Gå til innhold

IcemanM5's E28


icemanM5
 Share

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg altså blitt lykkelig eier av en 86.mod E28 528i :)

 

Må vel kanskje prøve å lage en liten prosjekttråd om denne da, og se om det blir noen fremgang og oppgraderinger her... :)

 

Bilen har nå stått i 6 år, og ble hentet ved Gardermoen og kjørt helt til Trondheim, knirkefritt!! ;)

 

Det må man vel kalle kvalitet ;)

 

Legger ut noen bilder her av dagens tilstand, hvor den utvendig er urørt etter å ha stått ute i vær og vind siden 2007...

 

Så det første som skal skjer er vel å gi den en skikkelig vask og "rens" utvendig, så man får se hvordan denne egentlig ser ut.. :)

 

Med tanke på rust så må jeg si meg meget overrasket over hvor lite det faktisk er, men at det skal takes noe i hjulbuer bak, og byttes to kanaler er vel ikke til å legge skjul på. Men utover det, så er den merkverdig bra :)

 

post-46420-0-12913100-1403797950_thumb.j

 

post-46420-0-25605100-1403797965_thumb.j

 

post-46420-0-24198100-1403798057_thumb.j

 

post-46420-0-86694700-1403798073_thumb.j

 

post-46420-0-33004600-1403798089_thumb.j

 

post-46420-0-50722800-1403798101_thumb.j

 

post-46420-0-12002400-1403798113_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Er nok redd jeg kommer til å legge mange penger i denne bilen fremover.... ;) Glad du ikke begynte å selge den i deler ja, for det er jo ikke så mange 528'er å finne tilsalgs da... Er som regel bare trøtt-18... :)

 

Så ser jeg at jeg må fortsette å ta "liggende" bilder fremover, da bimmers stabler de stående feil vei... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja da har det tatt litt tid siden sist da, men det foregår ting i "manesjen"... ;)

 

Har da bestilt og fått følgende deler: - Komplett sett med stag, foringer, kuler og ledd til både forstilling og bakstilling

                                                          - Helt nytt senkefjær-sett (45-35)

                                                          - Nye tårnlagre foran

                                                          - Kjølevæske-nivåsensor

                                                          - Alle bremserør fra torpedo og bakover.

                                                          - HEL stålomspunne bremseslanger x6

                                                          - E34 M5 3,6 bremser foran og bak.

                                                          - Grått gulvteppe (Morty999)

                                                          - 210-diff med brems (Morty999)

                                                          - Varmeapparatvifte

                                                          - Vindusviskermotor med viskermekanisme.

                                                          - M-tech vinge til bagasjelokket

 

Så det går nå fremover, men ikke alt av dette er montert ennå da, så det har ikke blitt noe mer å dokumentere med bilder ennå... :) Men blir vel slengt ut flere når man begynner på litt rustjobb, senkesett og evt noen andre felger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, denne har jeg gått glipp av i ferien! Så ut som en veldig fin E28, og ikke minst med fin motorisering! :grin:

Liker planene dine, godt å se flere som blir satt tilbake i fordums prakt :-P Legg gjerne ut flere bilder av motor og interiør.

Jeg har like felger som deg, gleder meg til å få de på, trenger bare litt glassblås og lakk først.

Hvor i byen holder du til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja det var flax at det faktisk var såpass med motor i den ja :) Men har leita lenge etter E28 som skulle være et bra utgangspunkt, og to av kravene var at det skulle være så ny som mulig, og med M30 motor :)

 

Ang bilder av motor så må jeg nok ta en motorvask først, og interiøret er ganske slitent, så der blir det vel anskaffet noe nytt før det blir bilder tror jeg... :P Mulig det blir et FØR-bilde en dag da men... ;)

 

Felgene som står på bilen skal overhodet ikke sitte på bilen, da de er i 14"... :s Har planer for felger på den, så får se etterhvert.. :)

 

Ellers holder jeg og bilen til i Malvik, ikke langt unna Værnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva det blir av interiør ennå, men driver å funderer på svart sport skinn fra E34 foran, men bak vet jeg ikke ennå... :)

 

Ang felgene som står på den, så skal du sikkert få kjøpe dem når jeg får satt bilen på noen andre.. :)

 

Så på dem akkurat nå, og de finnes ikke kantkjørte eller noe, men er litt flasset i lakken da. Så de bør nok gåes over om man er noen form for originalpoliti.. :P

 

Ang pris så blir det ikke rare greiene, tenker vel en 1000-lapp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her er jeg i full gang med å bytte alt i forstilling, og bakstillinga er her akkurat tatt.... :)

 

post-46420-0-53416500-1412020696_thumb.j

 

Fått på senkefjærer oxo... 45/35 mm ... Men synes vel kanskje ikke at dette ble så lavt som ønskelig, så vurderer et KAW 80/45 mm sett...

