Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Du er jo advokat, så du kan jo bare peke på skiltet ditt :) De gidder vel ikke ta noe kamp.

Er så synd at det ikke kan være lik behandling over hele landet, noen er greie mens andre kan være helt usaklig streng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Du er jo advokat, så du kan jo bare peke på skiltet ditt :) De gidder vel ikke ta noe kamp.

Er så synd at det ikke kan være lik behandling over hele landet, noen er greie mens andre kan være helt usaklig streng..

Hehe, ofte er det aller best å la diverse saksbehandlere holde på som de vil, da løser det seg gjerne raskere :P Begynner du å fortelle folk i vegvesenet, skatteetaten, politiet eller dørvakter hvordan reglene er, så har du det gående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Walkabout skrev:

Hehe, ofte er det aller best å la diverse saksbehandlere holde på som de vil, da løser det seg gjerne raskere :P Begynner du å fortelle folk i vegvesenet, skatteetaten, politiet eller dørvakter hvordan reglene er, så har du det gående...

Ja du har rett i det 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Walkabout skrev:

Hehe, ofte er det aller best å la diverse saksbehandlere holde på som de vil, da løser det seg gjerne raskere :P Begynner du å fortelle folk i vegvesenet, skatteetaten, politiet eller dørvakter hvordan reglene er, så har du det gående...

Faktisk, en kamerat av min far er advokat og kom ut for noen stabeiser i Plan og Byggningsetaten. Det var ett par stykker der som satte seg på bakbeina og tolket regelverket slik som det passet dem. Han forklarte da hva han hadde som yrke og at han nå hadde fått seg en ny fulltids hobby...å føre sin sak med alle de ressurser og midler han kunne. All fritid, ferie og ledigtid skulle vies til å gjøre saken ett levende helvette for dem som åpenbart prøvde å sno seg unna regelverket. Det tok ikke lang tid før saken var i orden 😉 Dette er mange år siden, tror systemet er litt mindre tungrodd nå.

Er det Statens Vegvesen i Arendal du har vært ute for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Faktisk, en kamerat av min far er advokat og kom ut for noen stabeiser i Plan og Byggningsetaten. Det var ett par stykker der som satte seg på bakbeina og tolket regelverket slik som det passet dem. Han forklarte da hva han hadde som yrke og at han nå hadde fått seg en ny fulltids hobby...å føre sin sak med alle de ressurser og midler han kunne. All fritid, ferie og ledigtid skulle vies til å gjøre saken ett levende helvette for dem som åpenbart prøvde å sno seg unna regelverket. Det tok ikke lang tid før saken var i orden 😉 Dette er mange år siden, tror systemet er litt mindre tungrodd nå.

Er det Statens Vegvesen i Arendal du har vært ute for?

Hehe ja, noen ganger kan det være greit å bruse litt med fjøra helt i starten også :P 

Hadde EU-kontroll på bilen så fikk bare anmerkning om at jeg måtte få skrevet senkefjører inn i vognkortet. Var innom Statens Vegvesen i Arendal, der virket de veldig greie og lempelige egentlig. Har bestilt time hos Statens Vegvesen i Stavanger om en tre ukers tid, så får jeg se hvor nøye de er der da. Alt skal i utgangspunktet være i orden (TÜV-papirer og firehjulskontroll), bortsett fra at bakfelgene avviker med 1mm mer enn lovlig i innpress på bakakselen (ET30 i vognkort, bakfelg er ET38). Vet jo aldri hva de sier om slikt.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sitter i skranken i Arendal er veldig greie og medgjørlige. De som jobber uti hallen derimot, de er ikke gode på en plass. Der går det en gjeng med småkonger som elsker makten de kan utdøve over vanlige folk. Spesielt vriene er de nettopp med BMW og amerikanske biler. Kommer du inn der med gullfelgene og «Lawyer» skiltene dine så skal jeg love deg at fordommene kommer til å bruse. 

Jeg skulle klasse om min Excursion ifra lett lastebil til personbil, for en ballade de stelte i stand om alt annet enn det jeg var der for. Det hjalp vel ikke akkurat at jeg fyrte meg opp i hallen der... Ga faen i alt og reiste til Kristiansand i stede. 

Smart å velge Stavanger, de har jeg hørt at de veldig behjelpelige. Det beste er nok å få slikt inn i vognkortet, så har du alt på stell 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.1.2018 at 14.16, Walkabout skrev:

Hehe ja, noen ganger kan det være greit å bruse litt med fjøra helt i starten også :P 

Hadde EU-kontroll på bilen så fikk bare anmerkning om at jeg måtte få skrevet senkefjører inn i vognkortet. Var innom Statens Vegvesen i Arendal, der virket de veldig greie og lempelige egentlig. Har bestilt time hos Statens Vegvesen i Stavanger om en tre ukers tid, så får jeg se hvor nøye de er der da. Alt skal i utgangspunktet være i orden (TÜV-papirer og firehjulskontroll), bortsett fra at bakfelgene avviker med 1mm mer enn lovlig i innpress på bakakselen (ET30 i vognkort, bakfelg er ET38). Vet jo aldri hva de sier om slikt.

