Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

On 18.2.2017 at 10.48, Gabz skrev:

Nei, er jo sant det. Men er likevel en rå familiecruiser. Hadde heller eid en E60 M5 enn en godt utsyrt F1x tror jeg, tross "risikoen". Og M3 har vel vært en del dyrere en stund, men så synes jeg også de er veldig overpriset. 200k for en E36 og 400 for en E46.. Blir for dumt i mine øyne. Det gjelder jo mange performance-biler og "billige" lekebiler også. 200SX S14a for eksempel har jo gått fra 100k-ish til 150-180k. Blir jo ikke lekebil lenger når det er en bil til nesten 200 lapper som man dermed blir veldig forsiktig med.

Nå var det e92 m3 jeg ville valgt istedet for e60m5. Den billigste e92 koster 500, og billigste e60 450.

Når det kommer til faktiske forhold, bruker en e60m5 rundt 1,5liter/mil og f10 530d rundt 0,6liter/mil. I tillegg antar jeg at forsikringen er vesentlig dyrere for e60. 0-100 for m5 tar 4,7sek, f10 6,1sek. Selvom forskjellen i seg selv er stor angående akslerasjon, så er det for min del ikke verd den ekstra kostnaden å kjøre m5, når en 530d går mer enn bra nok. 

Dette er selvsagt uten chip i 530d'en.

Edit: du får faktisk en ganske pen 535d under 450 000

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88007988

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg personlig hadde hatt så mye penger å bruke på bil hadde det neppe gått på E60 M5 hos meg heller. E92 M3 er mye tøffere, faktisk en av mine all-time favoritter. Nå har jeg ikke kjørt hverken F10 530D eller E60 M5 så har ikke så mye jeg skulle sagt heller. Selv Jeremy Clarkson satt spørsmål på om F10 M5 er noe vits når man har 530D som er så fantastisk :)

Nydelig interiør på den 535'en. Skulle bare hatt pianosvarte lister.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16. februar 2017 at 16.10, BjornarHS skrev:

En kjenning vurderte denne. Men etter å ha kommet i kontakt med en som hadde prøvd bilen, kom det fram at bilen hadde flere "alarmer" som fks. abs, samt at bilen hadde vært skadet/krasjet flere ganger. Dette er vertfall det jeg fikk vite om den, kan ikke garantere at dette er saken, da jeg ikke har sett eller prøvd bilen selv, men det kan vell kansje stemme mtp. den ligger som "rep objekt" :?

Det var en merkelig ting å skrive i annonsen... Hvertfall til en normal pris i tillegg... Uansett så får di ikke fraskrevet seg garanti osv så bør jo være noen feil osv med den

di mener men da er den jo priset altfor høyt isåfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, DanielStance skrev:

Ser du bakluken?

Men ja, en ganske voksen prisøkning. Men 530i manuell vokser ikke på Norske trær for å si det sånn.

Nei, jeg så ikke bakluken, leste ingenting om den heller, men da vet jeg det :) At 530i manuell ikke vokser på trær er greit, og sikkert en "rett" pris om alt er i orden. Jeg er likevel veldig skeptisk grunnet prisøkningen om det bare er snakk om uker og heller ikke utdyping om hva som er gjort.

18 minutter siden, Werther skrev:

Den så bedre ut med de originale trelistene enn de alulistene han har montert nå. Ble for lite kontraster i interiøret og nesten litt glorete. Synes også han kunne utbedret alt av feil når han først skal doble prisen.

Synes også alt av feil burde vært rettet til, som du sier, en nesten dobling av prisen.

Jeg skal ikke være pris-politi og bilen så fin ut, men burde utdype litt hva som er gjort og utbedret. De fleste som er i markedet for en slik bil følger med og får med seg hva som kommer og går, det er ikke hvem som helst som kjøper en slik bil.

 

Endret av Marius2002
Måtte få med 'manuell' etter 530i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.2.2017 at 10.48, Gabz skrev:

Nei, er jo sant det. Men er likevel en rå familiecruiser. Hadde heller eid en E60 M5 enn en godt utsyrt F1x tror jeg, tross "risikoen". Og M3 har vel vært en del dyrere en stund, men så synes jeg også de er veldig overpriset. 200k for en E36 og 400 for en E46.. Blir for dumt i mine øyne. Det gjelder jo mange performance-biler og "billige" lekebiler også. 200SX S14a for eksempel har jo gått fra 100k-ish til 150-180k. Blir jo ikke lekebil lenger når det er en bil til nesten 200 lapper som man dermed blir veldig forsiktig med.

Når kostet s14a 100k ish? Låg mellom 150-200 når jeg hadde min for 4 år siden.. Og såvidt jeg kan huske har dem allti gjort det.

Og om du mener en e36 m3 3.2 til 200k er Veldig overpriset er det vel kanskje deg problemet ligger hos :P Slike biler er jo billige i Norge.. En e36 m3 koster jo det samme i Norge som i Tyskland. I motsetning til en ny bil som koster halvparten i Tyskland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Skulebollen skrev:

 

Var ikke mer enn et år siden jeg vurderte flere S14a til 100-110k i helt fin stand, var vel rundt sommeren. Og synes 200k er litt mye for en M3 E36 men hadde nok betalt det om jeg hadde hatt råd :) Men for meg blir det litt dumt sånn som økonomien min er nå, er det jeg mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Skulebollen skrev:

Når kostet s14a 100k ish? Låg mellom 150-200 når jeg hadde min for 4 år siden.. Og såvidt jeg kan huske har dem allti gjort det....

Det var mulig å få dem "billig" en periode. En kamerat kjøpte en slik i helt grei stand for 90k i 2012/13 mener jeg. Ble solgt videre et år senere for ca det samme. For noen år tilbake gikk det litt flere S14a på veien og på finn, så det var mulig å få en grei en for ca 100k. Nå virker det som mange står demontert i garasjer rundt om. Men de har alltid vært forholdsvis dyre ifht kvalitet og alder her til lands pga det smale utvalget av slike "sportsbiler" generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...