Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

On ‎26‎.‎05‎.‎2017 at 12.21, Dal-z skrev:

Bruker du varmebestandig spraylakk på calipperne? Mine også trenger en liten oppfriskning snart...

Jepp, bruker egen calipperspray først (som er varmebestandig), også varmebestandig klarlakk oppå. Erfarer at uten klarlakk så blir de fort skitne og at støvet fester seg, men med klarlakk så holder de seg veldig pene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Walkabout skrev:

Jepp, bruker egen calipperspray først (som er varmebestandig), også varmebestandig klarlakk oppå. Erfarer at uten klarlakk så blir de fort skitne og at støvet fester seg, men med klarlakk så holder de seg veldig pene :) 

Ser att du brukte alufolie også,det er jo supersmart og fleksibelt til å dekke til med

Kanon med slike fora man plukker jo opp ett & annet 😊👍 Fint tips med klarlakk også ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Basse Lusk skrev:

Jeg har også lyst til å gjøre noe sånt, men er redd for rødt lakkstøv på min hvite bil. Du maskerer ikke mer enn dette?

Hvis jeg har renvasket bil og/eller det blåser ugunstig så maskerer jeg ved å dekke til med en papplate rundt hjulbuen, slik at det ikke fyker på lakken med en gang. Men jeg pleier gjerne å gjøre det når bilen er god og skitten, så da fester ikke lakkstøvet seg på bilen :) Har ikke opplevd at noe lakkstøv har festet seg på bilen til nå, og jeg har gjort dette 10-12 ganger på ulike biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg fikk lagt på sommerdekkene i helgen, fikk jeg også lakkert opp vinterfelgene. Foliatec har nå kommed med en spray som skal gi ekstra beskyttelse mot støv og skitt, så det blir spennende å se. Den kommer i matt og blank, jeg gikk for blank :) Vask av felger, samt opplakkering var gjort på drøye 2,5 timer.

IMG_1795.JPG

IMG_1796.JPG

IMG_1797.JPG

IMG_1798.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frode D skrev:

Zimmermann kommer lakkert (grunnet?) og skal være bedre beskyttet mot rust. Det er også et kvalitetsmerke.

Er dessverre flere som har opplevd å få kast i skivene etter kort tid med Zimmermann skiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ahj skrev:

Er dessverre flere som har opplevd å få kast i skivene etter kort tid med Zimmermann skiver. 

Hmm okei. Jeg var veldig fornøyd med de på min tidligere E91. :) byttet de ved kjøp og hadde den i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BimmerFan! skrev:

Er det noe spesiell grunn til at du gikk for zimmermann skiver? ( mindre bremsestøv?) 

Hva er fordelene med ventilerte skiver kontra ikke ventilerte skiver? :) 

 

Billigere enn originale, også er de som Frode nevner bedre beskyttet mot rust. Hadde de på E60 og var veldig fornøyd. En mekaniker på Bavaria mente at sportsskivene til Zimmermann var originale skiver som var drillet/borret.

Ved vanlig kjøring vet jeg ikke om det er noen spesielle fordeler annet enn at det ser kult ut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg endelig byttet fra 10mm til 20mm spacere fremme (fra H&R), så nå er felgen helt flush med hjulbuen, akkurat som bak. Foran har jeg altså 21x9" ET40 med 255/30-21, som i realiteten da blir ET20. I tillegg er den senket 25mm (med AC Schnitzer) i forhold til M-sport fjører, så god plass i hjulbuen på disse - null subbing. Ble veldig fornøyd med resultatet! (Beklager skitten bil, men er meldt masse regn resten av uken så har ikke giddet å vaske den enda) :P 

Samtidig lakkerte jeg bremseskjoldene og anleggsflaten på bremseskiven - først med varmebestandig sølvlakk og deretter varmebestandig klarlakk (begge fra Motip). Blir et testprosjekt for å se hvor lenge dette holder seg fint, så blir spennende å se :) 

IMG_1903.JPG

IMG_1904.JPG

IMG_1909.JPG

IMG_1902.JPG

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...