Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Kjennern skrev:

F06 any day :-D

Ja, du hadde jo F06 tidligere - var du godt fornøyd med den? Ser at du hadde 40i, ville du definitivt valgt bensin igjen eller siktet deg inn på en 40d? Personlig er jeg ganske glad i dieselmotorer, med mye moment og lavt forbruk. Men er noe spesielt med bensinlyden da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om valget står mellom F82 og F06, ville jeg helt klart gått for sistnevnte. Misforstå meg rett, F82 er gromt, men er nesten blir så vanlig at det er kjedelig. Uansett motoralternativ gjør du et godt valg uansett. BMWs sekssylindrede N-dieselmotorer står ikke særlig tilbake for bensinmotorene. På tomgang hører man knapt forskjellen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Marius2002 skrev:

F06 :x Lekre linjer, så fin at til og med de som ikke liker BMW, liker 6GC. Det er en bil som blir lagt merke til, kanskje positivt ved tanke på skiltet ditt. Siden du også ser på 4-serie(M4), kanskje en 440i GC kan gjøre samme nytten som en M4? Får du xDrive i tillegg :beer:

440i GC er uten tvil en tøff bil, men utseendemessig så er M4 flere hakk over i mine øyne. Jeg liker egentlig litt store biler, så M4 blir nok i så fall "bare for å ha hatt" en M-bil, og ikke noe jeg kommer til å ha særlig mer enn et par år. 

F06 er mer en cruiser med mer plass, men likevel godt motorisert. Fungerer bra i hverdagen også, med relativt god plass og fornuftig forbruk med 40d-motoren. En bil jeg kan ha i flere år. Jeg liker interiøret bedre på 6-serien enn 4-serien også (blant annet på grunn av komfortsetene). Må få prøvekjørt en 6-serie og se hva jeg synes, men det utpeker seg nok som favoritten så langt. Eksklusiv og sporty uten å være bøllete. Ikke følt noe sånt for en BMW siden jeg satt og siklet på F11 for fem-seks år siden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Freakshow skrev:

la en kommentar inne på dagen bilde av bil tråden også men må nesten gjøre det her også! :P
f11 slår g30 anyday i utseende. både invendig og utvendig!
nå har de jo vært ute en god stund og den har ikke vokst en dritt på meg! >.<

Enig med deg der - spesielt om man får F10/11 med LED adaptive hovedlykter, samt litt LCI-snacks innvendig (digitalt instrumentpanel, LCI M-sportratt og NBT) så synes jeg den holder seg feiende flott. Sikkert en god opplevelse å gå fra Mazda eller Skoda og over til en G30, men å gå fra en F10/11 til G30/31 tror jeg ikke gir så veldig opplevelse av valuta for pengene - hvis en setter som eksempel at en selger en F10/11 til rundt 300 000 kroner og kjøper en relativt ny G30/31 til 700 000 kroner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser vi tenker likt om arvtakere til bilene våres. Personlig ville jeg valgt F80 M3, men det er ut ifra mitt behov som nå innebærer lite langkjøring pga overgang til firmabil. Den plassen 530en har hos meg nå er mer en finværs bil/morro bil, derfor er jeg veldig på M bil. F06 er også utrolige biler, men jeg er der at jeg vil ha noe nyere. G30 M550i er det som står øverst på ønskelista, men er utelukket pga pris. Men en 2017 M240i xDrive hadde ikke vært så dumt som «ventebil» til M550i eller M5 blir innen for rekkevidde. Men jeg er som deg, litt glad i større biler.

Men du gjør klokt i å beholde denne en stund til. Du har en unik bil med personlig preg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Walkabout said:

Ja, du hadde jo F06 tidligere - var du godt fornøyd med den? Ser at du hadde 40i, ville du definitivt valgt bensin igjen eller siktet deg inn på en 40d? Personlig er jeg ganske glad i dieselmotorer, med mye moment og lavt forbruk. Men er noe spesielt med bensinlyden da :) 

Min mening er bensin på en slik bil. Fikk lekt litt med en X6 40d i helgen på isbane og 40d er en bra motor. Men 6 serien må nesten være med bensin i mine øyne :) dra å prøv en og du er solgt 👍 Sitter selv å ser mer og mer på F06 på Finn igjen.. men da 650ix, mSport trenger du ikke nødvendigvis på 6 serien, ser flott ut uten også. Beholder nok F11 til vi ikke trenger barnevogn mer 🙈 Så får vi se hva jeg ryker på 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Solberg93 skrev:

Hva skjer med ditt personlige bilskilt når du bytter bil? :) 

Stemmer som @Marius2002 skriver, personlig bilskilt følger eieren og ikke bilen. Så hvis jeg bytter bil kan jeg ta med meg skiltet til ny bil. Alle biler har sitt ordinære registreringsnummer sammen med det personlige bilskiltet - du må bare registrere hvilken bil du i tillegg kan benytte personlig bilskilt på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Walkabout skrev:

Enig med deg der - spesielt om man får F10/11 med LED adaptive hovedlykter, samt litt LCI-snacks innvendig (digitalt instrumentpanel, LCI M-sportratt og NBT) så synes jeg den holder seg feiende flott. Sikkert en god opplevelse å gå fra Mazda eller Skoda og over til en G30, men å gå fra en F10/11 til G30/31 tror jeg ikke gir så veldig opplevelse av valuta for pengene - hvis en setter som eksempel at en selger en F10/11 til rundt 300 000 kroner og kjøper en relativt ny G30/31 til 700 000 kroner :) 

Agreed! :D
sitter selv og ser på f11! :P men veit ikke om jeg har hjerte til og selge e39´n! også er f11 litt for dyr enda hvertfall mtp motor og utstyr jeg er på jakt etter xD
Hus/leilighet sku kanskje vært kjøpt ført! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...