Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Grattis med drømmebil  :cool:  følger selvsagt med videre, F10 er en av de peneste sedanene  BMW lager for tiden mener jeg :)

Takker for det :) Ja F10 er virkelig en av de peneste bilene til BMW dags dato, bortsett ifra F06 6 serie Gran Coupe som er aller penest da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil og fint å se at du tar vare på den med skikkelige produkter :)

 

For interiørlistene ville jeg brukt en polish med veldig lite slipemidler. Det er utrolig myk klarlakk på disse listene, så lite som skal til før det blir mikroriper. Selv litt hard bruk med microfiber utløser riper..

Typisk Swissvax CF Proff og Scholl S40, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger interiøret selv om det ikke er  lyst! Men, chrome-line treverk? pent!

grattis med ny bil!!

  

Takk for hyggelige ord Wicky :) Den kromlista på interiørlistene tror jeg er standard på alle typer interiørlister i F10/11, synes det er veldig fint selv. Men denne kromlisten krever litt vedlikehold da det danner seg skjolder og fingermerker på den, kanskje forsøke forsiktig med Autosol!

Flott bil og fint å se at du tar vare på den med skikkelige produkter :)

 

For interiørlistene ville jeg brukt en polish med veldig lite slipemidler. Det er utrolig myk klarlakk på disse listene, så lite som skal til før det blir mikroriper. Selv litt hard bruk med microfiber utløser riper..

Typisk Swissvax CF Proff og Scholl S40,

Takk for det :) Ja jeg liker å holde meg til kvalitetsprodukter, har også Swissvax Blue Weis voks som skal på etter at bilen har fått seg en shine. Gode produkter er lette å jobbe med og gir bedre resultat. Mange takk for nyttige råd og tips ang interiørlistene, dette mottatar jeg med stor takk da jeg har vært litt utsikker på hvordan jeg skal gripe dette an. Begynner å danne meg ett bilde nå, lurte litt på å demontere alt av lister før polering men det tror jeg blir for mye jobb. Får heller maskere godt og være forsikrig :)

Ja det kommer riper i disse listene av ingenting, kjøpte pianolakk interiørlister (originale de også) til E90en og det gikk ikke lang tid før små riper dukket opp i det rikige lyset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil Fredrik! :)

Har vært en uke på ferie og ble ganske overraska da jeg kom hjem og fant fem sider om ny bil, men skjønner det godt, skikkelig vogn du har ordna deg.

Gleder meg til å se hvordan den blir framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg også min første langtur med bilen, eller langtur og langtur fru blom. Kjørte tur retur Arendal - Porsgrunn og for morroskyld så målte jeg forbruket, fulgte bare trafikken og hadde noen forbikjøringer men havnet på 0,52 l per mil. Ikke galt i en 1,8 tonn bil med tre liters sekser ;) Hadde faktisk nesten det samme med min E90 325d på samme ruta så det bør jeg vel være fornøyd med :) Nydelig langturkomfort iallfall, stiller inn Comfort og bilen flyter over alle ugjevnheter i veien og sluker mil.

Hadde en artig opplevelse i forbifeltene oppover Broklandheia på hjemturen også, lå bak en eldre gubbe i en Mercedes W211 280 CDI som kjørte litt småfriskt der. Jeg ville forbi så han la seg inn for å slippe meg forbi, men da jeg kom opp på siden hans så ga han flatt så svartrøyken sto etter ham :P Jeg har ærligtalt ikke dradd så mye på med denne bilen ennå men da for kanskje tredje gang så lagt i eierskapet så trødde jeg flatt kickdown, .....oooog han i Mercedesen tapte 8) Kuleste var at da jeg dro ifra oppover der så ga han meg tommelen opp, gammel kar på godt over 60 år ;) Jeg hilste igjen selvsagt og han fulgte meg egentelig hele veien tilbake til avkjøringen til Arendal, jeg tok ett par forbikjøringer til og han hang seg på. Kul kar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil Fredrik! :)

Har vært en uke på ferie og ble ganske overraska da jeg kom hjem og fant fem sider om ny bil, men skjønner det godt, skikkelig vogn du har ordna deg.

Gleder meg til å se hvordan den blir framover!

