Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Poppy skrev:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87375608

520D E39 til 90k? Kupp?? Norges fineste?? Unik mulighet?? 

/ironi

Han har glemt av å bruke [ironi][/ironi] i annonsen.

Spesielt morsomt at han skriver, de som ikke vet hva dette er, ikke gidd å prute.. Men da kan de som vet hva dette er prute? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Akkurat det samme tenkte jeg :D Det er noen morsomme finn.no annonser av og til. 

Om ikke folk blir skremt bort av prisen, så gir ikke akkurat annonseteksten inntrykk av at fyren er så spesielt grei å ha med å gjøre.. Greit at bilen ser forholdsvis strøken ut, men det skulle egentlig bare mangle med så lav kilometerstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Om ikke folk blir skremt bort av prisen, så gir ikke akkurat annonseteksten inntrykk av at fyren er så spesielt grei å ha med å gjøre.. Greit at bilen ser forholdsvis strøken ut, men det skulle egentlig bare mangle med så lav kilometerstand.

Tja ikke noe bra formulert annonse, men km har ikke alt å si. Det handler om hvor mage vintere den har gått i salt, som også teller en stor rolle. Så klart har jo en bil med 100k km stand større sjanse for å ha mindre steinsprut og små skader i lakken, men jeg ville heller kjøpet en bil som har gått 300k km på usaltedeveier enn en som har gått 100k i saltedeveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, tennbrikket skrev:

Tja ikke noe bra formulert annonse, men km har ikke alt å si. Det handler om hvor mage vintere den har gått i salt, som også teller en stor rolle. Så klart har jo en bil med 100k km stand større sjanse for å ha mindre steinsprut og små skader i lakken, men jeg ville heller kjøpet en bil som har gått 300k km på usaltedeveier enn en som har gått 100k i saltedeveier.

Igjen så er det ganske mange andre faktorer som også spiller inn. En bil som har gått 100tkm kan ha blitt vasket etter hver tur, men en bil som har gått 300tkm har blitt vasket en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evenol skrev:

Igjen så er det ganske mange andre faktorer som også spiller inn. En bil som har gått 100tkm kan ha blitt vasket etter hver tur, men en bil som har gått 300tkm har blitt vasket en gang i året.

Utifra personlig erfaring. Så trenger ikke det så mye å si på rust for den som har fått 300. Fattern hadde e28 som ble kjørt lokalt på usaltedeveier i Hedmark. Den ble kjørt 400k km, og den var latterlig fin i lakken. Og jeg kan heller ikke huske at den ble vasket ofte. For ett par uker siden ble det lagt ut en e28 med rundt 200k km, denne hadde også gått i Hedmark, rettere sagt Kongsvinger der det blir saltet. Den hadde hull i dører og bagasjerom.

lakken er nok mer sliten på en som har gått 400k km og ikke blitt vasket. Er utrolig hva man kan polere opp og. Litt verre å polere rust.

etter og ha vært med å sett på sikkert 50 mercederser med Fattern de siste 3 årene, så er jeg ikke i tvil. Hadde glatt kjøpt en som kan ha rundet 500k km i usaltedeveier, enn en som har gått 100k km i saltedeveier. Har vært med å sett på biler som er over 10 år gamle med under 100k på telleren, og de har ikke nødvendigvis sett bedre ut enn de som har 300k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at kilometerstand har alt å si for bilens tilstand, men det har ofte en sammenheng, hvis ikke eierne har tatt forhåndsregler og/eller stelt godt med bilen.

En e39 520d med 250kkm føles sannsynligvis ikke like tight som en med halvparten av kjørelengden. Setene er mer nedsitti, rattet/girkule og interiør har mer bruksmerker, striper i glass etter vindusheis, knapper og brytere er mer "brukt" osv..

Jeg ser (og kjenner) hvordan x5en har endret seg de 50 000km vi har hatt den, og forskjellen er dessverre større enn jeg liker å innrømme. Bare sånne småting som at servopumpa ikke er like spretten, setet er mer "flatt", pixelfeil på radioen.. Opplevelsen med e91 var nokså lik.

 

Poenget mitt er at kilometerstanden forteller noe om hva man kan forvente av bilen generelt, men at det helt klart finnes individuelle unntak i både positiv og negativ forstand. Eneiers-biler forteller som regel den positive siden.. Det gjør ikke en e39 med 250kkm til en dårlig bil, men at man må forvente stadige utskiftninger av slitedeler, som på sett og vis preger bilens følelse, når levetiden på delene nærmer seg slutt.

Det samme gjelder jo forsovidt sofaen hjemme også. Den gir ingen "nyfølelse" etter 10år med promping og popcorn, selv om den ser flekkfri og fin ut..

 

240 000km med 60kmt i snittfart, er trossalt 4000timer, eller 480ganger bergen-oslo (50mil) 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hawkon88 skrev:

Om ikke folk blir skremt bort av prisen, så gir ikke akkurat annonseteksten inntrykk av at fyren er så spesielt grei å ha med å gjøre.. Greit at bilen ser forholdsvis strøken ut, men det skulle egentlig bare mangle med så lav kilometerstand.

Jeg har ikke oversikt over E39 markedet, så lurer på hva den burde kostet, ser iallfall strøken ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   3 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...