Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
2 timer siden, Walkabout skrev:

Solid sprekk det der! Setter du inn samme rute som du har eller bytter du til klimakomfort-rute når det først skal skiftes? :) 

Ja den har blitt stor, begynte som en kraftig steinsprut på Autobahn i sommer. Nå som det har vært kuldegrader noen netter så har den vokst seg stor og sterk ;) 

Jeg har klimakomfort rute fra før så jeg skal ha det nå også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Walkabout skrev:

Da var vi der nesten samtidig i dag. Var innom mellom 10.30 og 11.30 og prøvde 330e og 740Le :P 

Sier du det, jeg var der ca kl 08 00. Skal straks bort å hente bilen :) 

Det er artig å prøve litt forskjellig, 740Le er en utrolig komfortabel bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk henta bilen i stad, med ny og fin rute :) Men denne gangen må jeg si at Bavaria har skuffet meg. For det første så spurte jeg ettertrykkelig om når de stengte, fikk som svar at det var kl 19 00. Ga klar beskjed om at jeg henter bilen etter kl 16:00. Kommer til dem for å hente bilen 16:30, da har de pokker meg stengt. Heldigvis er Vegar inne på verkstedet som finner nøkkelen til meg, så det var greit nok. Men så setter jeg meg i bilen og oppdager noe hvit støv på dasjbordet, skuffelse nummer to. Så begynner jeg å kjøre og ser at de ikke har kalibert skiltgjenkjennings kameraet, jævlig irriterende.....skuffelse nummer tre. Så ser jeg at limet rundt linsa til regnsensoren er slurvete lagt på, det synes selvsagt igjennom ruta..skuffelse nummer fire. Så i morgen blir det å kontakte de or å høre hva vi kan gjøre med dette. 

Ellers så fikk jeg lagt på to lag med RainX og parkert bilen inne så det kan stå og herde. Her kan den stå til over nyttårshelgen tenker jeg, så skåner jeg den for all ulumskhetene som faller ifra himmelen ;) 

image.jpg

image.jpg

Er litt skjolder på ruta etter RainXen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo en solid sprekke du hadde fått og tenker det var digg å få has på.

Ångående tingene som du fant feil,fikser de det nok opp Fredrik :).

Men den RainXen....Hva gjør jeg feil?

Den varer jo ikke i det hele tatt på min rute.

Gjort alt fra to lag ,lang herdetid osv.

Vittig at flere av forumbrukerene har vært på Bavaria Arendal idag og synd vi ikke traff hverandre .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste feil, spesielt det med limet rundt regnsensoren. Får håpe de bare fikser det uten å bagatellisere det :)

 

Trikset med rainx er å legge på to lag, så bruke en spruteflaske med vann når man buffrer av laget. Spray Minimalt med vann - buffre av-  så blir det ingen skjolder og det varer lengre enn direkte buffring (må unngå spylervæske) Og det hjelper som Fredrik gjør, la det herdre over natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.12.2016 at 0.16, bimmerfun skrev:

Triste feil, spesielt det med limet rundt regnsensoren. Får håpe de bare fikser det uten å bagatellisere det :)

 

Trikset med rainx er å legge på to lag, så bruke en spruteflaske med vann når man buffrer av laget. Spray Minimalt med vann - buffre av-  så blir det ingen skjolder og det varer lengre enn direkte buffring (må unngå spylervæske) Og det hjelper som Fredrik gjør, la det herdre over natten

vært uheldig med rainx og vann jeg da :P fikk elendig resultat av det :P da buffer jeg heller med høyrehanda så det ikke blir en kveldrunk altså! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset ang RainX @bimmerfun

Nå har jeg vært hos Bavaria og fått "ryddet" opp. Det viste seg også at når man visket så gikk viskeren i mot A stolpen, helt tilfeldig at jeg oppdaget det da det ikke har regnet siden jeg fikk på ny rute. Det med limet rundt linsa til regnsensoren skal være sånn, det er iallfall akkruat det samme på mine foreldre sin F10 og en kamerat sin F01. Synes bare det så litt rart ut, men det er nå så. 

Nå skal jeg ikke tilbake til Bavaria før storservice i April, da skal jeg be om å få han mekanikeren som pleier å skru på bilen. Han har jobbet der i mange år og jeg er alltid fornøyd med arbeidet han utfører, denne gangen hadde han ferie og en av de yngre guttene på verkstedet byttet ruta. De synes sikker jeg er jævla vanskelig der oppe, men jeg betaler tross alt den høyeste timeprisen, bruker merkeverksted selv om bilen ikke har garanti eller er ny samt at det tross alt er min "pride and joy" de tukler med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

'Søren klype' har helt glemt trikset med RainX på frontruten.
Brukte det alltid på frontruten på cabincruiser'n, men aldri på bil.
Dumt av meg.
Har liggende en flaske, så dette skal prøves :-)

NB: hva er å 'buffre' av....?

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.12.2016 at 0.16, bimmerfun skrev:

 

 

Trikset med rainx er å legge på to lag, så bruke en spruteflaske med vann når man buffrer av laget. Spray Minimalt med vann - buffre av-  så blir det ingen skjolder og det varer lengre enn direkte buffring (må unngå spylervæske) Og det hjelper som Fredrik gjør, la det herdre over natten

Hva er å 'buffre' av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...