Gå til innhold

Innkalling til Forvaltningskontroll


Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei fikk et lite hyggelig brev i posten fra  statens vegvesen, om at jeg måtte bestille time  da de  ville kontrollere kjøretøyet mitt
en BMW E61 520D

ringte og bestilte time, lurte også på hvorfor jeg hadde blitt kalt inn.
Jo det var siden bilen min var registert som kjøreskolebil i vognkortet.

Jaha sa jeg, og hva har det med saken å gjøre. Nei den merknaden måtte de fjerne siden jeg ikke  brukte den til kjøre opplæring.

hva er dette for noe svada? skal jeg bruke tid på dette drite.

Så må jeg fjerne de ekstra pedalene tro før kontrollen?? ( pedalen  har hurtigkobling, men stagene fra førersiden går jo forsatt over til passasjersiden)


Noen som vet reglene?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt to kjøreskolebiler opp gjennom åra, og ved begge tilfeller fjernet selger alt av pedaler og stag før salg. I tillegg meldte han fra til vegvesenet om at bilen ikke ble brukt til kjøreopplæring lenger.

Jeg ville ikke kjøpt en bil der pedalene står igjen da du kan risikere det du opplever. I tillegg er det heller sløvt av selger.

Ville fjernet pedalene og fått nytt vognkort.

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46n jeg hadde har vært skolebil, pedaler å allt var fjernet, men det har ikke blitt registrert at den ikke var skolebil hos vegvesenet. Var bare tilfeldig at det ble oppdaget på kontroll av senkesett, men da fjernet han det bare fort og enkelt fra vognkortet.

(da var det rundt 4-5*år siden den var skolebil)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...