Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, macrorain skrev:

Tja søkte litt på nettet og fant denne

http://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-4749304/Ford-Sierra-RS500-Cosworth-sells-colossal-115K.html

Men alt hviler jo på tilstand samt å finne riktig kjøper. Mulig at lille Norge er et litt for lite marked for denne bilen.

Etter å ha gått litt lenger ned i søkeresultatene fant jeg denne fra Top Gear

https://www.topgear.com/car-news/classic/meet-worlds-most-expensive-sierra-cosworth

Det var først da jeg la merke til at bilen på Finn har rattet på "feil" side men riktig for denne type bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106264304

Ville bare opplyse at her lyser det noen varselstegn hos meg! Var endel lyder i denne bilen når jeg var å prøvde den å da kosta den 270! Så dette er misstenkelig billig, å i tillegg har selger nettopp fått den. Har hatt kontakt med forrige eier siden jeg var å prøvde den å han byttet den bort mener jeg han sa i en banebil. Så KAN være at selger kun trenger denne prisen for å gå i null men som sagt... Dette er mistenkelig billig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ivrig86 skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106264304

Ville bare opplyse at her lyser det noen varselstegn hos meg! Var endel lyder i denne bilen når jeg var å prøvde den å da kosta den 270! Så dette er misstenkelig billig, å i tillegg har selger nettopp fått den. Har hatt kontakt med forrige eier siden jeg var å prøvde den å han byttet den bort mener jeg han sa i en banebil. Så KAN være at selger kun trenger denne prisen for å gå i null men som sagt... Dette er mistenkelig billig! 

Kan være at selger innså at 270 er veldig uaktuelt for en ombygd 520 som har rulla over 300k (karosseriet i det minste) med stygt interiør (IMO) og billige felger, når man får original bil for den prisen, og har moderert seg deretter. Greit nok at den har kompressor, men så lenge det ikke er godkjent er ikke verdien av dette mer enn hva man får for kompressorsettet på bruktmarkedet.

Også kan det være greit å utdype hva man mener med lyder i bilen, foringer etc blir slitne på alle biler, ikke nødvendigvis store kostnaden eller problemet om prisen står i stil til arbeidet som må påregnes. Er det motor, vel, s62 med noen kilometer på baken har vel ofte litt lyder, men om det høres dramatisk ut er det absolutt noe å gi et lite varsku om!

Og det med at han har eid den bare en kort stund, hva har det med saken å gjøre? Du er jo kongen av M-bil flipping. Hvorfor skal du selge din etter bare 2 mnd eie? Skal vi poste om varsellamper når din kommer på finn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte selgeren hvorfor han selge såpass billig allerede å han svarte økonomisk krise. Å var derfor han byttet med forrige eier også siden han tenkte det var lettere å selge denne enn en ren banebil. Så skal visstnok ikke være noe galt med den... Men jeg ville iallefall sjekket den ekstra godt!! Om bilen er i orden er iallefall dette veldig veldig billig mener jeg!! 😝✌️ En ting er å selge etter kort tid, men veldig mye mere spessielt når det er en greit trimmet bil som selges 50 billigere med engang etter eierbytte. Ville

bare gi folk en heads up siden det er jævla mye useriøse folk der ute!! Jeg syns ikke prisen var ille for 270 heller å vurderte den

sterkt!!! Han gikk ned til 260 sist å jeg spurte om 250, men det ville han ikke. Men det er endel plukk i karroseriet, det syns at bilen er brukt som en banebil men det la ikke forrige eier skjul på heller. Var derfor han hadde bygd den! :) Inni er den superfin! Men som sagt veldig mye rare lyder fra drivverk osv osv. Å etter å ha byttet masse på min nå samt overhalt hele diffen så troooor jeg det samme kanskje må gjøres på denne. Men for den prisen kan man gjøre mye! Å fortsatt gå i null ved salg igjen. Ettersom selger er i pengekrise bør man kunne få den for 200 om man vil også tror jeg.

Så drittunge kommentarer er ikke nødvendig å komme med selvom folk advarer innpå her. Bedre å være skeptisk enn å bare kline til å kjøpe bil i god tro

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, And-reas skrev:

Advarsler er helt greit, det. Men har man sagt A, så bør man si B, liksom... Og det har du heldigvis gjort nå. 

Ja det var som sagt veldig mye driverkslyder! Var ikke noe lyder i motorområdet men lissom

fra girkasse, mellomaksel osv å forstilling. Forrige eier sa at coiloverene lagde lyd forran siden di sto for høyt så di topper faktisk forran så den lyden vil bli borte om man spacer hjula bittelitt å får senket den litt ned. Mens resten

av lydene skulle være sånn mente han Pga clutchen osv som står på. Det kan alltids hende det men var veldig like lyder på min å der har jeg bytta nå alt på mellomaksel å overhalt hele diffen osv. Sier ikke at dette må gjøres på denne også men bedre å være skeptisk som sagt :) Har sendt litt med forrige eier av bilen å han har lyst til å kjøpe den tilbake igjen siden han vet alt om bilen å vet godt hva den selv har kostet han! Å som jeg også mener så sa han at prisen nå er veldig veldig billig. At folk innpå her syter om ombygd å bla bla bla sier bare litt om hvor lite innsikt di har i bilpriser! Dette er billig uansett hvordan man vrir å vrenger på det. Ligger kun 4 på nett nå utenom denne å di starter på 275! 

