Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Som sagt så gjort! Bilen ble jo klargjort hos forhandleren og så ved første øyekast fin og ren ut, men de klargjøringsjobbene forhandlerne tar er ikke verd 10 kroner en gang... Så her måtte jeg til selv og gjøre det på min måte :) Gikk over setene med Svisswax Leather Cleaner og satte dem så inn med Swisswax Lether Milk etter denne prosessen. Støvsugde mattene og gulv, dørlommer, bagasjerom og øvrig hulrom, før jeg gikk over hele interiøret (bortsett fra setene) med Meguiars All Purpose Cleaner. Til slutt tok jeg vinduene med Meguiars Glass Cleaner og microfiber :)

 

Da begynner det å nærmer seg min standard :P Men er det noen som har noen tips til å polere bort litt lette riper i høyglans interiørlister? Det er ikke veldig synlig men nok til å utløse petimeter nykkene mine ;)

 

post-47692-0-48356900-1401550774_thumb.j

 

post-47692-0-28132900-1401550787_thumb.j

 

post-47692-0-81456500-1401550798_thumb.j

 

post-47692-0-75880800-1401550808_thumb.j

 

post-47692-0-34376900-1401550816_thumb.j

 

Beklager bildekvaliteten, bruker ett kamera med alt for mange innstillinger som jeg ikke skjønner en dritt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en så flott bil! :D Dette må være morro!

Skal følge denne her :D

 

Tusen takk for det Hermanoo :) Ja dette synes jeg er morsomt, gøyeste bilkjøpet jeg har gjort noen gang. Men så har jeg aldri hatt så intenst lyst på en bil og ventet så lenge heller. F10 brosjyra fra 2010 lå på nattbordet i 4 år, kan den utenat :P

 

 

Sjekk detailersclub sikkert noen der inne som kan hjelpe deg med de ripene ;)

 

Takk for tips, at jeg ikke tenkte på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Hermanoo :) Ja dette synes jeg er morsomt, gøyeste bilkjøpet jeg har gjort noen gang. Men så har jeg aldri hatt så intenst lyst på en bil og ventet så lenge heller. F10 brosjyra fra 2010 lå på nattbordet i 4 år, kan den utenat :P

 

 

 

Takk for tips, at jeg ikke tenkte på det :D

Haha, herlig! Å kunne realisere en slik drøm må gi deg en ny ukjent ubeskrivelig glede og følelse. :D

Gelder meg til den dagen jeg kan gjøre det samme som du har gjort - å kjøpe en nyere bil som man drømmer om og eneste på bimmers-tråd agendaen er å pleie den godt med detailer produkter :love: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker meguiars selv Fredrik, vet swisswax er noe man finner på øverste hylle.

Antar du er fornøyd mes disse produktene du her nevner?

Ser grom ut, og jeg kan skrive under på poleringsjobben ifra enkelte bilselgeren, lite holdbar polering hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Hermanoo :) Ja dette synes jeg er morsomt, gøyeste bilkjøpet jeg har gjort noen gang. Men så har jeg aldri hatt så intenst lyst på en bil og ventet så lenge heller. F10 brosjyra fra 2010 lå på nattbordet i 4 år, kan den utenat :P

 

 

 

Takk for tips, at jeg ikke tenkte på det :D

Har faktisk polert f10 med samme interiørlister for en stund siden, da brukte jeg Scholl s30 på oransje pute på en dual Action maskin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig! Å kunne realisere en slik drøm må gi deg en ny ukjent ubeskrivelig glede og følelse. :D

Gelder meg til den dagen jeg kan gjøre det samme som du har gjort - å kjøpe en nyere bil som man drømmer om og eneste på bimmers-tråd agendaen er å pleie den godt med detailer produkter :love: .

 

Ja det var ganske spesielt å få nøkkelen i hånda og kjøre av gårde i denne, var vel så høyt opp som det går an å komme uten hjelp av skummle stoffer ;) Det er viktig å prioritere slik ting før man får barn og andre viktige prioriteringer, kan love deg at det er en god følelse :)

Bruker meguiars selv Fredrik, vet swisswax er noe man finner på øverste hylle.

Antar du er fornøyd mes disse produktene du her nevner?

Ser grom ut, og jeg kan skrive under på poleringsjobben ifra enkelte bilselgeren, lite holdbar polering hvertfall.

 

Jeg bruker for det meste kun Meguiars og Swissvax, er det produktene jeg er mest fortrolig med og som gir best resultat og holdbarhet :) Leather Care kit er helt fantastisk må jeg si, har brukt dette i noen år og er strålende fornøyd. Til bilvask og vedlikehold føler jeg Meguiars er bra, gode produkter som til og med lukter godt :P

Ja jobben som er gjort her er tragisk, bilen er blank nok som bare det men i det rette lyset kommer både swirls og vaskeriper frem, dette skal taes av en lokal kar som er veldig flink. Eneste problemet er at han er alene om jobben og så si alle i Arendal som er litt over snittet bilinteresset bruker han så det er litt vente tid ;)

Har faktisk polert f10 med samme interiørlister for en stund siden, da brukte jeg Scholl s30 på oransje pute på en dual Action maskin. :)

Takker for nyttig tips, skal forsøke å få tatt dette etterhver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grombil ;-) men m-sport front må du få deg.. Ikke no fin den pre-face fronten :?

Så også at Pedersen har fått solgt gamle bilen din nå.. Det gikk fort :D

Tusen takk for det Mats :) Skal nok ikke se bort ifra at det kommer M-sport med tiden, er absolutt det aller peneste på F10. Når det er sagt så syens jeg pre face fronten jeg har er finere enn facelift fronten, blir litt mye krom og dilldall der ;) Ja gamle bilen ble solgt fort, gikk visst til østlandet fikk jeg vite. Det vittige er at de solgte bilen etter en uke til samme prisen jeg forsøkte på i en måned, å selge igjennom forhandler er tydligvis effektivt :P

Virkelig flott bil du har kjøpt deg Fredrik! 

Liker fargekomboen veldig godt. Samt at du har unngått fristelsen for å gå for bil uten plank i listeverket. :smile:

Mange takk :) Ja mørk bil med sort interiør er det fineste, lyst hadde blitt vanskelig å vedlikeholde tror jeg. Ja det er Ask i listene etter hva jeg skjønner, har aldri vært noe fan av tre interiør i biler (jo på eldre biler som E34 osv er det fint) men de mørkere tresortene er faktisk finte syens jeg. Gir en litt innbydende og eksklusiv følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...