Gå til innhold

Aleks "prosjektråd"


Aleks
 Share

Anbefalte innlegg

Hele forrige uke gikk med til de avsluttende arbeidene med å prøve å få bilen ferdig. Og ganske nøyaktig 3 uker etter at vi satt den på bukken så var vi ute å kjørte med den som ///M3 :)

Slik ble bagasjerommet seende ut innvendig.

post-42288-0-78267100-1415609703_thumb.j

Vi har også flyttet over alt av høytalere og anlegg fra den engelske m3`en. Så nå er det Harman kardon lyd i sedanen :)

 

Her er etter 1,5 strøk med spesial vinyllakk for lakkering av interør. Ville ha svart taktrekk, og dette er ca alt for dyrt på GS-bildeler.

post-42288-0-85256500-1415609826_thumb.j

 

Etter en del strøk til så såg det sånn ut. Noen skjolder, men man kan ikke se det inni bilen. Der ser det helt strøkent ut. 

 

post-42288-0-02224900-1417223848_thumb.j

 

Tilpasset den orginale fangeren til m3 eksosen. Ser faktisk ikke så verst ut, men gleder meg til m3 bakfangeren kommer på og skjuler resten av nedre del på potten. 

 

 

Slik ble motorrommet, bildet er tatt litt før ledningene til panser ble koblet. 

post-42288-0-39886400-1415610004_thumb.j

 

SÅÅÅ var det ut å kjøre :D De orginale m3 hjulene passer helt fint foran, og bak så passer de nok fordi eg har valset buene en del. Pluss at bilen er jo blitt noe høyere på m3 understell :)

 

post-42288-0-44141000-1417223845_thumb.j

 

måtte kjøre med m3 fangeren da den orginale ikke var bred nok til å passe m3 frontplaten, så sånn ble det. Gleder meg til å få på bredding nå :)

post-42288-0-19098100-1415610372_thumb.j

 

post-42288-0-77265300-1415609876_thumb.j

Endret av Aleks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når bilen skal under kniven for bredding så regner jeg med dette kommer til å ta litt tid. Etter det er neste stopp en lakkboks for å få ny lakk på hele bilen. Deretter blir det vel biltilsynet for godkjenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e jævla lite flink til å ta bilder underveis.. mer interessert i å skru og bli ferdig.. men siden det ikke er eg som ska gjøre sveisejobben med skjermene selv så kan det være at det kommer litt flere bilder :) Vet heller ikke helt korti det blir påbegynt, men forhåpentligvis før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, eg vet om at skjermene ikke er like lang. pluss at eg har tenkt å bruke facelift fronten eg har fra før. så da passer ikke blinklysene heller i m3 skjermene, 

så eg må uansett sveise om der.. men eg vet ikke helt kordan det blir løst bak, men det blir opp til han som skal gjøre jobben. Eg ska ikke belære noen som 

kan karroseri arbeid, for det er ikke mitt felt i det hele tatt. Så der ska han som ska gjøre det få gjøre det på den måten han vil. sålenge det blir bra til slutt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska bruke det panseret eg har nå, men mulig det blir karbon istedet. For å få opphevingen i midten.

Lakken til takrenner kjøpte eg på Mekonomen. 500 kr pr boks. Eg brukte 3 stk, kunne godt tenkt meg en boks til.

Med reise og alt kom det vel på ca 100.000.

Kun m3'en og toll kom på 84.000.

Betalte 63.000 for selve bilen, men siden eg kjøpte den på ebay via paypal så kom det et gebyr i tilleg. Også var det ca 17000 i moms på grensen.

Er vel kun tannstangen, og div interiørdeksler man ikke kan bruke.. Som eg kommer på i farten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...