Å er vel kun den i Skien som er aktuell for en som vil ha sånn bil i mine øyne. Den i Skien! Resten av di er feil mener nå jeg. Men hva andre mener driter jeg langt i! :) Biler er verdt det markedet bestemmer å noe utover det kan folk syte å grine så mye di vil for min del 

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ivrig86 skrev:

Så drittunge kommentarer er ikke nødvendig å komme med selvom folk advarer innpå her. Bedre å være skeptisk enn å bare kline til å kjøpe bil i god tro

Problemet her er at du kommer med en advarsel mot å kjøpe en bil uten å skikkelig begrunne det, noe som ikke hører hjemme noe sted. Fremfor å beskrive hva du mener er feil med bilen fokuserer du like mye eller mer på at eierforholdet har vært av den korte typen. Jeg skjønner jeg traff en nerve, og det var også poenget mitt. At han selger bilen raskt har like lite relevans som at du selger din forholdsvis raskt. Vet om mange som har solgt biler etter svært kort tid av forskjellige grunner som ikke har hatt noe med bilens tilstand å gjøre.

IOM at du skal ha din ombygde M5 ut på markedet snart kunne det virke som at du prøvde å ødelegge for potensiell konkurranse om kundene her, noe som ikke er kosher. Sier ikke at det var tilfellet, og jeg tror heller ikke at det var tanken, men det kan ha blitt oppfattet slik. Du har derimot nå kommet med god førstehånds informasjon som er svært nyttig for potensielt interesserte, og der får du tommel opp 👍Det er konstruktive bidrag som det som gjør dette forumet til en flott og troverdig kilde for informasjon om disse tyske panservognene vi kjører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15. oktober 2017 at 22.02, asv skrev:

Problemet her er at du kommer med en advarsel mot å kjøpe en bil uten å skikkelig begrunne det, noe som ikke hører hjemme noe sted. Fremfor å beskrive hva du mener er feil med bilen fokuserer du like mye eller mer på at eierforholdet har vært av den korte typen. Jeg skjønner jeg traff en nerve, og det var også poenget mitt. At han selger bilen raskt har like lite relevans som at du selger din forholdsvis raskt. Vet om mange som har solgt biler etter svært kort tid av forskjellige grunner som ikke har hatt noe med bilens tilstand å gjøre.

IOM at du skal ha din ombygde M5 ut på markedet snart kunne det virke som at du prøvde å ødelegge for potensiell konkurranse om kundene her, noe som ikke er kosher. Sier ikke at det var tilfellet, og jeg tror heller ikke at det var tanken, men det kan ha blitt oppfattet slik. Du har derimot nå kommet med god førstehånds informasjon som er svært nyttig for potensielt interesserte, og der får du tommel opp 👍Det er konstruktive bidrag som det som gjør dette forumet til en flott og troverdig kilde for informasjon om disse tyske panservognene vi kjører :)

Ja at folk har biler kort driter jeg forsåvidt i! Er mange som kjøper, fikser å selger igjen. Men her er prisnivå lissom i negativ retning... Var derfor jeg ble skeptisk! Veldig uvanlig at en bil synker 70000kr etter eierskifte ;) Men her er det visst en som er i skikkelig pengeknipe!! Å bilen er forresten satt ned til 200 allerede!! Så om noen vil ha en "banebil" med skilt så er dette skammbillig i mine øyne!! Vurderte den som sagt sterkt for 260 selv!! Er ikke så mye

som skal til for å bli pen utseende messig heller. Men bilen er jo hvit så alt av smårust syns feks... Råere bil for 200 er iallefall bare å glemme å finne hehe 

Vil tro det er mulighet for mye pruting her også!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106480504

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100892719

Bare meg eller er dette samme bil som er tilsalgs hos 2 forskjellige bedrifter? 

samme utsende både utvendig og innvendig, samme salgs tekst. år og km 

identiske riper ved girstang, dårlig pålagt folie på pyntelister og grønne prikker ved koppholder

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fors skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106480504

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100892719

Bare meg eller er dette samme bil som er tilsalgs hos 2 forskjellige bedrifter? 

samme utsende både utvendig og innvendig, samme salgs tekst. år og km 

identiske riper ved girstang, dårlig pålagt folie på pyntelister og grønne prikker ved koppholder

 

Unik mulighet til å velge prisen selv!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...