Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

On ‎18‎.‎03‎.‎2018 at 17.24, Walkabout skrev:

Jo, hun har en som nesten er kliss lik, samme årsmodell også, bare det er en 318d uten xDrive. Så den kommer for salg nå, ettersom hun trengte trekk på samtlige hjul :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116644737

Reknar med det er den her? Du går god for bilen? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Stian skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116644737

Reknar med det er den her? Du går god for bilen? :wink:

Ja, i den grad man kan gå god for en bil så gjør jeg det :P Hadde en full runde på den i fjor med Swissvax da den ble kjøpt, alt inne i dører og kroker er veldig fint. Hentet den selv i Bergen. Forrige eier jobbet hos GS så regner med den fikk bra vedlikehold da også, virket som en veldig bilinteressert kar. Til og med automatkassa er flushet på denne. Så tror det skal være et trygt kjøp, meget flott er den også. Står på tunet her ute siden søster reiser til utlandet i påsken, så kaster noen lange blikk på den stadig vekk ;) 

BAC56B18-2526-4BF1-8F55-1C6379D40E52.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har kjøpt inn LCI LED tåkelykter så tenkte jeg å undersøke litt i dag om dette lot seg ettermontere. Kom greit til forfra, bare å nappe ut dekselet og skru ut lykta med to skruer. Dessverre så blir det nok å legge dette prosjektet dødt, da festene ikke passer og LCI-lykta er betydelig større enn forrige og man får den dermed ikke på plass.  Men fikk koblet lykta greit opp, fikk faktisk ikke feilmelding heller. Blir nok for mye jobb for noe jeg bruker så lite. Gidder heller ikke bruke penger på en LCI M-sport frontfanger med det første. Så beholder det som det er inntil videre. Et alternativ er jo bare å kjøpe nye M550d-deksler også, og fjerne tåkelysene, men er litt penger ut av vinduet å betale en del for å fjerne tåkelysene i mine øyne. 

9BE467F2-719B-4F41-8D82-90521DE18D89.jpeg

0F49532B-49B6-468F-96A5-C4688BBCAD0A.jpeg

A2CFFAD3-4427-4E18-AB2B-70C37422174D.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har sett tråden min, men har funnet en slags løsning for å få det til. Men det blir litt sånn kost - nytte spørsmål da det rett og slett ikke er rett fram. Eneste grunn til hvorfor jeg i det hele tatt gidder er rett og slett fordi jeg liker utfordringer :P  Deler også meningen din ang lci fanger og at det å ha tåkelyktene plassert i midten slik det er på lci ikke er like pent som å ha dem langt ut på hjørnene (pre lci). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Vet ikke om du har sett tråden min, men har funnet en slags løsning for å få det til. Men det blir litt sånn kost - nytte spørsmål da det rett og slett ikke er rett fram. Eneste grunn til hvorfor jeg i det hele tatt gidder er rett og slett fordi jeg liker utfordringer :P  Deler også meningen din ang lci fanger og at det å ha tåkelyktene plassert i midten slik det er på lci ikke er like pent som å ha dem langt ut på hjørnene (pre lci). 

Ja, jeg satt og leste gjennom tråden din nå faktisk :P Kunne spart meg litt tid om jeg hadde gjort det før i dag, men greit å få sjekket ut selv også. Får avvente og se om du får til ditt prosjekt med med å montere LED-innmaten i en halogenlykt, hvis det blir bra så kanskje jeg prøver meg på det samme selv! Noen grunn til at du kjøpte donorlykt og ikke bare brukte de halogenlyktene du allerede har? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var egentlig først å få tak i noen brukte lykter, ettersom jeg ikke ville massakrere de jeg allerede har :P tilfellet prosjektet går i dass så er det greit å ha noen lykter som funker, så jeg slipper kjøre med to store ventilasjonshull i fangern. Fant nye originale lykter (ebay) til prisen av brukte i Norge , men de bruker sin søte tid på å komme hit. 

Så planen er å spare de "nye" til bruk ved eventuelt fail, eller bruke dem om det blir påpekt feil på EU med modifiserte lykter. Har også kommet med noe som virker som en genal løsning på hvordan få høydejustering på LED lyktene, slik at det alt virker som det skulle kommet fra fabrikk :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Tanken var egentlig først å få tak i noen brukte lykter, ettersom jeg ikke ville massakrere de jeg allerede har :P tilfellet prosjektet går i dass så er det greit å ha noen lykter som funker, så jeg slipper kjøre med to store ventilasjonshull i fangern. Fant nye originale lykter (ebay) til prisen av brukte i Norge , men de bruker sin søte tid på å komme hit. 

Så planen er å spare de "nye" til bruk ved eventuelt fail, eller bruke dem om det blir påpekt feil på EU med modifiserte lykter. Har også kommet med noe som virker som en genal løsning på hvordan få høydejustering på LED lyktene, slik at det alt virker som det skulle kommet fra fabrikk :D

Smart! Ja, jeg får følge med å se hvordan det går med prosjektet ditt. Greit å ha en forsøkskanin, ellers hadde jeg bare gitt opp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Pils og polering av felger er en fin kombo - spesielt når det kan gjøres i den gode og varme stua istedenfor ute i kulda :P 

6C31953B-3548-4D24-8F66-2049010350B4.jpeg

Ser bra ut! Nyter samme øl nå, men lissene ligger i boden - selv om de fortjener litt oppmerksomhet om ikke lenge. Går ut ifra at sommerlissene er på plass til den skal inn på detailing? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Knoett skrev:

Ser bra ut! Nyter samme øl nå, men lissene ligger i boden - selv om de fortjener litt oppmerksomhet om ikke lenge. Går ut ifra at sommerlissene er på plass til den skal inn på detailing? 

Takk for det! :) Med dette været her så blir det dessverre ikke omlegging til sommersko før etter detailing... Meldt minus resten av uka, derfor tar jeg ikke sjansen på å bytte enda. Disse felgene liker ikke salt, så da får det bli vinterdekk fram til slutten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MGunders skrev:

Hva kreves for å ettermontere det du har gjort? Har kun hud og collision warning fra før 

 

For F serien så trengs KAFAS kamera, knapp for aktiviering av LDW og til slutt trengs det ratt med " vibro motor" i rattet.

Har du kun KAFAS kan dette kodes inn, men du får 0 effekt annet enn at du får gule streker i Kombi/HUD

Har gjort dette selv.

Edit

Om du har varme i ratt og speed limit info (?) fra fabrikk så er det ganske rett frem jobb. Får kjøpt rattmodul og vibromotor løst. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...