Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Har du lakkert flata der felgen ligger an? Jeg er litt skeptisk til det. Det er viktig å ha høy nok friksjon mellom felg og skive.

Jeg har akkurat byttet skiver på Porschen, og da kjøpte jeg skiver fra Brembo som var lakkert, men det var ikke lakk på anleggsflatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ogee1 skrev:

Har du lakkert flata der felgen ligger an? Jeg er litt skeptisk til det. Det er viktig å ha høy nok friksjon mellom felg og skive.

Jeg har akkurat byttet skiver på Porschen, og da kjøpte jeg skiver fra Brembo som var lakkert, men det var ikke lakk på anleggsflatene.

Akkurat det er jeg ikke det minste bekymret for. Boltene holder felgene godt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
14 timer siden, Marius2002 skrev:

Hehe konge, tusen takk for stemmen! Var så mange skilt å bla gjennom at jeg klarte ikke finne mitt eget engang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, awt skrev:

Helt utrolig hvor teite skilt enkelte har valgt. :shock:

Jeg har ingenting imot personlige skilt, og kunne gjerne hatt det selv, men er jo tydelig at mange har det bare for å ha det, uten å nødvendigvis ha tenkt på hva som faktisk står.

Jeg kaster nok i noens øyne litt stein i glasshus siden en del har negativ oppfatning av mitt skilt også, men må si at det var utrolig mange "harry" bilskilt i den listen der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

De siste månedene har bilen fått seg godt med stell :) 

I vår sluttet dessverre varmefunksjonen i sitteputen i førersetet å fungere, samt at ene nøkkelen forsvant. Heldigvis har jeg Codan forsikring med elektronikkforsikring, så de dekket begge deler, dog måtte jeg betale noen tusen i egenandel. Så Bavaria ordnet ny nøkkel og helt nytt setetrekk foran, dette ble veldig bra. 

I denne forbindelse ble det også oppdaget problemer med aircondition, da den ikke ville blåse kaldt. Bavaria mistenkte lekkasje av kjølegass en eller annen plass. Stakk innom Vianor i Sandnes, hvor de etterfylte AC-gass med sporingsvæske. Har hatt bilen inne til sjekk etterpå, uten at det ble konstatert lekkasje. Nå funker AC bra, så krysser fingrene for at ny AC-gass var det eneste som skulle til.

Har også blitt litt nye deler og service på bilen. Fikk byttet begge bærearmer foran (Lemförder) og tatt firehjulskontroll rett før sommeren, samt byttet olje, oljefilter og mikrofilter. Bavaria har også satt inn nytt originalt batteri. Nå for et par uker siden var det på tide å bytte bremseskivene bak, så da byttet jeg like gjerne alle skiver (både foran og bak) og oppgraderte til borrede sportsskiver fra Zimmermann (se bilder). Veldig fornøyd med dette. Samtidig så satt jeg på Bosch bremseklosser og nye slitasjevarslere, samt byttet bremsevæske.

Interiørmessig så har jeg oppgradert til LCI skjermramme og ettermarkeds NBT-knott, noe jeg synes løftet interiøret en del.

Det neste på blokka blir EU-kontroll vinteren/våren 2018 også blir det nok å flushe girkassen med ny olje over nyttår. Bilen hadde nettopp 7-årsjubileum og er passert 150.000 kilometer, så det er på tide tenker jeg, selv om kassa girer silkemykt enda. Så hvis noen har tips til gode steder å flushe girkassen på Sørvestlandet, så setter jeg pris på alle tips :) 

IMG_3905.png

IMG_3909.png

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få tatt en strekk på bilen, nye deler er alltid godt. Når det gjelder klima så er det jo en svakhet på F10/11 at klima radiatoren (kondensator) sprekker, men i ditt tilfelle så har du tydeligvis vært heldig å kun måtte fylle gass (som er helt normalt når bilene når denne alderen). 

Ble bra med nye skiver, ser bra ut når du har så åpene felger 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd brukt de selv, men har fått anbefalt Transtec på Bryne av en annen BMW-mann som jobber som mekaniker her i området. De skulle ha ca 7000kr for Flushing og skifte av bunnpanne med integrert filter på E91’en for et par år siden. 

Jeg fikk det utført hos Finnvik Bil i Imsland en helg jeg var hjemme, men Transtec er mer i nærområdet her :)

Ellers ser det ut som du har hatt en liten «oppstrekk» på bilen. Har rullet et stykke, men holder seg forbasket bra! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...