Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Her var det bare å komme tilbake med originalfelger hvis senk skulle godkjennes, gitt. Alt annet enn eksakt det som stod i vognkortet måtte dokumenteres av Bavaria, ifølge kontrolløren. Så da blir det å få på kollegaens 19x8.5" ET33 style 351 med 245/40-19 rundt baut og vise bilen om akkurat en uke igjen :) 

F35B54A3-2C82-4F46-A8A8-5DC74FA608D7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så du var uheldig å traff på en vrangpeis.. Veldig tungvint å måtte bytte om da, spiller det virkelig noen rolle hvilke dimensjon dekkene er når det er senkesettet som skal godkjennes?

Selvfølgelig ;) Alt må jo stemme, er du litt utenfor så er det fyfy og ingen godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så du var uheldig å traff på en vrangpeis.. Veldig tungvint å måtte bytte om da, spiller det virkelig noen rolle hvilke dimensjon dekkene er når det er senkesettet som skal godkjennes?

Tar meg en liten time å bytte om, og en liten time å bytte tilbake, så kan leve med det. Bare glad jeg har noen originalfelger jeg kan få lånt. Hadde nesten forventet at det skulle bli slik, så ble ikke så overrasket :P 

8 minutter siden, sveigis skrev:

Dette er så typisk Biltilsynet at jeg ikke er overasket et sekund engang :).

Må som regel opp et par ganger for å få ting godkjent.

Ja, jeg prøvde meg med at jeg trodde alt skulle være greit så lenge det ikke tok inni noen plasser, stakk utfor skjermer eller avvek rulleomkrets med pluss/minus fem prosent. Men neida, slik var det virkelig ikke, her skulle alt være på millimeteren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått på noen style 351 med 245/40-19 rundt baut som jeg har lånt av en kollega. Men de felgene var så grusomt skitne at de måtte vaskes for omlegging. Ga opp etter fire rundt Prickbort og Surfex, men ble iallfall bedre.

På siste hjulet kollapset imidlertid den originale "nødjekken" til BMW som jeg har liggende baki. Godt at hjulet fortsatt var på, for den smalt rett i bånn. Litt skremmende at slikt kan skje. Heldigvis stilte @Tollefsen opp med jekk så fikk byttet siste hjulet også - dog i et ufyselig regnvær.

Så nå skulle alt være i orden før visningen hos vegvesenet på fredag :) 

D473F6C3-F6BE-4C6C-A390-3D6987E7D3B7.jpeg

8013F6B8-5296-4657-82CF-4E8A61A3BA3B.jpeg

F865C3EA-AAF9-4078-AE87-F811E0C6733D.jpeg

1DAE1147-E170-45F5-87AD-23E401F38294.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

351 er jo min favoritt, veldig uvant å se «vanlige» felger på din bil 😉

Hehe, jeg synes det er veldig uvant selv, synes den så veldig original ut nå :P 351 er pene felger det, men føler de er blitt litt for "normale" til at jeg kunne kjørt med de. Og av en eller annen grunn synes jeg de sitter bedre på sedan enn touring. Blir godt å få på 20" igjen neste helg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var senkesettet godkjent og innskrevet i vognkortet, hvor det ble angitt "farge på fjær svart/luftfjæring bak, avstand til hjulbue foran/bak 380/385 mm".

Dermed godkjente Statens Vegvesen også EU-kontrollen, så nå er den godkjent til 31. mai 2020. Greit å få unnagjort, så nå er det bare å få lagt over til vinterhjulene mine igjen i helgen, gud som jeg savner tøfler på minimum 20" :) 

C5BE6314-3EE2-4327-B79D-1CCF5590B3F7.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å ha det meste på stell når det gjelder godkjenninger til bil. Ellers bør det vel kunne la seg løse å få skrevet inn sommerfelgene dine i vognkortet? I så fall vil det jo ikke være nødvendig å skrive inn vinterhjulene, da disse "automatisk" blir godkjent siden de er mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Deilig å ha det meste på stell når det gjelder godkjenninger til bil. Ellers bør det vel kunne la seg løse å få skrevet inn sommerfelgene dine i vognkortet? I så fall vil det jo ikke være nødvendig å skrive inn vinterhjulene, da disse "automatisk" blir godkjent siden de er mindre.

Veldig greit å ha det på stell. Litt forundret over at de ikke bemerket eksosen, jeg hadde nesten forventet det - så hadde tatt med godkjenningspapirene på den også. Men maste ikke om det så lenge de ikke bemerket noe, det så vel så originalt ut at de ikke la merke til det :) 

Tviler litt på at de godkjenner sommerfelgene i vognkortet, iallfall her i Stavanger. De mente at siden F11 hadde samme bredde på dekk som standard i vognkortet foran og bak, og bare ulik bredde som alternativ dimensjon, så måtte ulik bredde som avvek fra vognkortet enten TÜV-dokumenteres eller bekreftes av Bavaria. Så da gidder jeg ikke stresse med det regelrytteriet der :) Går gjennom EU-kontrollen hver gang med hjuloppsettet (både vinter og sommer), og nå som senkesettet er godkjent tviler jeg på at noen henger seg opp i det fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.2.2018 at 15.15, Walkabout skrev:

 C5BE6314-3EE2-4327-B79D-1CCF5590B3F7.jpeg

Utrolig hvor mye felger kan ha å si på en bil. Ikke fælt det oppsettet over heller, men gjør seg veldig med et hakk større felger som bygger helt ut mot hjulbuen. Blir siste sesong med gull nå, lakkeres i sølv metallic før neste vinter :) 

6BCE8F64-52C2-41A3-AF06-31F3F98CD5AB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...