Gå til innhold

William's Bmw e36 Coupe


Anbefalte innlegg

Er triste greier det der på e36, hadde samme greiene på min. Var bare å få kjøpt hele vangen til svingarmsfestene, så eg lagde nye fra scratch inkl de "koppene" innvendig der. Var derimot ikke klar over at det fantest forsterkninger, så det ble ikke sveist. Tar det sikkert igjen og monterer de når den får sommerbil status.

tips om rimelig og bra grunning er hagmans gule 2k epoxyprimer ivertfall. Har den nesten under hele m3n nå :) og snart innvendig også. Den er både rimelig, helt potte tett for fukt og hefter veldig godt.

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, hsd skrev:

Er triste greier det der på e36, hadde samme greiene på min. Var bare å få kjøpt hele vangen til svingarmsfestene, så eg lagde nye fra scratch inkl de "koppene" innvendig der. Var derimot ikke klar over at det fantest forsterkninger, så det ble ikke sveist. Tar det sikkert igjen og monterer de når den får sommerbil status.

tips om rimelig og bra grunning er hagmans gule 2k epoxyprimer ivertfall. Har den nesten under hele m3n nå :) og snart innvendig også. Den er både rimelig, helt potte tett for fukt og hefter veldig godt.

 

Takk for tips! :) 

Nettside du får tak i forsterkning:

 

IMG_1182.PNG

Endret av williamwiers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og girkasse kom ut idag :) gikk veldig greit, og motor blir skrudd opp på stativ i morgen for litt service. 

Skal ha på ny toppdeksel pakning, svart toppdeksel, ny multireim, bytte veivhusventilasjon, ny termostat, ny olje, filter, ++ 

 

IMG_1221.JPG

IMG_1224.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt litt deler no og begynt med litt service på motoren :) 

Servopumpe lakk på inngående aksling, så har bestilt sett med pakninger/simring så dette blir bytta. 

-Veivhusventilasjon blir bytta

-Olje/filter blir byttet

-Toppdekselpakning svetter litt i bakkant så denne blir bytta

-Tennplugger blir bytta

-Tps sensor blir bytta, knekt igjen pga tårnstag og ødelagt motorpute på innsug side.

-K/N luftfilter 

Begynner så smått å få ting litt på plass i lokalet, fortsatt en del verktøy som må handles inn. Div lys og stikk skal monteres rundtom :) 

IMG_1257.JPG

IMG_1286.JPG

IMG_1290.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, hsd skrev:

det er ikke alltids det er så galt som man først tror det er :)

anbefaler grov type tvinna stålbørste til vinkelsliper til understellsmasse, lett for at flapdiscene bare pakker seg.

Ja, ble litt lettet! Men litt være med fremre bærebro festene.. 

Takk for tips :) 

Har og en sånn her på luft som eg er veldig fornøyd med, men glømte å ta med nye "bånd" hjemme ifra :) 

IMG_1319.JPG

IMG_1320.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt deler komt i hus :) 

Traversforsterkning, forsterkning til bærebro fester, 2k epoxy grunning, rep sett til servopumpe, multireim, og veivhusventilasjon.

Servopumpe, veivhusvent og multireim fikk eg unnagjort idag og gjort klart traversfestene til sveising i morgen :) 

IMG_1380.JPG

IMG_1381.JPG

IMG_1416.JPG

IMG_1420.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Går no litt på frem her :) 

bakstilling er sandblåst, epoxy grunnet og lakket. Foringer ligger klart så blir kanskje montert i helgen! 

Traversfester er ferdig sveist og begynt på litt rustsveising bak venstre framhjul :) 

ny scorpion bakpotte kommer i posten idag og endå en pakke med smådeler kommer på tirsdag.

litt magert med bilder, men kommer snart litt flere :) 

IMG_1454.JPG

IMG_1631.JPG

IMG_1646.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...