Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

1 time siden, Nytern skrev:

Kondolerer, Fredrik. :(

 

Denne bilen prøvde jeg å snappe opp rett før helga, var vel da den ble lagt ut? Selger kunne ta min F30 i innbytte, men slutta plutselig å svare. Før vi kom til mellomlegg osv.

Jeg skal ta tak i det i morgen, så skal Trygve komme med ett mellomlegg til deg :) Hvis du fortsatt er interessert da?

Jeg kan iallfall gå god for denne bilen, var nå jeg som hjalp ham med å finne den i utgangspunktet. Bilen har kun hatt to eiere, solgt ny i Norge med komplett service historikk ifra Bilia i Drammen (hvor den er solgt ny). Min far kjøpte den hos Technicas i Drammen :) Alt av skinn er nøye pleiet, jeg har supplert han med diverse bilpleie produkter til bursdager og jul slik at han kunne holde bilen på ett nivå jeg synes er riktig for en slik bil. Også har den Combox, el innfellbare speil, varme i rattet og Webasto....hvilket jeg ikke har. Så jeg har ofte fleipet med at dette er delebil for meg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skal ta tak i det i morgen, så skal Trygve komme med ett mellomlegg til deg :) Hvis du fortsatt er interessert da?

Jeg kan iallfall gå god for denne bilen, var nå jeg som hjalp ham med å finne den i utgangspunktet. Bilen har kun hatt to eiere, solgt ny i Norge med komplett service historikk ifra Bilia i Drammen (hvor den er solgt ny). Min far kjøpte den hos Technicas i Drammen :) Alt av skinn er nøye pleiet, jeg har supplert han med diverse bilpleie produkter til bursdager og jul slik at han kunne holde bilen på ett nivå jeg synes er riktig for en slik bil. Også har den Combox, el innfellbare speil, varme i rattet og Webasto....hvilket jeg ikke har. Så jeg har ofte fleipet med at dette er delebil for meg 👍

Tusen takk, Fredrik! Plutselig ramla det inn en mail her, inneholdende et høflig innbyttetilbud. Jeg må ha noen lapper ekstra, men skal jo ikke prute på 525, så håper at dette går i boks. :)

 

Så lenge bilen har vært i din familie, vet jeg at den er bra. Det er bankers! :) 

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer Fredrik... dette var trist å høre. Det virker som om du/dere har det som skal til for å komme videre. Hold fast på dette og som du sier er biler til stor glede, men de er når alt kommer til alt bare litt stål på fire hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har bilen til far fått ny eier, nesten litt vemodig...var jo morsomt å ha to F10 i familien. Men sånn er det :) 

Ellers så var jeg med på ett artig prosjekt tidligere i sommer, i regi av BMW Norge. Mer om det etterhvert 👍

IMG_0579.thumb.PNG.ae18f0daeb69b19f7336c7b60448ad7c.PNG

IMG_0479.thumb.JPG.f76fb7146c0e8424722c8c5307f06daf.JPG

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært innom bloggsiden til BMW Norge og lest om deg og bilen :D herlig å se en sånn entusiast! Vi var for øvrig å prøvekjørte en 520d xdrive F11 idag hos Bavaria (vi vurderer å etterhvert bytte ut E91'en i en nyere bil med lavere km). Nå har vi chippa vår 320, men jeg synes rett og slett den 520'en var dau for å være helt ærlig. Nå var dette en 163hk, og den gjør seg nok med MPPK, men jeg begynner å se hva du mener mtp sekser i 5-serie. Interiøret i den var rått og herlig å oppholde seg i, og jeg opplevde den som massiv, svær og brei sammenlignet med F31, F34 og vår E91. Jeg likte veldig godt bilen fra en førerposisjon, men min bedre halvdel har nok landet mest på F34. Tror også en F11 med riktig motor blir for dyr. 

