som det kan være et problem med batteriet ja. Nå har bilen stått i varm garasje hele dagen, men fortsatt samme problemet da jeg skulle prøve å sette den igang i kveld. Det er sånne opplevelser som det her som gir en god ripe i lakken for kvalitetsfølelsen til BMW...
 

Den helsikes alarmen vil ikke skru seg av før jeg har åpnet bilen, startet den, alarmen begynner å ule, jeg slår av tenningen, låser bilen, og så låser den opp igjen. Praktisk, bare å få koblet fra hele driten :)

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt talentløst med sånne små feil. 

 

På min så skjønner jeg det med gang jeg låser opp bilen om jeg får feilmelding på batteri. Ingen av lysa slår seg på når jeg låser opp, hverken inni eller de under speilene.

 

Har jeg lysbryteren i auto, så får jeg i allefall ikke ikke lys i ringene når det er kuldegrader. Pleier som regel å kjøre bilen en god stund når jeg får meldingen, da får jeg den ikke igjen på ett par dager. 

 

Dette er da sjelden eller aldri problem om vår/sommer/høst. Har hendt, men ikke på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig så er alle problemer borte nå - tror det kun kan ha vært noe forbigående i forbindelse med store temperatursvingninger og mye snø. Kommer uansett til å få tatt en diagnose når Bavaria har tid for å sjekke batterikapasiteten etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å selge frontleppa, da jeg føler det blir akkurat litt lavt for mitt bruk nå som bilen også er senket. Ser utrolig rått ut. Den er lakkert profesjonelt i gloss black av en som kom på andreplass i NM i lakkering, så meget god lakkeringsjobb. Passformen er også bra! Går for 3000 kroner, eventuelt bud. Ta kontakt på PM i så fall. Er aldri montert på bil, så 100% strøken.

Har du solgt denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge ut et par bilder her, ellers blir tråden kjedelig. Så ut som det var på tide med en ordentlig vask nå. I det øverste bildet kan skimtes den nye Individual-fargen til BMW: 50 shades of grey ;)

post-62632-0-45191900-1421093084_thumb.j
post-62632-0-89676700-1421093097_thumb.j

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Med tanke på problemene som dukket opp ved årsskiftet så har jeg nå fått tatt en diagnose, og heldigvis så viser det seg at alt er i orden og at det kun skyldtes dårlig lading på batteriet ved et par anledninger (som følge av kaldt vær og mye småkjøring). Normalt ligger kapasiteten på 75% ved oppstart, noe som er greit. Ble dog rådet til å vedlikeholdslade iblant om vinteren.

Er det noen i Stavanger-området som har en vedlikeholdslader jeg kunne lånt et par-tre dager? Så får jeg i alle fall ladet det fullt en gang før våren og sett hvilken effekt det har, så kan jeg heller få kjøpt meg en egen før neste vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...