Gå til innhold

Skare´s BMW E39 528i "førstebil"


michaelskare
 Share

Anbefalte innlegg

bare 12k??! kan du sette meg i kontakt med denne karen? dette høres jo ekstremt interessant ut! :) (for min del kan han berre beholde girkassen)

Jepp 12k :) Og dette vil jeg tørre å påstå er en av dem som kan mest om de eldre bmw´ene i Norge! I og med at du har større motor enn meg vil jeg tro at kassa er litt værre å få tak i. Men send meg en melding så skal du få nummeret hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er bilen ferdig ombygd og alt fungerer utmerket! Det er blitt en veldig morsom bil å kjøre og anbefaler dette til dere som vurderer ombygging.
Kamakselssensoren er ikke byttet enda så den må byttes for full effekt pluss at det smeller en del i potta nå.
Neste på lista er EU godkjenning. Må bare bytte ut bakdekkene først. 

Legger ved noen dårlige telefonbilder

post-73778-0-47584800-1411556612_thumb.j

 

Selger automatkasse! 

post-73778-0-62651500-1411556644_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lenge siden jeg har oppdatert nå! Hadde den på eu godkjenning igår, fikk 3 feil så den gikk ikke igjennom. Det som var feil var nærlys (uoriginalt xenon), forskjell på bredden på dekkene foran og bak (men er ikke det lov på bmw?) og for stor avgass utslipp. Har hørt at det går an å fylle 10-20l E85 bensin på tanken så reduserer det utslippet, noen som kan bekrefte avbekrefte det? :)

 

Ellers så har jeg akkurat bestilt kamakselsenssor, får ikke håpe det er store jobben å bytte :)

 

Har fått ny girkule med lys i tallene, bare litt usikker hvor jeg skal ta strøm fra. Noen tips?

post-73778-0-02581600-1413442926_thumb.j

post-73778-0-83375700-1413442936_thumb.j

 

Ny eu godkjenning vil skje om ikke lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta strøm fra en bryter i midtkonsollen, lyset i askebegeret eller så er det vel et hjul der du kan dimme interiørbelysningen med? Går an å koble rett på denne, litt langt å legge ledning men :)

http://bimmers.no/topic/733217-diy-girkule-med-lys-e36/

Takk for tipset! Jeg legger ut når jeg har gjort det :) Tror forøvrig ikke at det er noen plass jeg kan dimme interiørbelysning, hvis jeg ikke tar helt feil..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en veldig fin E39 dette her! Følger med videre :D

Takktakk! :D

Jeg har US lys, og tror det var derfor jeg ikke kom igjennom med lysene på visning. Noen som vet hvordan man det er mulig å programere om til vanlig? :)

Det er de oransje lysene som vist på bildet. 

post-73778-0-00480900-1413739664_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Du burde skaffe LED i ringene og grøftelys, samt gi frontlyktene en skikkelig polering også ;)

Takk :) Jeg skal gi de en skikkelig polering ja! Tenkte å splitte de hvis det går an?

Er litt usikker på om jeg vil ha LED, er jo fint som det er og syntes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å polere de på bilen også, med sånt restaureringssett fra TurtleWax. Bare masker rundt lykta :)

 

Ja har kjøpt et sånt kit men lyktene er fulle av "sand" og møkk om du skjønner så må nok splittes for å få de bra  :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går ann å splitte de bare husk at glasset er limt og skrudd så du må løsne skruene rundt også varme rundt glasset og lampa for at limet skal løsne

Jepp, da skal jeg prøve det. Har for øyeblikket brekt kragebeinet, så får ikke gjort stort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...