Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Absurd pris, ingen M3 Sport Evolution dette, hvor det kun ble produsert 600 stk.
I dette tilfellet snakker vi over 11 000 over en 10års periode...

Hadde det vært en Sport Quattro derimot (Se bilde),
Men da ligger prisen normalt sett på over 2.5 mill.
Homologeringsmodellen til Audi som inngangsbillett til Group B, her snakker vi svært begrenset opplag på drøyt 200stk.

14_Quattro_sport.jpg

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Peak skrev:

Absurd pris, ingen M3 Sport Evolution dette, hvor det kun ble produsert 600 stk.
I dette tilfellet snakker vi over 11 000 over en 10års periode...

 

Hadde det vært en Sport Quattro derimot (Se bilde),
Men da ligger prisen normalt sett på over 2.5 mill.
Homologeringsmodellen til Audi som inngangsbillett til Group B, her snakker vi svært begrenset opplag på 200stk.
 

 

Skal du ha en slik bil må du virkelig bla opp. Her ligger en annonse i Tyskland.

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=253912448&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=16&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&fnai=prev&searchId=2625e901-c8c4-0445-42b4-9c542770edce

 

History:
Der kurze „Sportquattro“ – das wohl legendärste AUDI-Straßenfahrzeug aller Zeiten! 
Mitte der 80er Jahre gab es in Deutschland zwei Sportlegenden die jeder kannte: Boris Becker mit dem Tennisschläger  und Walter Röhrl mit dem AUDI-Sportquattro!
Der „Sportquattro“ entstand 1984/85 in einer Kleinserie von 220 Stück – gerade soviel, um die Homologation der damalige Gruppe B als Rallyefahrzeug zu erreichen!
Jedoch nur ca. 170 Exemplare gingen in der freien Verkauf, der Rest wurde werksseitig für den Rallyesport verbraucht. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

Denne må vel snart ned i pris vel

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123928926

 

Herlig interiør og utstyr men bomma greit på utvendig farge 🙈 Ligget ute lenge nå.

Rart å krysse av så mye på utstyrslista, og likevel overse noe av det viktigste i LED hovedlys. Synes også at M-sport er et must på disse, men det er det jo heldigvis forskjellige oppfatninger om. Her må det vel for øvrig nesten kunne være regningssvarende for selger å foliere bilen i en annen farge, det hadde sikkert fått opp interessen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjennern skrev:

 

 

17 minutter siden, Walkabout skrev:

 

Likte fargen jeg 😂 lett å holde ren og du vet du er den eneste med denne fargen. Men når det er sagt, så er 6 serie gc en alldeles nydelig bil i msport og imola rød. Det er noe jeg drømmer om å skaffe når den nærmer seg 20 år. Flotteste deaignet fra bmw i nyere tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Evopower said:

 

 

32 minutes ago, Walkabout said:

 

 

Liker 6serie GC uten m-sport, men den fargen der passet liksom ikke 😯. Savnet definitivt ikke m-sport når jeg hadde 6gc.
Følger en del med på 6gc om dagen, og denne her har jeg sett ligge ute lenge nå. Rød eller hvit og LED så er jeg solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...