Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Syns generelt e92 priser er latterlig :P

betalte 240k får en e92 325d får litt over 3 år siden med 100k km på telleren, de er jo like dyre i dag.

Var lett valg å gå får F30 denne gangen, som er myye nyere karroseri og går like bra(om ikke bedre), til en ikke så mye høyere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, OddM/// skrev:

Ja, det er på tide de synker litt, sånn at jeg kan kjøpe en!:-D Kunne veldig tenkt meg denne, men det er desverre for mye penger for meg. Er dette reell verdi på bilen? Eller burde det vært noe å gå på i pris?

Aner ikke, syns alle 335i ligger godt oppi 300-400k området. Men det er litt typisk 3 serie greier :P Helt fra E30 og opp til E9x så er vel alle med rekkesekser ganske høyt priset. I hvertfall med manuell, og der ligger vel coupeene høyest.

6 timer siden, Mattae skrev:

Syns generelt e92 priser er latterlig :P

betalte 240k får en e92 325d får litt over 3 år siden med 100k km på telleren, de er jo like dyre i dag.

Var lett valg å gå får F30 denne gangen, som er myye nyere karroseri og går like bra(om ikke bedre), til en ikke så mye høyere pris.

Synes alt av 3 serie priser er latterlig haha. 335i E90/91 pleier vel å ligge til mye de samme prisene.

Ja ser 325d-330d E9x er fortsatt relativt dyre. Litt synd for jeg har lyst på en sånn, men vil ikke betale nesten 300k for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen bestemmes vel også av hva man må ut ved egenimport og med avgifter ruller kronene fort... Jeg vurderer salg av min 335i og så for meg rundt 400k for min. Det er dog en 2010 LCI med DKG og ellers godt med utstyr. 

Uansett markedet som bestemmer.

E92 335i er faktisk en av de rimeligere bilene hvis man ser samlet på egenskaper som ytelser, comfort og design. Jeg er ingen BMW mann, men det var den klart beste bilen i dette segmentet når jeg skulle handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg også reagerer litt på visse priser på visse 3-serier, så synes jeg generelt sett ikke at de er latterlig priset. De er priset etter hva markedet er villig til å betale for de. Det er helt naturlig at 3-serien holder seg mye bedre i verdi enn f.eks en 5/7serie. Hvorfor?

5-serie og 7-serie er f.eks i høyere grad enn en 3-serie designet rundt komfort, crusing, teknologi, muligheten til å frakte en stor familie med bagasje osv.. Men når disse bilene blir eldre så mister de etterhvert en del av den appellen. Folk vil som oftest ha en nyere og mer krasjsikker bil til familien sin. Folk som skal cruise i komfort og tilbakelegger mye km på veien vil ofte ha en nyest mulig bil for minst mulig problemer ved langkjøring. Helst med lavt forbruk og ikke en treig automatkasse. Mye av teknologien som man den gang betalte i dyre dommer for er i mange tilfeller blitt utdatert eller helt vanlig på en hvilken som helst bil. Men på en eldre bil blir det bare mer å fikse på, og ofte dyrere regninger. De nyeste og siste 5/7-seriene vil totalt sett være ganske mye bedre på egenskapene som kundegruppen er ute etter og dermed være verdt mye mer.

Slik er det ikke i like høy grad med 3-serien. Spesielt ikke når det kommer til de mer sportslige modellene som f.eks har stor bensinsekser og manuell girkasse. Selv om dagens nye modeller har bedre ytelser, så gjør det ikke nødvendigivs bilene bedre enn de gamle med tanke på kjøreglede sett fra et sportslig perspektiv. Jeg kunne laget et veldig langt innlegg med ting som er å foretrekke med eldre biler og gått inn i detaljer. Men for å gjøre det avkortet. Lyd, motorrespons og karakter kan ofte være langt mer ettertraktet i en eldre bil, noe som for mange er essensielt for kjøreopplevelsen. Tilbakemeldinger fra ratt (veifølelse) er i flere tilfeller bedre på eldre biler. Størrelsen på bilen, vekt, kjøreegenskaper, analog og fri for elektronisk dilldall, lettskrudd, utsikt/oversikt over bilens størrelse, mekanisk håndbrekk, reservedekkplass, tradisjonelle mekaniske sperre-differensialer, design, dekkostnad/dekkstørrelse, manuelle girkasser, osv, osv.. Fra et sportslig perspektiv kan nevnte ting være blant de mange som ikke har gått i riktig retning, eller blitt særlig bedre. Så når folk er ute etter å kjøpe en sportslig bil, men med en del praktiske egenskaper og plass så stiller selv eldre 3-serier sterkt. Derfor er prisene som de er. :) Ganske naturlig synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...