Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Husk at dette er et bilforum med bilinteresserte generelt. Det er ikke uvanlig i befolkningen at verktøysettet består av en hammer og en skrutrekker fra IKEA, samt at dekk gjerne oppbevares på dekkhotell og blir byttet av andre. Bor du i byen og parkerer i en trang gate så kan det være noe jævlig pes bare å få byttet bremseklosser. Gjøre ukentlig eller månedlig arbeid på bilen er langt forbi smertegrensa til mange.

For å ikke prate om at svært få skjønner automatisk at man må bytte pinnsvinet under dash når klimaet går bananas og at knirkinga kommer fra knirkeforingen. Folk flest greier ikke å google feilkoder fra obd-lesere en gang.

Det er også forskjellige måter å føre regnskap på. Kjører du 3 timer én vei for å kjøpe en brukt del til 500 spenn så går det ikke 500 spenn på delen. Hvis turen utløses av at du skal kjøpe delen må du legge inn drivstoff, service, bom, forsikring og verditap i regnestykket.

Jeg har ført logg på bilene og når man faktisk legger inn ting litt detaljert så ser man hvor mye det går. Da har jeg også ofte rundet litt ned fra reelle kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at jeg er heldig som har egen garasje å stå i.

Som regel kjøper jeg delene på nett og henter på posten når jeg likevel er i området, så kostnadene er ganske reell på x5en, men jeg er enig med deg at transportkost må inkluderes.

men dette sklir helt ut! Det er ikke mine biler denne tråden handler om😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hawkon88 skrev:

Skulle vel være er greit prosjekt dette? Tilsvarende biler med så lav kmstand ligger for 90+.

Hadde jo vært artig å fikse denne for videresalg, men jeg har aldri skrudd på toyota. Noen som vet?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98746173

Det virker som at det er svindyre motorer til de da. Et kjapt søk på http://www.nbfbildeler.no gir meg motorer fra 12000 og oppover. Da begynner det ikke og bli butikk lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg ser motorene er ganske dyre, men om motor koster 15, man bruker 5000 på å få den hjem (denne konkrete bilen er uaktuell for meg siden den står i alta, så det blir hypotetisk) og enda 5000 i forsjellig mikkmakk for kjølevæske, olje osv. Så har man jo enda et potensiale for 20-25 i fortjeneste? Eller er det noe jeg overser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke finn, men salgsrelatert- kom over 7-serie E38 på Facebook, originalt en 728. Av en eller annen grunn har han puttet en 2.0-liters motor i den, men vil ikke opplyse om spesifikasjonene på den. Forventer folk å få solgt bil på denne måten? 

 

IMG_2416.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...