Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Solberg93 skrev:

Tja, men ville ikke priset den høyere heller... 136hk i en A6 og forhjulsdrift. Det er alt for liten motor til en så stor bil. Quattro er også et must på disse. Du får Quattromodeller med 2.7L til samme pris. 2-3 år eldre, men samme modell.

http://www.finn.no/87312116

http://www.finn.no/87399705

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt rundt 40 000km i en slik a6. Motoren kunne hatt litt mer krefter, men med mindre man kjører mye med tung tilhenger, har ikke jeg savnet noe særlig. Det er 140hk i disse, og toppfarten er ca 210kmt. En definitiv fordel er at de har mye moment i bunn. En 2,7tdi er selvsagt mer "rett" i en slik bil, men jeg opplever ikke 2.0tdi som for liten. Det fungerer helt greit, og bilen er billigere i drift og innkjøp.

 

Hvorfor mener du at quattro er et must? Jeg mener fwd er helt kurrant hvis du ikke trenger mer fremdrift enn fwd gir. Da sparer du også drivstoffutgiftene permanent quattro krever..

 

Alt i alt greie biler, og et godt (bedre?) alternativ til e61 hvis 4wd er et must, da e61 xdrive er betydelig høyere i pris.

Det er imidlertid ingen sportsbil med motoren forran fremhjulene, men den duger godt i normal norsk trafikk, også med aktiv kjøring, bare man unngår for brå bevegelser, da hekken kan være litt løs på vått føre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hawkon88 skrev:

 

Alt i alt greie biler, og et godt (bedre?) alternativ til e61 hvis 4wd er et must, da e61 xdrive er betydelig høyere i pris.

Det er imidlertid ingen sportsbil med motoren forran fremhjulene, men den duger godt i normal norsk trafikk, også med aktiv kjøring, bare man unngår for brå bevegelser, da hekken kan være litt løs på vått føre.

 

For en BMW mann er det vel ikke så lett å tenke seg noe med motoren foran framhjulene og fwd. Det betyr understyring selv om man ikke merker det i det daglige. Det er bare vissheten om at det er slik...

Audi er rimeligere i innkjøp, men krever S line og Quattro. 4x4 for å redusere torqsteer og generelt gi mer nøytral følelse under alle forhold som BMW allerede klarer kun med rwd.

A6 i seg selv er bedre enn mye annet. Men driftsutgiftene på Audi er etter min erfaring alltid høyere enn på BMW. Har hatt A6 stv S-line, V6 diesel Quattro manuell. Den var god å kjøre, alltid understyrt, men ok. Rep utgiftene på denne er langt over BMW. Prøvde meg igjen på vag noen år senere, denne gang velkjente transporter t5. Nok en utgiftsbombe. Heretter kun BMW. I tillegg kan ikke feelingen i BMW settes i penger. Men ja, de koster mer. Men...de er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A6 er først og fremst en kjempefin bil. 136hk er helt sikkert "nok", men kan føles lite i en så stor bil som A6. Samme som F10 ikke leveres mindre enn 520d 163hk. Quattrosystemet er knallbra og selv om man ikke har bruk for fremkommeligheten er styrefølelsen noe helt annet og JEG mener Audi må ha Quattro, det er jo kun det de reklamerer med. Dessuten er Quattromodeller mer attraktiv, derfor tror jeg også linket bil er så "billig". Opphavet hadde 2009 mod A4 med forhjulsdrift i noen år, men ble byttet i en A4 med Quattro, og bilene kan ikke sammenlignes.

2xS-Line er innv. og utv. S-Line da Audi kunne levere med enten begge eller en av delene. 3xS-Line er sikkert understellet også, som da går under utv. S-Line. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med quattro og s-line er det også snakk om helt andre budsjett. Å gå fra feks 120 til 160 000kr i innkjøp er trossalt en økning på 33%. Selv en økning på 20 000 er 17%. Jeg mener hardnakket at a6 2.0tdi gir mest for pengene uten quattro.

At audi stortsett reklamerer med quattro, handler om branding og ingenting annet.

a6 med motoren så langt fremme er som sagt ingen sportsbil, men det gir litt ekstra marktrykk på drivhjulene.

