Gå til innhold

1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..


Anbefalte innlegg

Prøvde å starte bilen i dag. Den starter, men går bare på 3 sylindre... Manifolden er varm på sylinder 2,3 og 4.

Så jeg bytta over coilene først, for å sjekke om de var i orden. Samme resultat.. Bytta deretter alle pluggene, samme greia. Jeg vet at alle coilene og pluggene er i orden.
Skal få hjelp i morra til å sjekke om jeg får gnist på alle..
Og deretter sjekke dysene.

Og hvis alt det er i orden og den fortsatt ikke starter blir jeg litt rådvill :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter og går på alle seks sylindre i dag! :x

 

Vart en sein kveld i går for å få levert dysene på rens/ultralyd bad. Vart bra etter det.. 

2 av dysene var helt tette og 1 var litt sånn halvveis. Fikk målt motstand på alle dysene (alle 16,1) før jeg satte de i railen og sjekka at det kom bensin ut av alle. Prøvde å fyre igjen nå nettopp og nå går den på alle seks, høres riktig fin ut og.

 

Går ikke på tomgang da, må holde litt gass selv. Stopper sånn sakte men sikkert hvis jeg ikke rører gassen. LMM er ny.. Kan det ha noe med at jeg har lang gassvaier? Får ikke justert med den svarte skrua under spjeldet.. Det er vel justeringa ta tomgangen m spjeldet?

 

 

Endret av Toastjern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at da løyste seg med ein dyserens :) Angåande ultralyd-vask, e da berre å hiva dysene oppi og venta til dei e ferdige? Ein kompis ha akkurat kjøpt seg ein slik ultralyd-vaskar so eg blei litt nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen som har noen ideer ang det at den ikke vil gå på tomgang?

Høres ut som den går skikkelig ureint på tomgang og. Sveiver fint bare jeg gir litt gass, men når jeg slipper den begynner den å smelle og gå "ureint" igjen..

lambda ? Har en ekstra tomgangsmotor, som jeg vurderer å bytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha du sjekka alle forskjellige slanga? Sjekka for falskluft? Og du e sikker på at alt e kobla rett?

Min M50 NV hadde feiltenning og litt ruskete tomgang inntil eg tok ein sjekkerunde. Då oppdaga eg at eine slangen til tomgangsmotoren va revna nesten heilt av + at eg hadde gjort eit par feilkoblinga då eg kobla opp motoren i bilen (87 mod. E30 facelift). Etter den sjekken so kom motoren seg meget mykje, men måtte også skifte lambda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bytte tomgangsregulator først.. Alle vakum og slanger er helt siden alt er nytt (!) :P og har dobbeltsjekka alt av kontakter under innsuget.. Hvis ikke det hjelper prøver jeg å bytte lambda sondene etter det..

Takk for svar (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som har ideer? Tomgangsregulatoren som satt i, satt fast. Så den bytta jeg med en jeg hadde ekstra som har blitt rensa.. Den går litt lenger på tomgang nå og går reinere, men den dør fortsatt..Fortsatt så stopper den på tomgang etter noen sekund. Gir jeg gass selv så går den så lenge jeg gir gass, men holder jeg gassen stille så blir den rar og går keitete, da må jeg gi mer gass igjen og da kommer den noen poppe lyder ifra innsuget..

Har bytta slave til clutchen og, så nå får jeg den hvertfall i gir. Har ikke prøvd å kjøre ennå..

De to første klippene er den bare blitt starta, ikke gitt gass eller noe. Tredje klippet gir jeg gass og da går den fint helt til jeg prøver å få den ned på tomgang igjen, da dør den fort..
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Toastjern
la til video fra YT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en kompis med samme type motor du kan låne en tomgangsreg fra som du vet funker? Brent meg på det der før på en M50 motor, bytta alt mellom huet og ræva ( se oppsummeringa mi under) og det viste seg å være tomgangsregulatoren som ødela alt. Antar systemet er nogelunde likt på M52. Mål på sensorene og se at alle får spenning fra ECU, sjekk at TPS ikke sitter fast etc. Lambda skal ikke ha så voldsomt mye å si på tomgang - ikke LMM heller egentlig da bilen går i en slags "nødmodus" hvis disse feiler - mange som kjører med defekt lambda/lmm og resultatet er stort sett bare høyt bensinforbruk og redusert effekt. 

http://bimmers.no/forums/topic/725148-diy-m50-motorens-tomgangsutfordringer/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hawkon88 skrev:

Vet du hvordan det er med bensintrykk og dyser?

Hadde dysene på ultralydbad etter at jeg fant ut at tre av de var tette. Bytta mikrofilter og kjørte test på de, var så og si identisk flyt på de.. Dyse på sylinder 4 og 5 får en ørliten tanke mer bensin i løpet av en 2min periode, men ingenting å bry seg om mente han som gjorde testen. Dobbeltsjekka at det kom bra med bensin ut av dysene før jeg skrudde fuelrailen på igjen.. Så er rimelig sikker på at dyser og bensin er i orden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...