Gå til innhold

Skare´s BMW E39 528i "førstebil"


michaelskare
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tøft, Michael!

Får følge med her, vel? ;)

Ja! :) Har nå byttet alle abs/hastighetssensorene og speedometeret funker som det skal igjen. Nå må jeg bare få tatt en diagnose og slette feilkoder og se om girkassa går ut av nødmodus :)

 

Ellers har det ikke skjedd stort. Når det er fikset blir det eu-godkjenning deretter begynner jeg å koste på utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så aktiv her inne i det siste! Det som er gjort etter at sensorene ble byttet er at jeg har hatt den på diagnose igjen. Fant ut at abs hjernen eller styringsboksen må byttes da denne er ødelagt som er problemet med at girkassa går i nødmodus og at speedometeret ikke alltid funker + en sensor på kamakselen må byttes. 

 

Dette vil bli gjort så fort jeg har råd til det og har fått tak i deler. Om noen vet om noen som har deler til e39 som feks styringsboksen så fint om dere sier ifra :)

 

Legger ved et bilde etter vasken idag

(mangler blinklys på siden da disse er tatt av) 

post-73778-0-32515400-1408480170_thumb.j

post-73778-0-31911600-1408480182_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så aktiv her inne i det siste! Det som er gjort etter at sensorene ble byttet er at jeg har hatt den på diagnose igjen. Fant ut at abs hjernen eller styringsboksen må byttes da denne er ødelagt som er problemet med at girkassa går i nødmodus og at speedometeret ikke alltid funker + en sensor på kamakselen må byttes. 

 

Dette vil bli gjort så fort jeg har råd til det og har fått tak i deler. Om noen vet om noen som har deler til e39 som feks styringsboksen så fint om dere sier ifra :)

 

Legger ved et bilde etter vasken idag

(mangler blinklys på siden da disse er tatt av) 

post-73778-0-32515400-1408480170_thumb.j

post-73778-0-31911600-1408480182_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abs/asc styre enheten som sitter på abs pumpa på høyre side av motor er vanlig at ryker 98-03 modelene
du får kjøpt rep sett til de fra bmw og koed
disse må kodes til bilen
brukte lar seg ofte ikke kode om
priser varierer fra 3000-10.000

 

er varmen fra eksosen overtid som gjør at de ryker
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abs/asc styre enheten som sitter på abs pumpa på høyre side av motor er vanlig at ryker 98-03 modelene

du får kjøpt rep sett til de fra bmw og koed

disse må kodes til bilen

brukte lar seg ofte ikke kode om

priser varierer fra 3000-10.000

 

er varmen fra eksosen overtid som gjør at de ryker

 

Okei, takk for svar! I tillegg kom det opp at en kamakselsensor er ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lov å spør kva du betaler for ombygningen? Har en 535ia eg kunne godt tenkt manuell kasse på :)

Hei, betaler 12k for ombygging inkl alle nødvendige deler som girkasse, clutch, svinghjul, mellomaksel, pedaler, midtkonsoll osv osv. Rett og slett 12k og den er manuell. Er jo en del penger, ihvertfall for meg, men er verdt hver krone spør du meg :) I tillegg får jeg jo beholde mine deler så får sikkert noen kroner igjen for automatkassa også. En 535i fortjener en manuell kasse!

 

Er riktignok ikke nye deler han monterer da :) Hehe. Girkassa som blir satt inn er en 528 girkasse som har gått 200k, noe som passer bra da bilen har gått 190k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...