Gå til innhold

Guide: Remote app på importbil


Anbefalte innlegg

Hei 

 

Har samme problemet med at connected drive ikke vil goda VIN nummer.  prøvde å sende en mail til tyskland i forige uke med en tysk adresse og norsk nummer , men har dessverre ikke fått noe tilbakemelding. Skal prøve igjen og spesifisere at de ikke må sende svar til Bmw Norge .

 

Prøvde litt forskjellig i går og når jeg la inn mailadressen min i bwm live og valgte tyskland som bosted fikk jeg denne linken på mail.

 

Dear Customer,

Thank you for registering with BMW Live.

For your security please confirm the registration by clicking on the following link: https://www.bmw-assist-login.com/cdp/release/liveinternet/servlet/register?lang=en&key=7b86e7def4767e185501c512c25bf07bf506127896fc16b

If you are unable to activate this link in your e-mail programme please copy the link to the address line of your Internet Browser, confirm this by pressing the Enter button to complete the registration process.

Further information can be found under: http://www.bmw.com/bluetooth.

 

Best wishes from Your ConnectedDrive Team.

 

Trodde da at jeg var i boks , men får opp feilmelding at Key is missing på connected drive siden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en god porsjon tolmodighet og en purre mail der jeg opplyser om at BMW Norge ikke ville hjelpe fikk jeg nå epost fra BMW DE at konto er godkjent og bilen er aktivert.

 

Logget på med BMW Remote app og der var alt i orden :-) Så nå er jeg online med BMW ConnectedDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må man logge på Connected drive portalen, aktivere remote services for hver bil (hvis man har flere).

Etterpå gjenstår bare å installere myBMW remote-appen på mobilen.

 

Så nå kan jeg blant annet sende adresser fra google maps til Navi'en, finne bilen på kartet, fjerntute og blinke med lysene. :smile:

(det funket ikke før jeg hadde startet og stoppet bilen en gang etter å ha aktivert det)

 

attachicon.gifScreenshot_2014-08-01-11-51-15.png

 

 

Jeg får opp kun TeleServices under bilen, får kun kart når jeg åpner appen. Måtte du kjøpe noe ekstra?

 

 

Edit:

 

Leser følgende på BMW, siden jeg ikke har 6AP så må jeg kjøpe en BMW Assist plan. "Bare" 199€ i året det :P ....

 

The My BMW Remote App can be used exclusively for BMW vehicles equipped with option 6AP Remote Services or with an active BMW Assist contract. Prior activation is required via the Customer Portal Login.

 

 

Så da er spørsmålet, skal jeg gå for Premium Package eller kun BMW Assist.. Skiller 100€ i året. Fint at krona er så lav om dagen da!

Vet ikke helt forskjellen heller på de 2 pakkene. Men ser ut som internet er med i Premium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Legger denne inn her også :)

 

For at dette skal fungere må du "late" som at bilen er tysk.

 

Du trenger Tysk ConnectedDrive konto, og du må ha Tysk adresse. Jeg fant en BMW forhandler i Hamburg og brukte denne.

Dette gjelder CIC biler, ikke NBT da disse kan bruke Norsk ConnectedDrive konto.

 

Når konto er opprettet må man sende inn kopi av vognkort del 1, og et skjema -> Application form.pdf
Dette sender dere til bmw-connecteddrive@bmw.de

 

Eks på mail med 2 vedlegg:
Til: bmw-connecteddrive@bmw.de
Emne: ConnectedDrive #Sett inn VIN KODE
Hello
Here is my details for my car.
Best regards
bla bla bla

 

 

Etter dette var gjort fikk jeg følgende epost med 1 purring fra meg.

Hello
Any updates on my car?
I know that BMW Norway do not want to help me, so i really hope BMW DE can help me with this.

 

Fra: bmw-connecteddrive@bmw.de [mailto:bmw-connecteddrive@bmw.de]
Sendt: 28. november 2014 11:49
Til:
Emne: BMW Kundenbetreuung - Kundennummer XXXXXXXX
Dear Mr. Kjenner,
Thank you for your e-mail.
We have forwarded your e-mail to the responsible department. Please be patient until your request is processed.
If you have further questions or inquiries, we kindly ask you to include your customer ID XXXXXXX.
Kind regards,
BMW Kundenbetreuung
--
BMW                                                                                                                                                 
BMW Kundenbetreuung
80788 München
Telephone: +49 89 1250 160 00 Monday till Sunday from 8 a.m. to 8 p.m.
Fax: +49 89 1250 160 02
E-Mail: kundenbetreuung@bmw.de
Url: www.bmw.de
------------------------------------------------------------------------------------------
Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft
Vorstand: Norbert Reithofer, Vorsitzender,
Milagros Caiña Carreiro-Andree, Herbert Diess,
Klaus Draeger, Friedrich Eichiner, Harald Krüger,
Ian Robertson, Peter Schwarzenbauer.
Vorsitzender des Aufsichtsrats: Joachim Milberg
Sitz und Registergericht: München HRB 42243
------------------------------------------------------------------------------------------

 

Så fikk jeg denne eposten her :)
-----Opprinnelig melding-----
Fra: BMW ConnectedDrive [mailto:bmw-connecteddrive@bmw.de]
Sendt: 12. desember 2014 09:22
Til:
Emne: Ihr BMW wurde Ihrem Account in Mein BMW ConnectedDrive hinzugefügt.
Sehr geehrter BMW ConnectedDrive Kunde,
Ihr BMW mit der Fahrzeugidentifikationsnummer #VIN CODE# wurde Ihrem Account in Mein BMW ConnectedDrive hinzugefügt. Willkommen bei BMW ConnectedDrive!
Besuchen Sie „Mein BMW ConnectedDrive“ im Internet, um persönliche Einstellungen vorzunehmen.
Viel Vergnügen mit BMW ConnectedDrive!
BMW ConnectedDrive
www.bmw-connecteddrive.de

 

Etter at denne mailen ble besvart fikk jeg lov til å legge til bilen i portalen.
Neste skritt er å kjøpe BMW Assist eller full pakke med internet. Dette koster 2-300 euro pr år.
Når dette er betalt så kan man få tak i bilen via BMW Remote App på telefon osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei

 

Har Tysk bil og fikk ikke lagt til bilen min på ConnectedDrive i norge med Vin nr. Men laget meg brukernavn og passord på den Tyskesiden og fikk da lagt inn Vinnr og fikk mail med link jeg trykket på for å aktivisere konto.

Men når jeg prøver å logge meg på BMW remote med brukernavn og passord så kommer det bare opp feil passord...

Noen som vet hva jeg gjøre feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått prøvd bmw-connecteddrive.no da siden har hvert ned i hele dag...Men kommer inn på den Tyske....

Hva med dere andre som har Tysk konto, bruker dere samme brukernavn og passord på BMW remote som på den tyske siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...