Når det kommer til vag og problemer, sier vel ikke statistikken at de er spesielt mye verre enn andre. Min far har hatt audi i snart 20år, hvor en slik a6 c7 nærmer seg 200 000km i hans eierskap uten problem. Hverken a4en eller e-golfen har hatt problemer.

Audi er ingen bmw, men det prøver de ikke å være heller. Bmw er gode på sitt og er uslåelige på kjørefølelse, audi har sine kvaliteter også, alt avhenger av hva man vil bilen skal gi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i Audi ikke er BMW, det er heller ikke det jeg sier, men med Quattro har man en helt annen bil plutselig om du skjønner. Det gir mye bil for pengene som du også sier, noe jeg heller ikke har sagt imot. Det jeg mener er at motoren vil virke liten til en så stor bil og et motorvalg Audi burde hatt sløyfet for A6. På en A3/A4 er motoren mer forståelig. Samme som x18d/x16d på 1- og 3-serie. 2.7L er derfor en mer riktig motor for modellen, men jeg har hørt og lest ymse negativt om holdbarheten på den V6eren uten å kunne bekrefte det. :) Dessuten om bilen skal selges er Quattro mer lettsolgt, selv om man IKKE skal kjøpe bil for at nestemann skal bli happy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen lett bil med sine 1540kg (sedan) og ikke rask heller (10,3sek 0-100 med manuell gir)

men den leverer 320nm fra 1750omdr, noe som gjør at den får et bredt nok register til å fungere i det daglige. Sammen med 7trinns multitronic-kasse er det en bra kombinasjon som gjør at bilen ikke virker spesielt hardtarbeidende, til tross for hyppige girskift da de oppleves som trinnløse.

Til sammenligning har riktignok e60 520i 170hk, men ikke mer enn 210nm- og det fra 3500omdr. En bil som klarer 0-100 på 9sek, men du verden så mye mer den må presses i sånn daglig rundkjøring og lyskrysskjøring.

Poenget mitt er at dårlige akslerasjonstider og lite hester ikke spiller så stor rolle for den gjevne sjåfør som ikke kjører på rødmerkingen ved hvert girskift. Det essensielle for meg at kreftene er i bunn av registeret så man slipper å måtte mase sånn på høyt turtall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88572029 så ut som en ganske pen stasjonsvogn, men hva er det folk syns er så positivt med at bilen er norsksolgt. (utenom cold climate pakker osv) På en så gammel bil ser jeg det bare på som negativt. Jo flere år i Norge, desto fler år i saltlake. Da jeg var på let etter bil, så prøvde jeg alltid å finne en som var tyskimport, var såpass heldig å kom over en som var import i 2007, den hadde aldri i verden sett så bra ut hadde den hatt ekstra 5 år i norsk saltlake. Så klart så er det jo mange som blir lurt da det gjelder km stand osv, men litt sjansespill er du å kjøpe bil uansett, hvis man gjør hard nok "research" så burde det være mulig å finne km standen som har blitt lest av på bilen oppigjennom årene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tennbrikket skrev:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88572029 så ut som en ganske pen stasjonsvogn, men hva er det folk syns er så positivt med at bilen er norsksolgt. (utenom cold climate pakker osv) På en så gammel bil ser jeg det bare på som negativt. Jo flere år i Norge, desto fler år i saltlake. Da jeg var på let etter bil, så prøvde jeg alltid å finne en som var tyskimport, var såpass heldig å kom over en som var import i 2007, den hadde aldri i verden sett så bra ut hadde den hatt ekstra 5 år i norsk saltlake. Så klart så er det jo mange som blir lurt da det gjelder km stand osv, men litt sjansespill er du å kjøpe bil uansett, hvis man gjør hard nok "research" så burde det være mulig å finne km standen som har blitt lest av på bilen oppigjennom årene

 

Denne har ligget ute en del. Kan hende det kommer av at den ligger under manuell når den er auto

Endret av ALBUAK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, DanielStance skrev:

Veldig, veldig pen :) Synes den var noe dyr, men er vel dit pene eksemplarer er på vei i pris. Og jeg liker heller ikke at biler blir presentert på flertallet av bilder i salgsannonse med felger som ikke følger med, heldigvis for denne var de andre felgene helt perfekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...