Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, 316 skrev:

Tja, hvor mye synes du den skulle kostet og hva tror du den vil koste om la oss si 10 år? Se prisene på gamle biler, de bare eskalerer for hvert år. Tror dette er ganske riktig pris jeg. 

Vet ikke jeg? 100k kanskje? Det er tross alt "bare" en 735i, og syns folk flest foretrekker automat i 7 serie, så.. Da blir jo denne brått veldig "feil" i forhold til hva folk som oftest vil ha.

Skulle likt å se noen klare å få 150k for en 535i E34 for eksempel.

Jeg slet jo ekstremt bare med å få 100k for en E38 740i med MYE utstyr.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne en e38 med den enda, men er ellers helt enig. Prisen er nok noe høy men jeg tror man kan forvente at den øker pga bilens veteranstatus og ellers ser den jo rimelig flott ut ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, 316 skrev:

Du kan ikke sammenligne en e38 med den enda, men er ellers helt enig. Prisen er nok noe høy men jeg tror man kan forvente at den øker pga bilens veteranstatus og ellers ser den jo rimelig flott ut ☺️

Har sett den bilen live to ganger, like strøken hver gang. Han som eier den er med i den Polske BMW klubben her i Norge, så den er definnetivt entusiast eid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 316 skrev:

Du kan ikke sammenligne en e38 med den enda, men er ellers helt enig. Prisen er nok noe høy men jeg tror man kan forvente at den øker pga bilens veteranstatus og ellers ser den jo rimelig flott ut ☺️

Nei kan vel ikke det :) Gamle 7ere med V8 er ikke verdt noe så lenge de ikke er veteran ;)

Hvorfor diskutere når du nå plutselig er enig i at den er noe høy?

Har sett bilder av den fra før den kom ut på Finn da jeg vurderte litt å kjøpe den (tror han skulle ha lavere pris for den da), og den ser veldig strøken ut.

Men igjen, det er en 735i manuell, som kanskje ikke faller i smak hos alle som er ute etter en 7 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Tenk å bruke så mye penger og tid på en så fæl bil..

https://www.finn.no/113702405

Det er mulig, men jeg ble kastet tilbake til 2001 og Fast and Furious-tilstandene, fikk litt vibes fra den tiden. Den var i det minste skikkelig gjennomført og grei. Topp med slike utskudd i trafikken. Hadde jeg kjøpt den? Overhodet ikke. :D

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TRF skrev:

Den ryker ikke etter "optimalisering" eller annet heksebrygg.

Den ryker ofte pga indre lekkasje i ventilhus som gjør at oljetrykket på lameller blir lavere. At den da kan begynne å slippe når du tuner har lite eller ingenting med tuningen å gjøre, men derimot at kassen din er på veg til å ta kveld. Det er kjørt over 900Nm før slipp på disse, og under langtids testing av TRF Steg 2 kjørte jeg med over 650Nm fra 240kkm ca til ish 360kkm, helt uten noen gang å oppleve slipp, selv under stresstesting. Fungerte akkurat like fint på 360kkm også, men da solgte jeg bilen. Dette var 390r kassa som har noen små endringer fra 360r kassa du muligens hadde. GM kaller kassene "det samme".

Skjønner, her har de blitt forsket grundig :)

Leste bare rundt på forum i stunden etter havariet, og det var gjenganger overalt at folk ikke oppfordret til påjustering, at kassene ikke klarte med effekten.. 

Kan nevne at kassa mi gira 100% strøkent helt frem til havariet. Var absolutt ingen merkbar slitasje på den under kjøring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, scoot skrev:

Jøss, jeg trodde ikke den levde lengere. Dette var inntil for noen siden en original, norsksolgt eneiers bil. Men så havnet den i hendene på en guttunge på E34 gruppa på Facebook. Og som med 90 prosent av E34ene i denne gruppa så ender de opp som delebiler eller krasja (jada, det finnes unntak men det er langt i mellom de). Det siste for denne som fikk seg en solid frontskade, husker den lå til salgs på Finn slik. Så jeg må si jeg er overrasket over at den bilen satt i stand igjen, det fortjener den så absolutt. Den fortjener også å bli tatt vare på, vekk med de fæle baklyktene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jøss, jeg trodde ikke den levde lengere. Dette var inntil for noen siden en original, norsksolgt eneiers bil. Men så havnet den i hendene på en guttunge på E34 gruppa på Facebook. Og som med 90 prosent av E34ene i denne gruppa så ender de opp som delebiler eller krasja (jada, det finnes unntak men det er langt i mellom de). Det siste for denne som fikk seg en solid frontskade, husker den lå til salgs på Finn slik. Så jeg må si jeg er overrasket over at den bilen satt i stand igjen, det fortjener den så absolutt. Den fortjener også å bli tatt vare på, vekk med de fæle baklyktene...

Han som driver gruppen har eid den der, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...