Tusen takk for det :) Ja det har alt blitt noen sider, folk her har jo vært så hyggelige og kommet med så mange fine tilbakemeldinger at jeg er helt overveldet :D Setter stor pris på det :)

Blir ikke de store tingene foreløpig fremover, men noe blir det i tillegg til show and shine fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag vært hos Fevik Dekk og fått avbalansert alle hjula, var litt vibrasjoner mellom 100 og 110 km/t. Kjører ofte i de hastigheter så det er greit å få bukt med det, så forhandleren sendte meg bort dit :) Det hjalp stort og jeg ble fornøyd :D

post-47692-0-17415000-1404313989_thumb.j

 

post-47692-0-62784900-1404313994_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbannet pen bil altså:).

Ja ja Fevik Dekk...yngla vel av polakker der tenker jeg:).

Uansett må være nydelig å ha bilen fri fra vibrasjoner tenker jeg.

 

Nei,har igrunn ikke tid til å kommentere mer,har nemlig en jobb om å finne diff til den andre blå bilen din :) :)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbannet pen bil altså:).

Ja ja Fevik Dekk...yngla vel av polakker der tenker jeg:).

Uansett må være nydelig å ha bilen fri fra vibrasjoner tenker jeg.

 

Nei,har igrunn ikke tid til å kommentere mer,har nemlig en jobb om å finne diff til den andre blå bilen din :) :)...

Hehe, ja jeg skal ikke motsi deg på det :)

Ja jeg bruker ikke Fevik Dekk selv, det er det slutt på nå etter en rekke dårlige episoder. Men forhandleren hadde nå enn sammarbeid med dem så da måtte jeg bort dit, var faktisk to nordmenn som hjalp meg og det gikk greit :)

Hehe, ja men nå må du ikke stresse med det altså, jeg har på ingen måte dårlig tid med å få diff med brems til E34en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig du fikk opp tråden om denne diesel børsa! :]

Er sinnsykt glad på dine vegne med 530n alstå, kan også tenke meg det drar friskt med 540nm :o får bare vente til jeg har fått presse så kan vi ta et drag :P

Og 0.53 i forbruk du kødder? Kunne ønske åtteren var litt snillere med lommeboka så jeg kunne ha kjørt mer :P

Men du slår ikke meg i dag, kjørte ifra lillesand(skole med sjøen) og til birkeland hos en kompis; begynte med at jeg hadde 174 km igjen, og når jeg stoppa hadde jeg 190km igjen med bensin :D

Skal bli digg å få sett børsa live, og kansje blitt med på en tur :D

Bor forresten hos en kompis på birkeland, så slipper jeg 5.4mil med rush påvei hjem, 540'n elsker køkjøring :P

Så da blir det ikke lange turen opp tid verken deg eller Jan :P

★sent from my wifi microwave★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre :) Ja bilen er ingen sinke, men en bil på denne størrelsen må nesten ha 540 nm for at det skal kunne flytte greit på seg. Men ja jeg ble imponert over forbruket på langkjøring, på blandet tildels bykjøring ser det ut til at vi havner på rundt 0,81 l per mil. Det er litt mer enn E90en (ca 0,72 l per mil) igjen men den var lettere og hadde manuell ;)

Du må bare stikke bort en tur altså, du vet jo hvor jeg bor. Selvsagt må vi ut å kjøre i 530en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker Fredrik, kom ifra en 09 E61, til en E84..?

Hm, nå har jeg så smått begynt å se på F11 530xdat.

Og det er mye "takket" være denne tråden, shame on you!

Dekk er ekstremt viktig, godt børsa ikke vibrerer, det blir feil på en så fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker Fredrik, kom ifra en 09 E61, til en E84..?

Hm, nå har jeg så smått begynt å se på F11 530xdat.

Og det er mye "takket" være denne tråden, shame on you!

Dekk er ekstremt viktig, godt børsa ikke vibrerer, det blir feil på en så fin bil.

Hehe, ja du merker vel litt plassforskjell ifra E61 til X1 ;) Godt man kan inspirere andre da selv om det klusser til i planene dems, når det er sagt så er F11 530d Xdrive den ultimate bilen spør du meg :) Støtter absolutt opp under den altså.

Ja dekk er alfa omega syens jeg, og på denne bilen har kjørekomfort topp prioritet. Jeg er fortsatt ung men jeg setter mer og mer pris på sikkelig komfort, var mildt sagt forsynt av komforten (eller rettere sagt fraværet av komfort) i E90en med M sport understell og 19" på 35 profil. Hadde jeg ikke hatt E34en (den bayerske Cadillac som en amcar kompis kalte den ) hadde det tippa for meg :P På F10en får jeg alt jeg vil ha, comfort når jeg ønsker det og pinnestivt understell når jeg vil ha det. Hva mer kan man ønske seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...