 

post-46420-0-40381900-1412020872_thumb.j

 

Shadowline ble det plutselig oxo... :P

 

post-46420-0-22313000-1412020914_thumb.j

 

Og her driver jeg og gjørt klart litt....... ;)

 

post-46420-0-59472000-1412021021_thumb.j

 

Så ble det klart for å levere bilen til litt fjerning av uønsket, misfarget og tynnslitt metall, a'la rust... :)

 

post-46420-0-85988900-1412021168_thumb.j

 

Og her har vi litt av det uønskede materialet.... :/

 

post-46420-0-54581400-1412021228_thumb.j

 

post-46420-0-44073000-1412021266_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jada, det går sakte men sikkert fremover... :)

 

Men overraskelser har det vært dårlig med du! Det er ingenting mer som har dukket opp enn hva som er forventet... :) Og da tenker jeg kun på rusta ja..  Så jo på bildene du sendte meg på forhånd at det var dårlige dempertårn, så dette var jeg fullstendig klar over før jeg henta!  Men dette er vel en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte bilen av deg, fordi du var så ærlig på forhånd!  Så all ære til deg, Stig! ;)

Så som det alltid er med rust, så er det bestandig mer enn hva man ser, men det er jo som sagt kalkulert med, og blir fjernet nå i skrivende stund!

 

Og sammen med rustsveising, så blir det byttet alt av bremserør, bremseslanger, drivstoffrør og drivstoffslanger under. Så når rustsveisinga er ferdig nå, så ser jeg vel for meg at en eu-kontroll skal jeg vel nærmest klare å surfe meg gjennom uten en eneste feil ;)

 

Har fått bytta plugger på bilen nå, bare for å ha gjort det. Men steike så fint motoren går på den. Ikke et eneste feilslag, ingen ujavn gange, og det eneste som faktisk tikker er dysene... Den er merkverdig stille til å være en gammel M30.... :D

 

Blir egentlig bare mer og mer fornøyd med bilen jeg... ;)

 

Gleder meg til lakkering etterhvert nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jada, det går sakte men sikkert fremover... :)

 

Men overraskelser har det vært dårlig med du! Det er ingenting mer som har dukket opp enn hva som er forventet... :) Og da tenker jeg kun på rusta ja..  Så jo på bildene du sendte meg på forhånd at det var dårlige dempertårn, så dette var jeg fullstendig klar over før jeg henta!  Men dette er vel en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte bilen av deg, fordi du var så ærlig på forhånd!  Så all ære til deg, Stig! ;)

Så som det alltid er med rust, så er det bestandig mer enn hva man ser, men det er jo som sagt kalkulert med, og blir fjernet nå i skrivende stund!

 

Og sammen med rustsveising, så blir det byttet alt av bremserør, bremseslanger, drivstoffrør og drivstoffslanger under. Så når rustsveisinga er ferdig nå, så ser jeg vel for meg at en eu-kontroll skal jeg vel nærmest klare å surfe meg gjennom uten en eneste feil ;)

 

Har fått bytta plugger på bilen nå, bare for å ha gjort det. Men steike så fint motoren går på den. Ikke et eneste feilslag, ingen ujavn gange, og det eneste som faktisk tikker er dysene... Den er merkverdig stille til å være en gammel M30.... :D

 

Blir egentlig bare mer og mer fornøyd med bilen jeg... ;)

 

Gleder meg til lakkering etterhvert nå....

 

Kult og høre, ja det var vel faktisk noe som imponerte meg mest på bilen, jeg har nok aldri hørt en gammal sliter av en m30 motor gå så pent som den her.

 

bra denna bilen fikk en eier som har lyst og vilje til og gjøre den istand, dette blir en ganske så spesiell bil når den er ferdig , å som en veteran cruiser (snart veteran vertfall :-P ) så går den 2,8 literen helt greit, :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...