Gå til innhold

e39 vinduet på førersiden går ikke ned


bmw_roadkill
 Share

Anbefalte innlegg

vinduet på førersiden går ikke ned , men jeg kan høre en svak klikke lyd inni kontrolpanelet til vinduene bryterene hvor du styrer vinduene opp og ned.. :)

 

de 2 vinduene bak og passasjer vinduet fungerer ,men kan krangle litt avog til.

 

har prøvd denne brytere npå en annen e39 og den fungerer som den skal..

 

 

 

post-47505-0-55498200-1407255927_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen klikke lyd fra inni selve døra .. klikke lyden kommer fra selva bryter panelet.. releet

 

+ de 3 andre vinduene kan leve sitt eget liv avogtill . og fører døre ville ikke låse seg..  .det er flere små feil som ahr dukket opp samtidig..

 

men som du sier det kan godt være motoren inni døre som ahr røket

 

den funka litt sporadisk før den kutta helt ut

 

 

 

 

 

så hvis noen hadde vist om\hvor den vindu heis modulen ligger så kunne jeg sjekka den før jeg går løs på demontering av døra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å si hva det kan være
den modulen du har linka til er jeg ikke helt sikker på hvor sitter mulig opp under dasbordet eller i selve døra
men når du sier at døra ikke låser så er vel det sentralåsen du mener da
kan også være brudd i ledningsnettet i døra også
 

er ikke så mye enn får gjort eller sett uten og åpne døra
vindus modulen er ikke noe som pleier å ryke på e39 som jeg veit om

 

lurt å feil søke og måle ut og gi direkte strøm til de delene som ikke virker for og sjekke hva du må og ikke må bytte

evt sette det bort hos noen som kan bil elektro men det kan koste da det tar tid finne feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sette bilen på verksted har jeg aldri gjort før uten EU da:) har skrudd bmw en del år nå så den feilen med vinduet skal jeg nok få fixa.

 

greia var om noen andre hade vert borti ligneneproblem ,så jeg kanskje kunne fått noen hint

 

men +1 til det du sier ,, jeg får bare begynne feilsøking..

 

 

var bare fører døra som ikke låste seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle 3 dører låser seg meg sentrallåsn untatt fører døra. og ingen vinduer fungerer med bryter panelet på fører døren.

men vinduene fungerer fint hvis man bruker bryterene på dørene individuelt,  passasjer vindu bryteren og de to bak funker gull, både sentral låsing og vindu heis fungerer som det skal bak og passasjer dør.+ bagasjelukk

 

mens ALT er føkk på fører siden..

 

kan general modulen har noe med dette og gjøre? eller er den bare til belysning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Djwik beskriver kan feil ligge i motorstyringen , på motor i dør er det plugg, så rimelig greit med prøvespenning

for testing.

Ellers er det releer i grunnmodul som blir styrt, denne ligger helt bakom hanskerom, 3 kontakter hvit boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle 3 dører låser seg meg sentrallåsn untatt fører døra. og ingen vinduer fungerer med bryter panelet på fører døren.

men vinduene fungerer fint hvis man bruker bryterene på dørene individuelt, passasjer vindu bryteren og de to bak funker gull, både sentral låsing og vindu heis fungerer som det skal bak og passasjer dør.+ bagasjelukk

mens ALT er føkk på fører siden..

kan general modulen har noe med dette og gjøre? eller er den bare til belysning?

Siden de tre andre dørene funker som de skal

Og fører døra virker ikke

Så er jeg sikker på at du har feil i ledningsnett i fører døra eller til døra

Og muligens feil på komponenter i døra

Kan også være så enkelt som at et jordings punkt har røket i døra

Hadde det på en e36 touring som hadde fører dør som dreiv å kødda på sentrallåsen å da hvar det gjordings punktet på dørhåndtaket som hadde ryki

For hvis styre modulen ryker så har du ofte problemet flere steder eller at ingenting virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...