Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Mange tusen takk folkens, jeg blir overveldet av alle godordene :)

Gratulerer med nydelig bil, i fin fargekombo! Synes personlig at de felgene er noen av de fineste til F10/F11, så behold gjerne de på sommeren! Og er nesten en sjeldenhet med disse bilene uten M-sport nå for tiden, så min mening er: hold den så original og fin som mulig! Rett og slett et klassisk og rent utseende!

Det eneste jeg ser er rattringen som er noe blank, til og med vår 1,5år gamle F20 har begynt med det. Hjalp å smøre det inn med sånn leather cleaner da, får litt av den mattheten tilbake da.

Takker for det :) Ja fargen var finere enn jeg først hadde trodd, har en meget pen glans i det rette lyset. Skinnet på rattet er litt blankt ja, kommer til å ta dette ett tak med Leather Cleaneren for å få det tilbake til der det skal være :)

Gratulerer med kanonflott bil!

blir nok helt stjerne med en lakkpleie, slik at den får den glansen den fortjener!

gøy å se at du har fått til å realisere drømmen du har snakket om noen år nå:)

Mange takk Vegar :) Sater på at det blir bra med lakkpleie ja, er jo veldig hel og pen i lakken og med mine petimeter fakter så blir den nok ikke verre iallfall :P

Ja jeg har pratet mye om F10 og særlig 530d de siste åra, bare prat har mange sagt men jeg var fast bestemt på at en slik bil skulle jeg ha. Det aller gøyeste med å ha en drømmebil er å ha en man faktisk kan ha mulighet til å kjøpe, ser ikke vitsen i å ha superbiler som drømmebil da det bare er deprimerende å tenke at man aldri kommer til å få en ;)

Gratulerer med F10, fikk du med noen garantier på kjøpet? Jeg fikk heldigvis Norsk 5 års garanti på min som også er import :)

Høres banalt ut, men er utrolig digg følelse å ha garanti på bilen :P

Fornøyd med comfort setene?

Takker for det :) Det var bare vanlig bruktbilgarantipå 5 måneder jeg fikk med, kunne kjøpe garanti dog men det gadd jeg ikke. Var lenge snakk om at Bavaria skulle hente bil for meg og da hadde jeg fått full garanti, men hos Bavaria kunne jeg bare lete blandt BMW Niederlassung biler samt at de bøy meg en latterlig innbyttepris på E90en.

Komforsetene er himmelske, kom fra standardseter i E90en og over til disse så jeg merker forskjellen godt. Skal det sies at skinnsetene i E34en er uforskammet gode å sitte i da, forøvrig digg å ha begge mine favoritt generasjoner av 5 serie 8)

Der kom tråden ja.

Var en nyyydelig bil det jeg fikk sett den på søndag.

Her har du bil i mange år Fredrik.

Gleder meg til å få studert og tittet mer på den.:)

Jo takk, måtte jo bort til deg ganske fort å vise bilen :) Ja her har jeg bil i mange år, har ikke peiling nå på hva jeg skal ha neste gang og det er kanskje like greit ;) Det som er greit er at når jeg har hatt denne like lenge som E90en (3,5 år) og kjørt like langt (60 000 km) så har denne ikke en gang rundet 100 000 km, og jeg kjører mindre nå enn jeg gjorde før :)

Gratulerer med flott bil. Jeg ville nok ha slengt på M spoileren fort som fy, jeg synes F10 mangler noe uten når man ha sett dem med :)

Det lukter litt ESS tuning av denne ;)

Takker og bukker :) Tenker du på leppa på bagasjelokket? Den er veldig fin og du skal ikke se bort ifra om en sånn kommer på, men lyster på full M-sport også men det får man ta med tiden. Koster jo tett på 40 000 kr her i Norge iallfall, ca halv pris i Tyskland :)

Ja det frister med litt ekstra hester, men jeg er litt mer sugen på en sånn software sak ala BSR som man kan koble til ODBen selv. Vanskelig å få tak i til F10 ser jeg, liker å ha muligheten til å tilbakestille ved behov. Må kikke og sondere litt mere rundt dette, inntil videre så går den mer en godt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nok ingen mulighet for programmering av denne foreløpig. Men den burde gå godt nok for en stund, så om det finnes en løsning om noen år så kan du jo få "ny" bil en gang til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nok ingen mulighet for programmering av denne foreløpig. Men den burde gå godt nok for en stund, så om det finnes en løsning om noen år så kan du jo få "ny" bil en gang til da :)

Ikke det nei, var det jeg tenkte ;) Går absolutt godt nok, og som du sier så er det jo en fin fornyelse om noen år hvis en grei løsning dukker opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bil! Som du sier, det er utrolig morsomt å ha en BMW F10/11 som drømmebil kontra en Lamborghini Aventador, for da er drømmen med ett mye mer realistisk og lettere å realisere. Fått deg en fin bil her med mye bra ekstrautstyr og ikke minst en fin motor, ettersom jeg har forstått at du er en treliter-entusiast så måtte det jo bli noe slikt ;) Spesielt comfortseter, HUD og HiFi Pro er noe jeg setter svært pris på i min bil.

