Gå til innhold

heve bilkjøp, hjelp!


Bondok
 Share

Anbefalte innlegg

hei, kjøpte en bmw i forrige uke, 1996 model e36. I annonsen sto det bilen hadde lite rust og var i god stand, dro opp å tokk en titt på bilen og så at det var endel overlfaterust på utsiden av kanaler+dører og skjermer som var lakket over igjen (dårlig lakka) så lett å se. Hørte med eier om det var noe farlig eller grov rust på bilen og fikk beskjed om at den så og si ikke hadde noe rust og det bare var noen småflekker her og der.

 

Kjøpte bilen dagen etter, og hadde som plan å få pussa den lille rusten som var, dro til et lakerisverksted og der ble bilen sett igjennom nøye, og det viste seg at alle jekkefestene ved kanalene var så og si helt rusta bort og store hull.  Etter litt pirking og stikking med skrutrekker under der så var det også hull helt in til cabinen. Dette ble aldri opplyst av eier når jeg skulle ha denne bilen, og må nå sveise inn nye kanaler og prisen er over 15k for å få rettet opp alt dette.

 

Mitt spm er da

 

hvordan er regler når det gjelder å heve kjøp av bruktbil av privatperson? hva bør jeg gjøre? trenger endel hjelp her nå

 

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er kjedelig. Men tror ikke du har så mye å fare med. 

 

1. Du burde sjekket bilen bedre selv. Eller tatt med noen som kunne sjekket dette for deg.

2. Det er en gammel bil, så rust er noe du nesten må regne med.

3. Om du ønsker å heve kjøpet tviler jeg på at selger er enig, og kostnaden ved å dra saken videre kan fort bli dyrere en å bare fikse bilen selv.

 

Tror du heller kommer lenger om du får selger til å bli med på å dekke deler av verksteds regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen e36 er forøvrig rustfri, og nærmest alle har for den del rusta jekkfester. Spørsmålet er i stor grad hvor mye du gav for bilen, men ga du noe under 40k mener jeg du egentlig har lite å vise til siden bilen er nesten 20 år gammel, og 20 år gamle biler er somregel relativt rustne. 

 

 

Det å sette en e36 på verksted for å bytte jekkfester er forøvrig galskap, du kan jo kjøre strake veien til TESS, kjøpe deg gass, ett greit migatronic apperat og sveisemaske og fremdeles gå rimelig greit i pluss for den summen de har presentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, har ingen erfaring med sveising fra før så får ikke gjort det selv, blir jo nødt til å gjøre noe isåfall, kan ikke la den være så rusten under, da er vell bilen rusta bort i løpe av par år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...