Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎12‎.‎02‎.‎2018 at 21.29, 316 skrev:

Tja, hvor mye synes du den skulle kostet og hva tror du den vil koste om la oss si 10 år? Se prisene på gamle biler, de bare eskalerer for hvert år. Tror dette er ganske riktig pris jeg. 

7-serien har aldri vært en populær bruktbil/veteran. Hadde E32 hatt potensiale ville den allerede ha steget i pris for noen år siden. Disse har vært kronisk tungsolgte i årevis uansett motor, og tar egentlig bare opp stafettpinnen fra E3 og E23.   Med det store utvalget av E30, E34 og E36 så tviler jeg på at E32 vil oppleve en renessanse. Fare for at de forsvinner ut i hager, bak uthus eller inne på en låve fordi de ikke er verdt nok til å påkostes skikkelig.

Er dog spent på å se om E38 har det som trengs for å bryte denne tradisjonen - er det en 7-serie som har potensiale må det være E38.  E65 blir nok igjen en god kandidat til jordebil, hagepynt eller delebil om ti års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Werther skrev:

 

Er dog spent på å se om E38 har det som trengs for å bryte denne tradisjonen - er det en 7-serie som har potensiale må det være E38.  E65 blir nok igjen en god kandidat til jordebil, hagepynt eller delebil om ti års tid.

E65 har jo sett ut som ett takras siden den ble lansert. Så at den fort kan havne bak ett hus eller i en låve er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

E65 har jo sett ut som ett takras siden den ble lansert. Så at den fort kan havne bak ett hus eller i en låve er det vel liten tvil om.

E65 LCI er ikke så fæl å se på, men havner fortsatt milevis bak E38 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Werther skrev:

7-serien har aldri vært en populær bruktbil/veteran. Hadde E32 hatt potensiale ville den allerede ha steget i pris for noen år siden. Disse har vært kronisk tungsolgte i årevis uansett motor, og tar egentlig bare opp stafettpinnen fra E3 og E23.   Med det store utvalget av E30, E34 og E36 så tviler jeg på at E32 vil oppleve en renessanse. Fare for at de forsvinner ut i hager, bak uthus eller inne på en låve fordi de ikke er verdt nok til å påkostes skikkelig.

Jeg er ikke helt enig i denne betraktningen her. Jeg følger en del med på på prisene på disse bilene internasjonalt og det er en klar trend at E32 med de store motorene holder seg i verdi og stiger. Det er veldig vanskelig å finne en pen og ryddig E32 750i til under 10 000 Euro, sammen med 740i utgavene. Det later til at utgaver med stor motor og mye utstyr begynner å stige i pris, mens 730i og 735i før 1990 ikke gjør det. Disse ser ut til å stå på stedet hvil.

I Norge føler jeg bildet er litt annerledes, her er det umulig å få gode penger for disse. E32 har alltid vært undervurdert i Norge, selv om mange ble solgt nye her på slutten av 80 tallet (Det forklarer hvorfor så mange av dem har BN skilter, lite utstyr og mye rust) De var dyre som nye, de som kjøpte dem brukt ut over 90 og 00 tallet var av heller tvilsom karakter.  Så bilene ble løene og lite attraktive, her går E65 samme veien synes jeg. Når dette er sagt så er E32 en utrolig flott modell, den er helt klart undervurdert. Dette var modellen som startet «Den moderne BMW» slik vi kjenner den i dag. Dette var modellen BMW virkelig sparket bena under Mercedes med. Det var fra og med E32 at BMW begynte å bygge biler som ofte ble omtalet som blant verdens beste biler 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111934016

"Kjørt av voksen mann" blir vanligvis brukt om originale og forholdsvis pene biler i god stand. Ikke om rælete nedslitte biler med bøttestol, sota vinduer etc som ganske tydelig har hatt en yngre eier som har brukt den godt.

 

_1034370513.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Werther skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=111934016

"Kjørt av voksen mann" blir vanligvis brukt om originale og forholdsvis pene biler i god stand. Ikke om rælete nedslitte biler med bøttestol, sota vinduer etc som ganske tydelig har hatt en yngre eier som har brukt den godt.

 

Jeg er ikke uenig, men det er ingen bøttestoler her. Derimot et sort setetrekk, kun på førersetet av en eller annen grunn. Bilen bærer ytre preg av å blitt brukt, men flekkene på lakken kan også være "der-og-da"-løsning for å fjerne rust. Sotingen så ikke bra ut nei. Så i bunn og grunn trenger man bare å fjerne sotingen og få på ny lakk, om alt ellers er på stell. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marius2002 skrev:

Jeg er ikke uenig, men det er ingen bøttestoler her. Derimot et sort setetrekk, kun på førersetet av en eller annen grunn. Bilen bærer ytre preg av å blitt brukt, men flekkene på lakken kan også være "der-og-da"-løsning for å fjerne rust. Sotingen så ikke bra ut nei. Så i bunn og grunn trenger man bare å fjerne sotingen og få på ny lakk, om alt ellers er på stell. :)

Ja tro meg, noen godt voksne menn har noen artige fix da det kommer til riper å rust ;) Sett mye rart mens jeg har drevet som biloppretter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...