Gå til innhold

Guide: Remote app på importbil


Anbefalte innlegg

Prøvde å registrere min importerte 09 320 på den norske portalen. Fikk følgende melding:

 

Bilen kan ikke legges til i din konto i portalen.

Denne bilen har ingen integrert mobilløsning. Den kan derfor ikke tilføyes til kontoen din.

 

her er utstyrskodene 

6FL - USB 
609 - Navi Proff
612 - BMW assist
614 - Forberedt for internett
615 - Utvidet BMW online info
616 - BMW online
620 - Stemmestyring
676 - Hifi soundsystem
7RS - Komfortpakke
7SP - Navi proff forberedt for mobil


Må jeg også gå igjennom Tyskland? Jeg er helt grønn på dette og skulle gjerne fått tatt i bruk det systemet som er i bilen.

thumbnail_20170309_200156.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har en tyskimportert 530 2014 mod..

Helt til i dag har alt med Connected Drive fungert som det skal. Sende adresser, BMW online, remote osv.. Har brukt en konto som er registert i tyskland.

På jobb kom logget jeg med på norsk connecteddrive siden. Og godtok.. 

Etter det fungerer ikke onlinefunksjonene i bilen. RTTI fungerer..

Men får ikke inn data. som feks vær.

Får heller ikke brukt BMW remote, hverken på app eller web.. Får ikke kontakt med bilen..

Er dette tilfeldig at det ikke virker, eller har det skjedd fordi jeg har vært inne på den norske siden ?

 

Nå fungerer det igjen..

Noen som har en forklaring på hvorfor bilen var utilgjengelig i noen timer ?

Endret av fjaeran
Endring i status i saken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Jeg har også nylig kjøpt meg F11 med ConnectedDrive fra 04.2013 som jeg har importert selv. Sendte skjema til Tyskland i går og de ringte meg nå nettopp. Det var ingen problem å registrere bilen i Tyskland og få det meste av ConnectedDrive til å fungere. Jeg måtte bare sende det norske vognkortet, ikke det opprinnelige tyske som jeg sendte. Han var veldig imøtekommende og behjelpelig. Han beklaget og sa at om bilen registreres i Tyskland så vart språket også tysk på ConnectedDrive og dette var ikke mulig å forandre. Og det kunne være begrensning på noen tjenester så han kunne ikke garantere at alt fungerte. Har ikke lest noe om tysk i trådene her, men har dere andre også tysk eller har dere likevel fått endra språk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lagt til bilen på min tyske ConnectedDrive konto. Får opp ganske lite data, men posisjon bl.a vises på telefon. Får beskjed om at jeg må koble til telefon med kabel så telefon og bil konfigureres sammen, men det skjer ikke noe når jeg prøver dette. Ser CarData skal i utgangspunktet fungere og gi en del info om bilen som dører/vinduer, batteri etc. men dette får jeg da ikke opp enda. Skal prøve igjen å koble til med kabel. Mulig jeg må bestille BMW Online til 200 Euro for at det skal fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, du kan sjekke på web portalen hvilke tjenester du har. Det jeg har sett er at de på en del biler følger med 3 års avtale.
Etter det er det som du sier, 200 euro i året for å bruke tjenestene.

At det står på tysk var ikke et stort problem for meg da jeg hadde det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har jeg omsider fått kodet om bilen og fått Connected drive, iallefall apps fungerer nå. 

Jeg får ikke lagt til bilen min i Connected appen. Naturligvis fordi bilen i utgangspunktet ikke støtter dette. Noen som vet BMW tillater dette hvis en tar kontakt med dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg bekrefte at oppskriften i denne tråden fortsatt funker. Får startet webasto, låst opp og igjen og alle de andre funksjonene som kommer opp i app'n. 

Sendte mail mandag kveld og tirsdag før kl.12 hadde jeg fått mail om at bilen var lagt til i Connecteddrive.de :D

Takk til @Stratos, @Kjennern og alle andre som har vært så greie å dele sin kunnskap her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Greit å være obs på at om man har en norsk konto i tillegg, kan det hende at mailen bare blir videresendt til BMW Norge, som ikke kan hjelpe deg med noe som helst. Jeg endte opp med å ringe hotline fra Connected Drive menyen, så var det ordnet på 10 min :)  Helt fantastisk kundeservice fra BMW Tyskland! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.2.2018 at 14.15, EspenKrag skrev:

Greit å være obs på at om man har en norsk konto i tillegg, kan det hende at mailen bare blir videresendt til BMW Norge, som ikke kan hjelpe deg med noe som helst. Jeg endte opp med å ringe hotline fra Connected Drive menyen, så var det ordnet på 10 min :)  Helt fantastisk kundeservice fra BMW Tyskland! 

Jeg spesifiserte hvertfall at det ikke var noe hjelp å hente fra BMW Norge i mailen jeg sendte til Tyskland hvor jeg skrev at jeg ville bruke Connected Drive via Tyskland pga funksjon som f.eks styring av webasto ikke ville fungere via den norske portalen.

Sendte mail på kvelden og fikk mail om at kontoen var godkjent og at bilen var lagt til på formiddagen dagen etter. Det er service det.

Start og programmering av webasto var hovedgrunnen for meg og det fungerer helt som det skal, men lyshorn og horn fungerer ikke.

Noen som har vært borti det? Alt det andre fungerer så jeg synes det er merkelig at det ikke virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...