Jeg ville anbefalt deg å beholde 19" som vinterfelger, og gå for 20" på sommeren. F10/11 kler virkelig store felger for å fylle hjulbuene, og 20" blir faktisk ikke for stort, det er først når man går opp enda et hakk at man får lavprofil-følelsen, i alle fall visuelt, ettersom biler med EDC er skrekkelig gode å kjøre uansett. 20" er en fin kombinasjon mellom elegant og sport, om du finner noen felger som er litt klassisk.

Hiv på en M-sport front. Det er kanskje noe av det eneste jeg ikke liker med F10/11, den tamme originalfronten. Sideskjørt og bakfanger er ikke så veldig nøye, det er fronten som gjør det store utslaget. Om du lakkerer refleksene bak ville det også gjort seg i mine øyne. Er det forresten gjort noe med "diffuseren" bak, satt på noe i karbon eller lignende? Ser ut som det på bildene i alle fall.

Virker ikke som du modifiserer så mye på bilene dine, men noe blir det nok, så spennende å følge med her fremover :) PS. Siden du skal ha gummimatter så hør på Bavaria på Stoa, jeg fikk komplett sett foran og bak for 1000 kroner, synes det var akseptabel pris. De er ganske pene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for hyggelige ord og ikke minst råd og tips :D Ja jeg er veldig opptatt av motor når det kommer til bil, kanskje litt unødvendig i vårt land med våre fartsgrenser. Behøver ikke nødvendigvis være en treliter men det må være en rekkesekser, og da er det kun trelitere å velge blandt i dagens motorsortimentet ;) HUD, Navi pro og comfortsetene var artig nok også mine viktigste kriterier for F10, samme med Sportsautomat og takluke. Dette måtte jeg ha på en slik bil som dette syens jeg :)

Blir nok å beholde 19" ja, eneste jeg lurer litt på er om vinterdekkene bli for brede. Må vel opp på 255 på disse ettersom det står 275 sommerdekk på nå, har alltid foretrukket litt smalere dimensjon på vinterdekk for bedre grep. Har en lei bakke jeg skal opp ser du, men nå har jeg kjørt opp den bakken med E34 uten problem vinterstid også da så bør vel ikke bli noe problem med F10 ;) Som du sier så kler F10 godt 20" så det blir nok det jeg lander på, disse bilene kan virkelig ha store felger uten at det ser "overkill" ut.

Du har forøvrig observert helt riktig, forrige eier har lagt på en karbonfilm på nederste del av støtfangerene bak. Ikke vet jeg hvorfor men jeg tror jaggu det er ekte karbon han har lagt på også, litt artig da forrige eier var en godt voksen mann :) Jeg er usikker på om jeg skal fjerne det, kanskje han har lagt den på av en grunn...;) M-sport står virkelig på ønskelista, disse bilene blir helt perfekte med dette. Det jeg er litt redd for slik den er nå er at fronten etterhvert kan komme til å se litt gammel ut, slik som med pre LCI E60 uten M-sport. Men som du sier, kan jo gå an å ta fronten først også hekken etterhvert. Tiden vil vise hva det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil, Fredrik! Jeg personlig ville nok vurdert (fremfor en del annet du har på listen) å få trukket om taket i sort alcantara slik aplet86 gjorde. Dette var jo overraskende "rimelig" og ville hevet inntrukket av kupeèn betraktelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil, og må jeg si, imperial er kanskje den mest korrekte fargen til en såvidt sober bil som F10 er.

Rett motor også, og noe nær optimalt utstyrt.

Personlig syns jeg en 5 serie MÅ ha komfort setene, disse er fantastiske.

Vet ikke hvor mye jeg ville dallet med den for å få M sporten eller mer guffe under panseret, her har du mye bil, og disse får man etterhvert til en halvveis fornuftig penge :-)

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...