Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Walkabout skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=119612066

Spørs om den fæle folien gjør at salgsprisen bør være 100 000 kroner over markedspris...

Han Lian fyren lider av kronisk overprising.....

Den blå 535en han selger for 350k lå ute for 270k sånn 2-3 uker før. En annen 535d han nylig hadde ute var og relativt høyt priset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Han Lian fyren lider av kronisk overprising.....

Den blå 535en han selger for 350k lå ute for 270k sånn 2-3 uker før. En annen 535d han nylig hadde ute var og relativt høyt priset.

I tillegg har jo så og si alle bilene som selges der skamsota frontlykter, ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BjornarHS skrev:

https://www.finn.no/11962429

Begynner å bli vel høye priser på E30 M3. Nå skal det og sies denne ikke er i en orginal sport evo farge (er kjendt med historien bak), samt ser ut som framfangeren er skadet (?).

Først kom den ut til 600k, så 800k, så 1.000.000 og nå 1.500.000, er vel samme EVO'n? Har de første annonsene lagret på finn brukern min :P Altså et flott smykke men er da voldsomt te kroner da?! 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Designer skrev:

Først kom den ut til 600k, så 800k, så 1.000.000 og nå 1.500.000, er vel samme EVO'n? Har de første annonsene lagret på finn brukern min :P Altså et flott smykke men er da voldsomt te kroner da?! 😮 

Faktisk helt latterlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Designer skrev:

Først kom den ut til 600k, så 800k, så 1.000.000 og nå 1.500.000, er vel samme EVO'n? Har de første annonsene lagret på finn brukern min :P Altså et flott smykke men er da voldsomt te kroner da?! 😮 

Brutal prisstigning. Må slå til nå. Neste gang koster den 2 mill 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Designer skrev:

Først kom den ut til 600k, så 800k, så 1.000.000 og nå 1.500.000, er vel samme EVO'n? Har de første annonsene lagret på finn brukern min :P Altså et flott smykke men er da voldsomt te kroner da?! 😮 

Er samme bilen ja, voldsomt til pris ja😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CrZyWiz skrev:

Faktisk helt latterlig! 

Om man betaler 1.5mill for en E30... da har man ALTFOR lite å bruke penger på!!! Da bør man bokstavelig talt drite penger, å ha konstant diaré!!!! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

I tillegg har jo så og si alle bilene som selges der skamsota frontlykter, ikke pent.

Er dette hele tatt lovlig på frontlykter ? evt hvilken grad av soting er lov på front/baklykter ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tony Soprano skrev:

Er dette hele tatt lovlig på frontlykter ? evt hvilken grad av soting er lov på front/baklykter ?

Sålenge det ikke endrer farge på lyset. Altså du kan ikke farge de grønn eller rød, men du kan sote de mot sort. 
Nå er det ulik praksis der ute med politi og EU-kontroll, fordi det er mye uvitenhet blant kontrollører og politi der ute på akkurat dette tema. Alt som er drøyt ser ulovlig ut, forståelig nok, men trenger ikke være det.
Dette står i kjøretøyforskriftene. Mange soter også sideblinklys og baklykter og det synes jeg er innafor, om det såklart er av moderat og smakfull type. MEN helt svarte frontlykter? Ikke kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tony Soprano skrev:

Er dette hele tatt lovlig på frontlykter ? evt hvilken grad av soting er lov på front/baklykter ?

Jeg trodde ikke soting var lov i det hele tatt? Hadde laveste grad av soting fra LaminX på mine lykter da jeg hadde E60, og måtte plukke det av på EU-kontroll. En kan vel kanskje krangle det gjennom dersom det ikke påvirker lysstyrken verken utvendig eller innvendig (altså at bilen synes like godt, og at lyset er godt nok når man kjører), men trodde det i utgangspunktet var ulovlig å gjøre noe med lyktene som ikke omfattes av typegodkjenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tony Soprano skrev:

Er dette hele tatt lovlig på frontlykter ? evt hvilken grad av soting er lov på front/baklykter ?

 

 

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Sålenge det ikke endrer farge på lyset. Altså du kan ikke farge de grønn eller rød, men du kan sote de mot sort. 
Nå er det ulik praksis der ute med politi og EU-kontroll, fordi det er mye uvitenhet blant kontrollører og politi der ute på akkurat dette tema. Alt som er drøyt ser ulovlig ut, forståelig nok, men trenger ikke være det.
Dette står i kjøretøyforskriftene. Mange soter også sideblinklys og baklykter og det synes jeg er innafor, om det såklart er av moderat og smakfull type. MEN helt svarte frontlykter? Ikke kult.

 

1 time siden, Walkabout skrev:

Jeg trodde ikke soting var lov i det hele tatt? Hadde laveste grad av soting fra LaminX på mine lykter da jeg hadde E60, og måtte plukke det av på EU-kontroll. En kan vel kanskje krangle det gjennom dersom det ikke påvirker lysstyrken verken utvendig eller innvendig (altså at bilen synes like godt, og at lyset er godt nok når man kjører), men trodde det i utgangspunktet var ulovlig å gjøre noe med lyktene som ikke omfattes av typegodkjenningen.

Slik jeg fikk det fortalt hos SVV er det lov å sote/montere film blinklys og baklykter, så fremt at lyset kommer gjennom. Hovedlyktene igjen har man ikke lov å hverken sote eller montere film (selv ikke blank), da dette kan endre lysbildet/føre til blending av motgående trafikk.

Dette var vertfall det som var sagt da jeg spurte om hvordan det var å montere blank film for å spare glasslyktene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BjornarHS skrev:

 

 

Slik jeg fikk det fortalt hos SVV er det lov å sote/montere film blinklys og baklykter, så fremt at lyset kommer gjennom. Hovedlyktene igjen har man ikke lov å hverken sote eller montere film (selv ikke blank), da dette kan endre lysbildet/føre til blending av motgående trafikk.

Dette var vertfall det som var sagt da jeg spurte om hvordan det var å montere blank film for å spare glasslyktene :)

Jeg tør ikke si deg imot, men jeg baserte svaret mitt på en artikkel. Den var fra 2006 og sikkert da utdatert idag. Slik jeg har skjønt det er likevel praksisen på å håndheve loven forskjellig, fortsatt da sikkert ofte basert på uvitenhet, men motsatt vei.

Anyways, hvorfor sote frontlykter? (Annet enn såklart foliere med blank for å beskytte som du sier. :))

Dårlig lys er noe dritt, function before form.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...