Gå til innhold

Aleks "prosjektråd"


Aleks
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Jaja, omsider ble m3`en solgt. En av de kuleste bilene eg har hatt. 
Fikk kjørt den noen runder på Rudskogen under E30Meet i år så fikk no hvertfall litt glede av den. 

V8 og kompressor er ordentlig kult, men savnet av turbo er for stort. 

Så.. Fredag 25 August satt eg meg på flyet til London for å hente nytt prosjekt. 
Denne gang er det "bruksbilen" som skal under kniven igjen. ( eg klarer visst ikke å holde fingrene vekke fra noe ) 

Så etter et par timers flytur, og 4,5 time på toget så endte eg opp i Plymouth, helt sørvest i England. 

Der hentet eg meg en 2007 Bmw E90 335i med den velkjente N54 motoren, med twin turbo. 

Bilen er gått 120.000km og ser ut til å være et veldig bra utgangspunkt for ombyggingen av e90`en min som nå er en 320d. 

Første planen er vel å få dette godkjent. (fikk mail fra bililsynet idag om at de godtar ombyggingen og eg må bare bestille time for framvisning av begge bilene) 

Deretter så får eg se hvor mye eg gjør utav det, men først på listen av modifikasjoner er downpipes og en skikkelig quaife diff. (da disse dessverre er levert med åpen diff orginalt) 

Legger ved noen bilder av bilen. (en del kommer nok for salg etterhvert som ting faller på plass) 

Første fylling, før eg satt nesen mot Dover og Eurotunnel. 
IMG_8259.thumb.JPG.07cbbefd98c154079b2386c83c8b2719.JPG

Her er eg godt underveis og tar bilde av soloppgang i Belgia. 
 IMG_8267.thumb.JPG.1ec06e063a3f2536b6cc93872af1a1de.JPG

Og her på en bensinstasjon etter nok et pitstop for bensin og litt mat, i Nederland? 
IMG_8266.thumb.JPG.af3aa041fb6fd2b396753608faa84da2.JPGIMG_8265.thumb.JPG.73bd9d7ba882c627a288484525cb7ffc.JPG

For oss vestlendinger så har det blitt en greie med å ta bilde i Lærdalstunnelen. Så denne gangen er intet unntak. 
IMG_8275.thumb.JPG.3025148506d73018c04b323b3b3aa354.JPG

Slenger ved et bilde av motorrommet slik det ser ut nå. 

IMG_8271.thumb.JPG.5f36e01c63f6e29661250b2e6ae6fbfd.JPG


Så ca 50 timer etter eg sto opp på fredagen var eg hjemme. 2700km, 36 timer kjøring i strekk, med kun et par halvtimer søvn, en gang i Antwerpen, og en gang i Sundvollen i Norge, noen liter med redbull så var eg ganske klar for å treffe puten når eg kom hjem. 

Annet enn det så gikk turen faktisk helt strålende, og håper å få begynt på dette prosjektet så fort som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Følger med! :D blir det salg av noen e90 deler nå eller tilfeldigvis ? 

Kommer nok en del deler for salg ja, men ikke før ombyggingen er igang. 

kommer til å selge motor fra 320`en. (163hk m47 motor med nytt register for 20.000km siden. chippet til 200hk) 
komplett svart skinn interiør fra den engelske bilen) og masse mer. 

Prøver å holde salg av deler unna denne tråden, men kommer til å poste på facebook og i til salgs delen her på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

SÅ!.. Det ble fredag, og den engelske bilen hadde rullet sine siste meter. 

6-7 timer med skruing på fredagen, og ca det samme på lørdagen så såg bilen slik ut. :P

Nå er det bare å vente på deler fra GS og litt fra eBay så kan eg få gjort alt klart før eg begynner å demontere den andre bilen. 

Vi har demontert alt inni og utenpå bilen som ikke er metall. Og tatt ut hele ledningsnettet for å ha det liggende. 

 

Skjermbilde 2017-09-10 kl. 13.38.59.png

Skjermbilde 2017-09-10 kl. 13.38.51.png

Skjermbilde 2017-09-10 kl. 13.39.08.png

Skjermbilde 2017-09-10 kl. 13.38.14.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, danskiii skrev:

Hvordan er det med tanke på bygge om fra diesel til bensin samt høyre til venstre styrt? :P frister å hente en f80 når jeg ser dette her å bygge om f31! :D

Eg kan svare deg når eg e ferdig :P

Men det skal gå greit. Har heldigvis med meg god hjelp. 

Men eg bytter nok om på alt. bensintanken kommer til å bli montert på den andre bilen. 
Ledningsnett må eg nesten se kor mye arbeid er det er med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aleks skrev:

Eg kan svare deg når eg e ferdig :P

Men det skal gå greit. Har heldigvis med meg god hjelp. 

Men eg bytter nok om på alt. bensintanken kommer til å bli montert på den andre bilen. 
Ledningsnett må eg nesten se kor mye arbeid er det er med. 

Venter i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...