Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Nydelig!

 

Synd dama vil ha SUV. Jeg ville gjerne kjørt F10 :)

Takker for det :) Ja jeg syens bilen er virkelig pen, tar meg selv i å stå og kikke ut på den ifra vinduet og da pleier jeg å glise litt ;) BMW klarer bare ikke å lage en stygg 5-serie, selv den mye kritiserte E60 er rett og slett drit pen når man får på M-sport :)

Alle vil vel ha SUV nå til dags, selv min far spurte hvorfor jeg ikke heller kjøpte X5 :P

Har btw fått bukket time til lakkpleie den 23.06, blir lakkrens, polering og voks så satser på at det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn en skiller entusiaster fra bermen. Andre går ut av bilen og tenker ikke mer på den. Vi ser ut, får godfølelsen og tenker på om hjula sitter bra i hjulbuene, om den skulle vært vasket osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn en skiller entusiaster fra bermen. Andre går ut av bilen og tenker ikke mer på den. Vi ser ut, får godfølelsen og tenker på om hjula sitter bra i hjulbuene, om den skulle vært vasket osv. :)

Ja jeg er helt enig :) Jeg får så dårlig samvittighet om bilen er skitten f eks, går greit med litt "bruks skitt" som er normalt om vinteren men folk som kjører dyre biler som er så møkkete at man ikke kan lese skiltet en gang...ja jeg blir overgitt og flau på dems veier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt enig :) Jeg får så dårlig samvittighet om bilen er skitten f eks, går greit med litt "bruks skitt" som er normalt om vinteren men folk som kjører dyre biler som er så møkkete at man ikke kan lese skiltet en gang...ja jeg blir overgitt og flau på dems veier..

Du er en bilinteressert kar som elsker å ha ren bil, og tar stolthet i det!

mange som kjøper F10 og andre dyre og nye biler, har veldig ofte råd til å gi litt faen, for de skal jo ikke ha bilen lengre enn 3-4 år uansett! :/

 

veldig moro å vite at du ikke er slik med din flotte F10, da disse bilene fortjener og alltid se sitt beste ut, BESTANDIG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en bilinteressert kar som elsker å ha ren bil, og tar stolthet i det!

mange som kjøper F10 og andre dyre og nye biler, har veldig ofte råd til å gi litt faen, for de skal jo ikke ha bilen lengre enn 3-4 år uansett! :/

 

veldig moro å vite at du ikke er slik med din flotte F10, da disse bilene fortjener og alltid se sitt beste ut, BESTANDIG :D

Takker for hyggelig omtale :D Jeg er glad for at jeg blir sett på av andre som en som passer godt på bilen sin, er jo det jeg er opptatt av. Jeg føler det litt sånn at bilen representerer i mange tilfeller eiern, er bilen møkkete og fæl er eiern kanskje ett rotehue ;) Jeg har ikke råd til å misligholde en bil som dette, jeg er avhengig av at den fungerer så nært feilfritt som overhode mulig de neste 4 årene og at jeg får en nogen lunde god sum igjen når bilen en gang skal selges. Dette lønnet seg jo med E90en, ennå jeg byttet den inn hos forhandler så fikk jeg en god pris pga bilens tekniske stand og kosmetiske tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelig omtale :D Jeg er glad for at jeg blir sett på av andre som en som passer godt på bilen sin, er jo det jeg er opptatt av. Jeg føler det litt sånn at bilen representerer i mange tilfeller eiern, er bilen møkkete og fæl er eiern kanskje ett rotehue ;) Jeg har ikke råd til å misligholde en bil som dette, jeg er avhengig av at den fungerer så nært feilfritt som overhode mulig de neste 4 årene og at jeg får en nogen lunde god sum igjen når bilen en gang skal selges. Dette lønnet seg jo med E90en, ennå jeg byttet den inn hos forhandler så fikk jeg en god pris pga bilens tekniske stand og kosmetiske tilstand.

 

Tror ikke verditapet på din 530d blir så hakkanes gæli egentlig :) Populære i norge disse. Men det er klart, ved å ikke gå for stasjonsvogn utelukker du en stor kundegruppe ved fremtidig salg - nemlig barnefamiliene ;) Men dette vet du jo selv og det var vel et bevisst valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu litt på det....barnefamiliene som har råd til en 530 stasjonsvogn eier allerede en... barnefamilien som skal kjøpe en 530d om noen år velger heller en 520 for å spare penger...

 

530d sedan blir nok for den spesielt interesserte som skal ha premiumbil fra øvre segment...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har råd til en pent brukt 530 til 500.000 med grei inntekt - det er det samme som en godt utstyrt Passat 4motion koster , det er bare å ringe banken og prioritere en høy utgiftspost på bil hver måned.

 

Men mange TRENGER stasjonsvogn, og det er hele poenget mitt.

Og at alle som har råd til 530 allerede har det er bare dumt å si. Mange som ikke har råd til 900.000 som den koster godt utstyrt ny, men har råd til halvparten 3-4 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har råd til en pent brukt 530 til 500.000 med grei inntekt - det er det samme som en godt utstyrt Passat 4motion koster , det er bare å ringe banken og prioritere en høy utgiftspost på bil hver måned.

Men mange TRENGER stasjonsvogn, og det er hele poenget mitt.

Alle har nok råd men det er få barnefamilier som vil prioritere det tror jeg!

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke verditapet på din 530d blir så hakkanes gæli egentlig :) Populære i norge disse. Men det er klart, ved å ikke gå for stasjonsvogn utelukker du en stor kundegruppe ved fremtidig salg - nemlig barnefamiliene ;) Men dette vet du jo selv og det var vel et bevisst valg:)

Jeg velger å tro at den iallfall skal holde seg sånn passe godt i pris, det gjenstår å se ;) Det værste verditapet er iallfall tatt på disse fire årene så jeg er glad jeg slipper unna med det, lekte meg litt med konfiguratoren på BMW.no og ny i Norge hadde bilen kostet ca rett over en million. Men det spiller jo ingen rolle siden jeg kjøpte import...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil! Mener selv en M-front er penere, men forstod det slik som at du kan ta det senere. Fargen var meget pen, blå biler vokser så absolutt på meg.

Ang. motoroppgradering: Hartge:

Engine conversion
for 530d (based on 180 kW / 245 hp)
213 kW (290 hp) / 4000 rpm 640 Nm (lb-ft 435) / 1900 rpm

 

Så da er det bare å begynne å spare ;)

 

Hartge er vel bortimot eneste leverandør som har en tuning i samme gate som BSR hva angår tuning via OBD tilgjengelig til F10/F11. Er visstnok en litt spesiell ECU på disse bilene som ikke tillater stor grad av skrive/lese. Uansett sparker vel 530'n bra, dessverre vender man seg så altfor fort til effekten. Prøvekjørte en 428ix Cab her om dagen, ettersom jeg hadde hørt så mye positivt om motoren. Den gikk bra, for all del, men samtidig satt jeg ikke igjen med noe rått inntrykk, det mest overraskende var de ekstremt nøkkete girskiftene i sport+ og sport på kassa.. Langt bråere enn ved full akselerasjon på M550'n.. Rart, for farten økte ikke i stil med "nøkket" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...