I tillegg har jeg hatt et noen turer i den nye E-klasse som taxi (Sopot flere kvelder i baksetet og Berlin i framsetet). Jeg er en av de som synes interiøret i disse bilene er nydelig og skulpturelt, på nippet til overdådig uten at det bikker helt over. Men jeg må si meg helt enig med deg ang opplevd interiørkvalitet. Den faller i mine øyne igjennom når du tar og føler på alle materialene i interiøret, ikke bare ser på det. Mulig bilene jeg satt i var dårlig spec'et, men en del virket billig. Bl.a. I dørsidene og luftedysekonsollen i bakre del av midtkonsollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre :) Ville nok anbefalt F11, men F34 er ingen dum bil det heller. Den er jo romsligere i baksetet enn en 5-serie, men synd utvalget av motorer begrenser seg til stort sett 320i/d og noen få 328i. Det er noe med å ha den rumlende sekseren der fremme, som skyver deg uanstrengt mot horisonten på ett blunk. Etter å ha kjørt en god stund i Mondeo Hybrid så er det godt å sette seg i F10. Ikke ett vondt ord om Mondeo, rett og slett en kjempetrivelig bil med en kjørekomfort helt på høyde med premium merkene. Den bilen har gitt meg en aha opplevelse, man trenger ikke å kjøre premium for å ha en bil som er nydelig å kjøre, ser kjempelekker ut og gir inntrykket av å være veldig godt skrudd sammen. Jeg føler rett og slett velbehag bak rattet i den bilen, det er det sjelden jeg gjør i ett "ikke BMW" produkt. Men 187 Hybridhester er noe helt annet enn 300 dieselhester med 650 nm som støtte. N57 motorene slutter aldri å imponere når det kommer til kraft og gangkultur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har i dag vært på service hos Bavaria, fått byttet olje, filter, luftfilter og microfilter. Det var også Inspeksjon på bilen så det ble påvist ett gåent hjullager foran (hadde en mistanke) og litt kast i bremseskiver bak. Jeg merket det med skivene alt i fjor, men kun når jeg bremser godt på autobahn. Bavaria fant ikke noe galt den gang, så jeg lot det være. Men nå kunne jeg merke det helt ned i 70 km/t, så det var helt tydelig. Så de bytter nå skiver og klosser bak på delegaranti, dette er altså grunnen til at man bruker merkeverksted :) 

Så det er deilig å få bilen i form til Tysklandstur nå i September 👍 Stusset på at de ikke fant mer på en bil som straks har gått 100 000. Fikk beskjed om at det var en meget strøken og velholdt bil, så det meste var på stell 😉

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos slike sammenligningsbilder som det over med samtlige 5-serier så gjør lyse biler seg best for kontrastens skyld (ikke til forkleinelse for din bil Fredrik). E60 ser virkelig ikke bra ut i denne sammenhengen (spesielt ikke når nyrene ikke er i krom) og jeg lurer på hva BMW tenkte på da de designet fronten på den modellen (som ellers ser ok ut i full skala)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 syns jeg kan være både kul og skikkelig kjip. Hvertfall pre lci i grå, uten mtech og de minste felgene.. z4 var jo og et vågestykke fra bangle, men det er kanskje den bilen han har designet jeg liker best. Det holder seg ekstremt godt. Det samme kan dessverre ikke sies om e60. Kanskje det er litt derfor de er traust på f90?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig i sommer en forespørsel ifra BMW Norge om jeg og min bil kunne representere F10 generasjonen i ett Facebook og Blogg prosjekt de hadde. De hadde visst blitt ledet på sporet av meg av flere her inne, så takk for tilliten :) Det var jo ett artig opplegg som tok plass inne på Sement fabrikken i Brevik, proff opplegg selv om video intervjuet var litt kleint. Men alt i alt veldig artig å være med på, bilen har jo blitt kjent igjen ute bland folk i lokalmiljøet etter dette (av andre BMW entusiaster)

Så her kommer bildene på løpende bånd

_1011726.thumb.jpg.0ee388da2976fc34e7711c1ab8dfa3d6.jpg

_1011733.thumb.jpg.d0bc96fdca3b1dd0e4aab01fd4cc5ffe.jpg

_GR68613.thumb.jpg.db04727dc5c7142d52ab1d3429ace92b.jpg

_GR68615.thumb.jpg.be651934260a0922b96e852eec590df6.jpg

_GR68619.thumb.jpg.60881146fc21fe02fb215a3a3a9521b1.jpg

_GR68628.thumb.jpg.eb7ddda5a5be12d880babb84624a33a6.jpg

_GR68640.thumb.jpg.5159fef4725bf4205b756d24620585e7.jpg

_GR68717.thumb.jpg.4e9daee848b9bb0bd9b11363b19d97f7.jpg

Nede i selve sandtaket så ble bilen litt støvete, men det var visst litt kult i følge fotografen. Jeg var ikke sen om å spyle av bilen når vi var ferdige ;) 

_GR68733.thumb.jpg.6f04d69a38af8fc5fcd92b606ca0feea.jpg

_GR68740.thumb.jpg.8343e7b8c3a5b9432e12fd86b4450553.jpg

_GR68741.thumb.jpg.46edc192509884c7e1d172097d78c320.jpg

_GR68747.thumb.jpg.8e934716d204112893a42806f0d8f4bb.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...