Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Reef89 skrev:

Neida, men det er liksom det småpirket jeg legger merke til. De er alltid de små detaljene som utgør, men syns ikke de passet på denne bilen. :)

Joda ser den :) Er ikke helt slik jeg ville hatt enn F10 heller, men så virkelig ikke hva Walkabout mente da den i bunn og grunn er modifisert ganske likt som de fleste gjør med sine nye BMWer :P Bare at her var luft og litt dilldall på lyktene litt utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DanielStance skrev:

Joda ser den :) Er ikke helt slik jeg ville hatt enn F10 heller, men så virkelig ikke hva Walkabout mente da den i bunn og grunn er modifisert ganske likt som de fleste gjør med sine nye BMWer :P Bare at her var luft og litt dilldall på lyktene litt utenom det vanlige.

Ganske likt? Vil nå si at luft er en ganske vesentlig modifisering, og med de bildene der så ser det jo totalt ubrukelig ut. Er første F10 i Norge jeg ser med luftunderstell. Med senk eller coilovers hadde bilen helt sikkert sett grei ut (minus lyktesotingen), men er jo bildene når den er dunket maks i bakken jeg synes ser helt amøbe ut :P Men tydeligvis delte oppfatninger om dette, og det er jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som de fleste av dere her ikke innser at man kan justere høyden med luft, og bytte til andre felger om man vil ha annet fitment... Man må ikke legge den i bakken heller. Klistremerker og lyktesenk kan jo fjernes på få minutter, men burde kanskje vært fjernet for annonsebilder.

Hadde jeg vært interessert i F10 hadde denne vært meget aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke hva folk bærer seg for. Følger med originale fjørbein, selv lillesøstra skulle klart å bygd den tilbake til original stand på ett par kvelder.

Om man klager på at en bil med luft understell er for lav på stå stille høyde så er man ikke mye med mener ivertfall jeg :) Kjøper ikke understell til 20-30k om man hadde fått den lav nok med ett vanlig senkesett til 5-10. Hele poenget med luft er jo at man kan ha den lav når den står stille og ha den noe lunde praktisk også.

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Frode D skrev:

Det virker som de fleste av dere her ikke innser at man kan justere høyden med luft, og bytte til andre felger om man vil ha annet fitment... Man må ikke legge den i bakken heller. Klistremerker og lyktesenk kan jo fjernes på få minutter, men burde kanskje vært fjernet for annonsebilder.

Hadde jeg vært interessert i F10 hadde denne vært meget aktuell.

Luft kan jo være meget praktisk, selv om ikke alle ser like bra ut. Syns 335i'en du hadde så veldig bra ut med luft, felgene passet meget bra og at man kan heve bilen på et blunk hadde vært perfekt :) 

Hvor vanskelig er det å få godkjent luftunderstell hos Statens vegvesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hsd skrev:

 

Jeg kunne fint kjøpt understell til 20-30k men samtidig ha det på høyde som man kunne hatt med coilovers, men da for å kunne heve bilen ved ujevn vei, dumper etc. Man kjøper jo ikke luft bare for å legge den flatt på parkeringsplassen. Skjønner jo selvsagt at bilen kan heves etter ønske, jeg sier bare at den stilen er stygg å ha på laveste setting, uansett om man gjør det bare for å gjøre det. Skulle jeg presentert en bil med luft ville jeg heller fått til überflush fitment med luften enn å bare slippe den i bakken og la hjulene drukne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 minutes ago, Gabz said:

Jeg kunne fint kjøpt understell til 20-30k men samtidig ha det på høyde som man kunne hatt med coilovers, men da for å kunne heve bilen ved ujevn vei, dumper etc. Man kjøper jo ikke luft bare for å legge den flatt på parkeringsplassen. Skjønner jo selvsagt at bilen kan heves etter ønske, jeg sier bare at den stilen er stygg å ha på laveste setting, uansett om man gjør det bare for å gjøre det. Skulle jeg presentert en bil med luft ville jeg heller fått til überflush fitment med luften enn å bare slippe den i bakken og la hjulene drukne. 

Er jo helt greit du synest det er stygt da, men det bryr verken eier eller han som kommer til å kjøpe bilen seg om. Det blir litt som at jeg heller bruker en halv mill+ på en gammel e30 enn å kjøpe med en F10 535d, mange som synest det er rart også :) Jeg synest også flush er penere, men jeg smiler hver gang jeg ser slike biler på treff. Kjekt at noen tørr, kan ikke bare ha gamle-eriker med "F"biler, biltema carbonfolie på lister og kopifelger. Må ha litt sånt for å bryte opp i alt som er A4. 

 

 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier heller ikke at eier eller kjøper bryr seg, jeg bare delte min mening på et diskusjonsforum :) Og jeg også synes det er veldig fint at folk tør å skille seg ut, men synes faktisk det er ganske standard i de miljøene å bare skaffe luft på bilen sin og kalle seg ferdig, synes ikke det er noe veldig spesielt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gorg skrev:

Luft kan jo være meget praktisk, selv om ikke alle ser like bra ut. Syns 335i'en du hadde så veldig bra ut med luft, felgene passet meget bra og at man kan heve bilen på et blunk hadde vært perfekt :) 

Hvor vanskelig er det å få godkjent luftunderstell hos Statens vegvesen?

Du må først og fremst ha TUV på settet til bilen. Utenom det er det veldig mange andre regler som feks at man skal kunne kjøre bilen om en belg punkterer (litt ironisk når originalbiler med luft ikke kan dette), skal gå automatisk til kjørehøyde ved start, ikke kunne justere høyde fra kupé/i fart. 

Problemet er at de fleste ikke leverer med TUV, utenom TA Technix og det har jeg dårlig erfaring med.

4 timer siden, Gabz skrev:

Jeg sier heller ikke at eier eller kjøper bryr seg, jeg bare delte min mening på et diskusjonsforum :) Og jeg også synes det er veldig fint at folk tør å skille seg ut, men synes faktisk det er ganske standard i de miljøene å bare skaffe luft på bilen sin og kalle seg ferdig, synes ikke det er noe veldig spesielt lenger.

Altså, for å få bilen lav og legge felgen kant i kant med skjermen så må man ha rimelig små hjul. Dette kler ikke store biler som feks F10 - se for deg F10 med 19" lavprofil med felg kant i kant. Større hjul og bilen blir ikke lav nok når man skal ha det kant i kant - lite vits å kjøpe luft.

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, derfor jeg ikke synes F10 kler luft og å legges i bakken. Skal man ha luft så skal man gjøre det som du gjorde på E92, ellers kan man like gjerne senke "normal" mengde og heller sette på noe breie og bøse hjul. Synes nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo noen rare regler for å kunne godkjenne luftunderstell. For meg som kunne tenkt meg luftunderstell av praktiske hensyn, blir det helt meningsløst. Det er da at jeg må stå i ro for å justere høyden jeg reagerer på. Det er jo ingen med luft orginalt som har sånt tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...