Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Da er det det store DAB+ spørsmålet? Jeg har ikke DAB nå og begynner å bli litt lei av å høre på Radio Grimstad som fortsatt sender FM. Jeg hørte med Bavaria som skulle ha 22 000,- = uaktuelt! Jeg er opptatt av at det skal være skjult, vil ha stasjonene opp i IDriven som med FM stasjonene og aller helst skjult antenne. GS hadde for en tid tilbake noe greier de reklamerte for, men finner det ikke igjen. 

Jeg har nå tenkt å få montert Combox, somlet lenge med det. Har dette noe å si? Jeg er litt grønn på dette med DAB og slik, men jeg vet at dere er flere som har god kontroll på dette i disse bilene. Hadde satt stor pris på litt tips og gode råd 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Wireless-3-5mm-Stereo-Aux-Audio-Music-Home-Car-Receiver-Adapter-Black/202050820506?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=502046116948&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Stapp denne i AUX'en og send nettradio via Blåtann - billig og enkelt :) Kjøpte tre av disse selv, funker fjell på diverse høyttalere i alle fall. Ikke sjekket i bilen enda siden jeg allerede har Combox/blåtann.

Skal det bli "ordentlig" er jo DAB best selvsagt, men spørsmålet er jo hvor lenge du skal ha bilen og hvor mye penger du gidder å legge ned i DAB :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg tatt påkosten med å montere original DAB+. Om du mot formodning ikke ønsker å bruke så mye penger, er mObdrige det beste alternative. Denne kommer opp som "sattellite radio", men man må, etter det jeg har skjønt, søke inn kanalene på nytt om man havner i nye regioner.

Om du ønsker original DAB+ og Combox, kan jeg være behjelpelig med ettermontering av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mObrige koster rundt 5000kr og CIC med DAB+ koster rundt 8500kr. Personlig ville jeg aldri vurdert førstnevnte i din bil. Det er noe helt annet å ha det originalt og skikkelig, inkludert korrekte menyvalg. Personlig synes jeg mObridge med "sattellite radio" er et fullgodt alternativ der andre løsninger ikke er mulig, men det stopper også der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

mObrige koster rundt 5000kr og CIC med DAB+ koster rundt 8500kr. Personlig ville jeg aldri vurdert førstnevnte i din bil. Det er noe helt annet å ha det originalt og skikkelig, inkludert korrekte menyvalg. Personlig synes jeg mObridge med "sattellite radio" er et fullgodt alternativ der andre løsninger ikke er mulig, men det stopper også der.

Pleier ikke CIC enheter å koste sånn 16k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Daniel. skrev:

Jaja, jeg har kun sett CIC til salgs til 16k, om de er eskeny eller brukte vet jeg ikke.

Begge er nye, men det er forskjellig delenummer på esken. Forskjellen er at du leverer din gamle enheter i pant på den rimeligste, noe man ikke gjør på den dyre. Den til 16.000kr er nok også en utbytteenhet (med andre options) da fullprisenheter koster 40-50.000kr per stykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Begge er nye, men det er forskjellig delenummer på esken. Forskjellen er at du leverer din gamle enheter i pant på den rimeligste, noe man ikke gjør på den dyre. Den til 16.000kr er nok også en utbytteenhet (med andre options) da fullprisenheter koster 40-50.000kr per stykk.

Hvor da? Jeg ser kun på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Daniel. skrev:

Ikke noe sånt for E90N i hvertfall, I hvertfall ikke for å gå fra CIC-Mid til CIC Professional

Box fresh så er det nok det slik jeg har skjønt det.. @awt @Saltkjelen vet dette bedre enn meg! :)

https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e91n-touring-320xd_n47n/etk_delekatalog-stereo-65_1916

Men man får brukte enheter på finn.no og ebay osv.. og en upgrade fra CCC eller CIC-mid har jeg skjønt ligger mellom 15-20000,- med brukt enhet og skjerm. Om jeg har misforstått hele greiene får dere rette på meg :)

Endret av Marius2002
leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

Box fresh så er det nok det slik jeg har skjønt det.. @awt @Saltkjelen vet dette bedre enn meg! :)

https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e91n-touring-320xd_n47n/etk_delekatalog-stereo-65_1916

Men man får brukte enheter på finn.no og ebay osv.. og en upgrade fra CCC eller CIC-mid har jeg skjønt ligger mellom 15-20000,- med brukt enhet og skjerm. Om jeg har misforstått hele greiene får dere rette på meg :)

Var jo det jeg mente :) Eneste som ligger på Finn er kit til 16k. Det er en eller annen sjappe med nav MDNAV som selger.

Litt bortkastet for meg å kjøpe komplett kit når jeg i grunn kun trenger skjerm og selve enheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...