Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, papertiger skrev:

Den felgmodellen der er lekker, tror den hadde passet bra! Hvordan er innpress i forhold til vanlig F10/11?

Ja, en veldig fin og konkave modell - synes faktisk style 345M ser ut som 20" også er de ganske brede og fyller dermed ut hjulbuen. Foran er det 9" bredde med innpress på 32 og bak er det faktisk 10" med 34 i innpress. Så bak vil det gå ganske flust med hjulbuen, mens foran vil det nok legge seg en liten centimeter innenfor hjulbuen tipper jeg. 

Edit: M550d har vel ET44 på sine bakfelger tror jeg, og da i 20x9". Så bakfelgene er ganske hissige i forhold. Foran er det bare en liten økning. Standard på M550d her er vel 20x8.5 ET33.

Synes Avantgarde-felgene kler bilen bra, men kunne også vært fint med et litt mer originalt look på felgene - også er det jo noe med at forandring fryder etter fem år på samme oppsettet nå :P 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.8.2018 at 17.36, ///M-ini95 skrev:

Ingen tvil om det! Aldri sett en bil med 170k på tellern som har så freshe skinnseter ;)

Takk for det! :)

Nå ble det ganske så bra her, synes dette interiøret holder seg ganske klassisk og moderne enda. 

Men i motsetning til @magneten som skal ha interiør og sko i matchende karbon, endte jeg derimot (uforskyldt) opp med matchende sko, genser og vaskeklut i dag :D 

62BBC0CB-A12E-4320-965D-C03F8BC0D68F.jpeg

BD68DE23-DDD0-438D-A48F-8F5A4F06ECB8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Audi A7 i helga, skal hjelpe en kollega med å få den blank og fin før salg. Ganske tøff bil, og ble blank og fin etter et par runder Swissvax :) Fin og behagelig cruiser og godt drag, men mangler et hakk både på sportsligheten og interiøret i forhold til BMW synes jeg. 

D41A570E-2D53-44CD-85A3-9D585DFBE6B5.jpeg

712EA9F1-6758-48B5-BE5A-09BCD3877B61.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en som er enig med meg ang interiøret i Audi. Hvor har alle det i fra at de lager så forbasket bra interiører? Ja det er pent og bra, men synes at BMW ligger hakket over. Vet en del motorjournalister har blitt betalt for å skape denne myten, men kan ikke folk ha egne meninger? For ordensskyld så har jeg eid ett par Audier selv, mitt inntrykk er at BMW lager bedre interiører som virker bedre sammenskrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 20.8.2018 den 23.18, Walkabout skrev:

Ser ut som det muligens blir nye felger på meg nå. Litt mer dekk og litt mindre felger i så fall. 265/40-19 og 295/35-19, tror det kan bli bra hvis handelen går i boks :) 

B735A67B-F853-4C44-B31A-20CBDC2AAE79.jpeg

Siden selger enda (!) ikke har klart å få ut fingeren på et nytt hjulsett, så har jeg lagt dette på is da jeg ikke gidder å vente på avklaring fra selger. Han skulle kjøpe nye felger før han solgte disse. Synes rett og slett det blir for dumt å legge ut en salgsannonse på Finn.no og etter fem uker fortsatt ikke kunne ta stilling til om felgene faktisk skal selges eller ikke...

Så da blir det nok en stund til på Avantgarde-felgene - ikke noe nedtur det, da de kler bilen bra synes jeg. Skal få fikset et par kantkjøringer på den ene bakfelgen nå til høst, så da er settet som nytt igjen. Ellers er det jo ikke fryktelig lenge til vinterhjul skal på heller, gleder meg til å se hvordan det blir på bilen nå som de er sprayfoliert i sølv metallic :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg hatt den tvilsomme æren av å bli påkjørt av en handlevogn (!) i stor fart. Kjørte i Løkkeveien da fruen plutselig skrek at det kom noe fra venstre, hadde ikke nubbesjans til å svinge unna før en handlevogn braste inn i førersiden og veltet ut i motsatt kjørefelt, rett foran en annen bil som såvidt klarte å bremse. Måtte flytte handlevognen ut av veien så trafikken kunne passere, før jeg fikk tatt noen bilder.

Handlevognen kom ned en bratt sidegate og må ha hatt rimelig solid fart for den skrelte av lakken på både døra og sideskjermen, ripet opp speilkåpa, slo ut speilet og laget et solid innhukk i sideskjørtet. Ser ut som fremfelgen fikk seg en solid dunk også.

Har blåst kraftig i kveld (stiv kuling), og kunne ikke se noen rampunger i nærheten, så selv om det virker snodig så kan det nok være at handlevognen har tatt avgårde på egenhånd og sust ned bakken som følge av vinden.

Satser på å ta dette på forsikringen, men alltid kjipt med bonustap og egenandel når det er noe en ikke kan noe for selv :( 

9429CFC8-C53F-49CC-A7C0-8B6E0DE1CD96.jpeg

D3F11FE8-4C9A-415D-A5F4-4E2EDAADC7EF.jpeg

488E6920-75B8-43E4-A78F-586BA57F0E65.jpeg

A0E8AE9A-F2D6-4BD2-8E56-FA998F558ECB.jpeg

20D3FD25-0C77-4387-93DA-0483E51D24DC.jpeg

D2FA7552-1893-48D4-BA3C-FF2F9424CE28.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt da :( Har du sjekket om det er noen butikk oppe i bakken der. Kunne jo prøvd å høre om dette er noe butikken dekker på sin forsikring da de tydeligvis ikke har kustus på vognene sine og de får gå fritt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Utrolig kjipt da :( Har du sjekket om det er noen butikk oppe i bakken der. Kunne jo prøvd å høre om dette er noe butikken dekker på sin forsikring da de tydeligvis ikke har kustus på vognene sine og de får gå fritt....

Ja, ikke noe gøy med sånne skader. Dessverre ingen butikk oppe i bakken der, så vanskelig å skylde på noen. Kan liksom ikke skjønne hvordan den handlevognen kan ha tatt så på vei for, men mulig den har blåst rundt på toppen av bakken der også plutselig fått god fart nedover. 

11 minutter siden, Frode D skrev:

Så ufattelig kjedelig, og hva er oddsen...

Håper du får forsikringen til å dekke dette. 

@StigJ #båndtvangforhandlevogner ?

Hehe ja, handlevogner som kan gli inntil bilen når man står parkert er en ting, men å bli truffet av en handlevogn i full fart, når man selv kjører, den skjer nok ikke så ofte. Kanskje jeg får levere en Lotto-kupong i helga, sjansen er vel omtrent den samme!

Var litt som far min sa: "Den helvetes handlevognen overholdt jo ikke vikeplikten engang!" :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå bekreftet av Codan at det ikke blir bonustap, da skaden skyldes naturskade (storm). Så det hjelper jo litt. 

Heldigvis blir tapet da bare egenandelen, som er fire tusen kroner. Codan dekker også leiebil.

Så må gi tommel opp til Codan her, de ordner virkelig opp når det skjer noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...