Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er morsomt at folk mener at motor (og eller gir) er som nytt fordi de har byttet clutch eller andre smådeler..

Det finnes noe som heter å overselge- og jeg tror det er et passende begrep i denne sammenhengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎30‎.‎12‎.‎2016 at 0.19, pautomagi skrev:

Heads up til alle som leter etter e90. Ikke kjøp denne.

Kollisjonsskadet to ganger (til forsikringsselskap). Samt en rekke andre feil. Styr unna!

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88168636

Det må jo sies at fryktelig mange kondemnerte biler har helt ubetydelige skader og fint kan gå på veien i 20 år til. Jeg ville ikke på generelt grunnlag avskrevet en bruktbil pga tidligere kondemnering.. En annen ting er at du burde begrunne argumentene ("en rekke andre feil") dine når du legger ut slikt - kanskje jeg også skal gjøre et sånt stunt neste gang naboen jeg hater skal selge bilen sin.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Werther skrev:

Det må jo sies at fryktelig mange kondemnerte biler har helt ubetydelige skader og fint kan gå på veien i 20 år til. Jeg ville ikke på generelt grunnlag avskrevet en bruktbil pga tidligere kondemnering.. En annen ting er at du burde begrunne argumentene ("en rekke andre feil") dine når du legger ut slikt - kanskje jeg også skal gjøre et sånt stunt neste gang naboen jeg hater skal selge bilen sin.

Helt enig. Så lenge han opplyser om at den er kollisjonsskadet ser jeg ikke problemet. Min E90 har vært kondemnert, fordi den gikk av veien og fikk et gjerde over seg. Ny travers, rette ene dempertårnet foran og hellakkering gjorde at det ble valgt kondemnering kontra rep. Merker ingenting på at bilen at den har vært av veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en bil har vært kondemnert eller ikke er ikke så viktig i seg selv, men evt skadeomfang er viktig. Jeg bryr meg ikke noe særlig om at det har vært bytta løse deler, men har en bil vært rettet (dempertårn på e6x/e9x eksemepelvis, alu) vil jeg vite det. Det er for min de da ikke interessant å betale det samme som for en som ikke har vært det. Dette fra et teknisk perspektiv, ikke følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.12.2016 at 5:14 AM, Werther said:

Det må jo sies at fryktelig mange kondemnerte biler har helt ubetydelige skader og fint kan gå på veien i 20 år til. Jeg ville ikke på generelt grunnlag avskrevet en bruktbil pga tidligere kondemnering.. En annen ting er at du burde begrunne argumentene ("en rekke andre feil") dine når du legger ut slikt - kanskje jeg også skal gjøre et sånt stunt neste gang naboen jeg hater skal selge bilen sin.

Helt enig. Kondemnering i seg selv trenger ikke bety noe. Her har det vært vesentlige skader hvor det er utført slett arbeid ifm. reparasjon. ( Bavaria har hatt nøye gjennomgang av bilen.)

On 31.12.2016 at 10:13 AM, Frode D said:

Helt enig. Så lenge han opplyser om at den er kollisjonsskadet ser jeg ikke problemet. Min E90 har vært kondemnert, fordi den gikk av veien og fikk et gjerde over seg. Ny travers, rette ene dempertårnet foran og hellakkering gjorde at det ble valgt kondemnering kontra rep. Merker ingenting på at bilen at den har vært av veien...

Da jeg kjøpte bilen ble det ikke informert om noe kondemnering. Kun en liten panelskade i front. Fanger og en sideskjerm var byttet. (Fanger uten lyktespyler som ble montert da). Det viste seg og være en litt større skade enn "panelskade i front".

Denne har i tilleg til å ha vært kondemnert to ganger også vært kjøreskolebil i første del av sitt liv. (Det vil ha innvirkning på videresalg av bilen, uansett hvor godt vedlikehold den har hatt i mine øyne.) 

Står ikke noe om dette i annonsen.

20 hours ago, TRF-Racing said:

Om en bil har vært kondemnert eller ikke er ikke så viktig i seg selv, men evt skadeomfang er viktig. Jeg bryr meg ikke noe særlig om at det har vært bytta løse deler, men har en bil vært rettet (dempertårn på e6x/e9x eksemepelvis, alu) vil jeg vite det. Det er for min de da ikke interessant å betale det samme som for en som ikke har vært det. Dette fra et teknisk perspektiv, ikke følelser.

Det ble lagt fram påstander om at den har vært i jigg, men ingen målepapir var og oppdrive. (Merkelig i seg selv da det var lærling som utførte fagprøven sin på den siste skaden på bilen. Skulle tro at målepapir var en del av oppgaven.)

Jeg er helt enig i det dere sier om at det ikke trenger å ha noe betydning så lenge det er informert om skadene og prisen er deretter. 

Andre feil med bilen er blant annet høyt oljeforbruk / feil på sensor gjentatte ganger. Hadde stadig vekk varsling på lavt oljenivå. Det er kun elektronisk måling på denne.

Er brukt gode summer på oljepåfylling underveis. Mer enn man kan forvente av denne bil.

Så er det ting som dårlig justerte skjermer/dører og panser. (førerdøren gnager i sideskjørtet.)

Liten bagatell er at det kun er byttet lykt på førerside, ganske synlig slitasje på motsatt side.

Front2.jpg

Front3.jpg

 

 

 

 

 

 

 


Noe dårlig lakkjobb
rundt om på bilen, mener og huske at det er en ganske synlig flekk på førerside bakskjerm.

Hvis det er de samme 18" sommerfelgene jeg fikk med bilen er disse noe skeive og minst to lekker luft. (etter beskjed fra Dekkverksted)

Gir meg der! Ikke ute etter noen diger diskusjon men tenkte at en liten heads up fra en som har hatt sine erfaringer med bilen var greit. Dette er helt klart ikke noen ny bil, i mine øyne er prisen alt for høy.

 

Endret av pautomagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...