Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis man sier 2000 timer * 175 kr/timen (som man fint kan få med en butikkjobb) så har man 350k. Legg på penger brukt på deler og trekk fra skatt på inntekten så har du fortsatt mulighet til å kjøpe en M3, ikke en 320d med luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på timeantall, men du må huske det E.C at det er faktisk mange som liker å skru bil og ikke gjør det fordi man "må". Er en del som tenker fornuft her, men om man tror at noen kjøper denne som ett alternativ til en helt streit e91 elns bruksbil for å hente ungene med så har man misforstått poenget med slike bygg. Dette er bil nummer 2,3 eller 4 for den del.

ellers for en slik breddejobb ink fangere må man nok ut med 25 000+ om man ikke har erfaring med platearbeid selv ( og breddinga på denne er faktisk noe av det bedre jeg har sett, både platemessig og etterarbeid før lakk, ingen skjolder, sparkelsig eller den type ting). Så må man ut med 40k i grunnarbeid og lakk, nyrenoverte Hamann PG1 i 18" er 30k + med dekk. Hvilket luftunderstell som er montert vet jeg ikke, men regner med vi snakker 20k + her også. Så er jo faktisk breddinga godkjent av SVV også.

Eg har ikkje tenkt å diskutere om den blir solgt for den prisen, men prøv å bygg noe tilsvarendes forstår dere kanskje litt mere hvor dyrt det er å bygge noe slikt. Syns det blir for mykje sjølv, ikkje min stil men fortsatt stor respekt for bygget. Det er heilt sikkert nokon som har lyst på ein fiks ferdig bil man bare kan kjøre på treff å hente pokaler med.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt klar over at de aller fleste som bygger slikt ikke gjør det pga økonomisk vinning. Den økonomiske ulempen kommer selvfølgelig dagen man skal selge, men mindre man treffer på en person som er ute etter akkurat det du har bygget så blir prisen markedet er villig til å betale betydelig under kostpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, jeg forstår at de som kjøper en slik bil ikke skal bruke den som pendlerbil, og jeg forstår og at det koster penger å bygge den. Poenget mitt er kun hva jeg skriver:

At 2-3000timer er MYE tid, (mulig pedi brukte noe tilsvarende på e28en, men det er også gjort ekstremt mye mer med den bilen enn bredding, luft og lakk. Husker jeg rett, var den orange e34 520i hvor alle interiørpaneler var bygget om med glassfiber og høytalere, deromkring i timeantall. Den bilen var vel og lakkert på undersiden. (15-16år siden bilen var omtalt i gatebilmagasinet)

og at man får vesentlig mer bil for pengene ved å kjøpe noe annet. Man får ingen pokalbil, men det er heller ikke poenget. Poenget mitt er at fair pris for bilen i orginalstand med ny lakk, er maks 50. Med luft, kanskje 60-65 (fordi enkelte er villig til å betale for at den er strøken og at det er installert luft) og hvordan forklarer man da resten av prisen? Greit det er mye jobb å bredde fangere og skjermer, men det er mye jobb å bygge motor og- og de som har gjort en tilsvarende innsats og brukt tilsvarende summer i et motorbygg ser kanskje igjen halvparten ved salg.

Men for all del.. det er godt mulig det bare er jeg som er gammel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, awt skrev:

Sånn fra et nostalgisk synspunkt gleder det meg faktisk litt at folk fortsatt gjør slikt. :D

Det er ikke ofte man ser aluvinge og neonlys lengre!

Neonlys er smått begynnt å komme tilbake igjen i enkelte miljøer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...