F10/11 med 9 tommers bakfelg har vel ET43 i innpress? Men at 8 tommers felg har 30? Tror jeg sjekket dette når jeg drev å kikket etter hvilke originalfelger som kunne passe på F36’en, da kom jeg fram til at style 350 med staggered oppsett funket bra, men at samme felg med 245 dekk foran og bak (8,5?) ble for aggressivt bak pga ET30 innpress på bakfelgene. Verdt å sjekke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, papertiger skrev:

F10/11 med 9 tommers bakfelg har vel ET43 i innpress? Men at 8 tommers felg har 30? Tror jeg sjekket dette når jeg drev å kikket etter hvilke originalfelger som kunne passe på F36’en, da kom jeg fram til at style 350 med staggered oppsett funket bra, men at samme felg med 245 dekk foran og bak (8,5?) ble for aggressivt bak pga ET30 innpress på bakfelgene. Verdt å sjekke da :)

Ja, f.eks. style 434 har vel ET44 bak. Men da har jo bakfelgen vannskrekk og trenger spacere for at det skal se noenlunde aggressivt ut. Hvis jeg husker riktig er det oppført style 434 som alternetiv dimensjon i vognkortet mitt, da med 275/30-20 bak og 245/35-20 foran. Så spørs det jo om Statens Vegvesen reagerer på at jeg har 285/30-20 og 255/35-20 istedenfor, men det tviler jeg på.

Jeg har jo 20x10.5 med ET38 bak nå så de er akkurat flush med hjulbuen. Vanskelig å vite hva de henger seg opp i her, men antakelig byttelåner jeg bare hjul med en kollega som har style 351 på sin F11, så slipper jeg noe kjas og mas fra Statens Vegvesen på dette punktet.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke så fryktelig mye med bilen for tiden, er egentlig relativt fornøyd slik jeg har den.

Kunne tenkt meg en ny innsats til diffusoren bak (tilsvarende Competition-utgaven med "finner"), men har ikke klart å finne dette til innsatsen som er kompatibel med elektrisk utsvingbart tilhengerfeste. Mulig jeg må gå for å modifisere den jeg har, men da må det i så fall bli vellykket og se originalt ut. 

Neste service er om 16.000 kilometer, så ganske nøyaktig ett år til. Da er det oljeservice, bytte av samtlige filtre og vehicle inspection. Fikk nylig null feil på EU-kontrollen, så virker som bilen er i god stand og det er viktig. Trenger to nye bakdekk på vinteroppsettet til neste sesong, ellers er samtlige dekkene gode. Håper for øvrig å få fatt i noen som kan ta en maskinpolering av bilen til våren, den har aldri blitt maskinpolert så det hadde nok fått frem glansen et par hakk, selv på en hvit bil :) 

Har gått med litt tanker om å bytte bil etter hvert, men har nå bestemt meg for å beholde bilen til våren/sommeren 2020. Da nærmer den seg 200.000 kilometer kjørt, så da kan det være fornuftig å bytte i forhold til at forsikringsmuligheter for motor/drivverk utløper. Er ikke så mange biler jeg har i "kikkerten", men det blir antakelig enten F82 M4, F06 LCI, eller G30 530e når denne skal byttes ut - (rangert i den rekkefølgen som angitt). Skal ikke helt utelukke F11 LCI 550d heller, men da begynner dette designet å dra litt på årene. Blir spennende å følge med på den voldsomme utviklingen fremover.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i går en ny prøvetur i G30 530e. Hensikten var for å se om det kunne være en aktuell arvtager etter F11'en om et par år. Etter å ha tatt G30 nærmere i øyensyn så er den helt avskrevet - bilen gir meg (dessverre) ingenting i forhold til det jeg allerede har. 30e-maskinen synes jeg er helt grei, men den har ofte treg reaksjon. Kjørefølelsen og sportsligheten er ikke noe å rope hurra for. Designet på G30 tiltaler ikke meg, og interiøret er betraktelig penere i F11. Det er spesielt to ting jeg ikke klare å like - plasseringen av skjermen (manglende integrasjon i dashbordet) og at midtkonsollet ikke er "slope-style". Helt klart en god bil, men når man allerede har (en godt utstyrt) F10/11 så føler jeg at spranget blir for lite.

Har fått mer og mer sansen for F06 i det siste, så ser frem til å prøvekjøre en slik. Interiøret her er i mine øyne 10/10 (spesielt med litt snacks fra LCI) samt at designet skiller seg litt ut fra alle de andre modellene til BMW (som jeg synes begynner å bli altfor like). Denne særegenheten med F06 er spennende, samtidig er det også morsomme motoralternativer her. Tror både 40i og 40d er spenstige biler med nok kraft, selv om 50i også hadde vært morsomt. M6 er heller ikke utelukket, men spørs om det er verdt merkostnaden. På nåværende tidspunkt så er det dermed enten F82 eller F06 som fremstår å være den mest sannsynlige arvtakeren til min kjære F11 på sikt :) 

F0F96ADC-2313-4154-B70C-5E9A7AA5ACFA.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...