Gå til innhold

Min Orginale BMW E36 M3 3.2.


thomaleo
 Share

Anbefalte innlegg

update!
funnet 1 rusthull som var uventa ihvertfall og da var det egentlig bare å hive seg rundt
hullet er i bakkant, bunn av hjulbuen framme på venstre side. dette hullet var GODT gjemt under ett tykt lag med techtyl, håper ikke jeg finner mer bare :roll:

fant hullet, og drepte motivasjonen noe, plukket ut interiøret i bilen (igjen) begynte så å pusse på vader setene

DSC_0003.JPG 
litt før bilder av passasjersetet

DSC_0005.JPG

og ferdig med farging på passasjersetet

DSC_0010.JPG

oz felg i bakgrunn som ville ha fokus:roll:

DSC_0011.JPG

DSC_0012.JPG

førersetet Før bilder

DSC_0007.JPGDSC_0008.JPG

og etterbilder

DSC_0013.JPG

DSC_0014.JPG

DSC_0015.JPG

 

også over til sveisejobben, glemte selvfølgelig av før bilde av dette:roll:

DSC_0016.JPG

ferdig å kappe ut her :) 

DSC_0017.JPG

nesten ferdig å sveise vær så vennlig å ha i tankene at det er 6-7 år siden jeg sveisa tynnplate sist!!:^o

DSC_0018.JPG

DSC_0019.JPG

var ett hull her også, ble selvfølgelig tatt i samme slengen :) 

DSC_0020.JPG

som nevnt tidligere så SKAL jeg bytte platene på jekkfestene på alle 4, og slipe mye mer techtyl, og behandle osv osv osv

har vært til innkjøp av noen bbs kopi felger tidligere i uka også, egentlig meninga til bruksbilen, men de blir helt sikkert prøvd på denne også!

hvis det blir nye permanente felger på m3n må det gjøres noe drastisk med tilstanden på de isåfall :)

15056424_10157667432715462_6785743490178907100_n.jpg

legger ved ett lite motivasjonsbilde til meg selv:D 

DSC_0010.JPG

 

 

Endret av thomaleo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

update!
har da blitt nesten ferdig med jekkfestene på venstre side, noe techtylpussing og noe behandling med brunox

førbilde av fremrefestet, som folket ser så er kappinga gjort men biten ikke borte enda :) 

DSC_0001.JPG

og førbilde bak

DSC_0002.JPG

ferdig utskjært bak, hullet ble noe større etterhvert da dette var grovutskjæring

fant også ut en annen måte og gjøre dette på i framtiden, lage plata først også skjære ut i bilen etter plata, ikke omvendt som er gjort her:roll:

DSC_0005.JPG

pusset også ned utsida på kanalen og brukte like gjerne brunox på hele da denne var drøy i bruk :) hadde på 2 lag

DSC_0006.JPG

samme skjedde her

DSC_0007.JPG

og enda ett :) 

DSC_0008.JPG

lagde platene

DSC_0009.JPG

borra hull til punktsveis og hullet for puta 

DSC_0010.JPG

brukte brunox her også :) 

DSC_0011.JPG

og her 

DSC_0012.JPG

brukte wurth sin roststop quattro som sveisegrunning, samme ble gjort på jekkfestet inni kanalen

DSC_0013.JPG

DSC_0014.JPG

ferdig å sveise bak, punktet litt i etterkant for å få bort de mindre hullene, kan nevne det igjen, ingen proffsveiser :) 

DSC_0015.JPG

og framme ferdig

DSC_0016.JPG

har vel på brunox her også i morgen før jeg begynner med epoxy grunninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta her :) Berre pass på å få ordentlig innbrenning i godset (utan porer) og at alle små hol e vekke når du gir deg. Fort at rusta kjem tilbake hvis ikkje ](*,)

 

Trur eg må skaffa meg eit sveiseapparat sjøl og ta litt småting so e komme på E30'en og. Får arbeidslyst av å sjå arbeidet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

på tide med en update :)

har handlet maling som skal brukes som ytterste lag under bilen (5L) 

pusset litt mer under bilen, pusset ferdig vader stolene, rengjort bensintanken og behandlet denne med owatrol olje for å få glansen ut fra plastikken igjen og lakkert leppa til framfangeren, på denne gjenstår det fortsatt matt klarlakk

over til litt bilder :) 

malinga som blir brukt er da 2k epoxymaling i fargen blank svart
DSC_0003.JPG

pusset techtyl og fått avklart om det er like mye rust på høyre siden som venstrev

Venstre siden ferdig med techtylfjerning

DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG

DSC_0004.JPG

og høyre siden!

ingen rust å se her! :D 

DSC_0005.JPG

litt overflate, men det er mulig å redde uten å sveise seg gal :) 

DSC_0006.JPG

her blir det selvfølgelig byttet litt stål som sikkert kommer i neste update :) både framme og bak

DSC_0007.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0009.JPG

over til leppa framme!
såg slik ut etter tysklandsturen og det er kansje ikke så rart da den aldri fikk ett ytterste lag med klarlakk
DSC_0010.JPG

etter litt pussing så endte den slik:
DSC_0011.JPG

rigget til "lakkbåsen"

DSC_0012.JPG

etter 3 strøk med grunning så ble den ca slik

DSC_0013.JPG

dette er da sikkert første strøket med svart matt lakk, 3 strøk her også, handler inn matt klarlakk i morgen for å ta siste 3 strøkene med det.

DSC_0014.JPG

dette er da siste strøket med farge

DSC_0018.JPG

over til bensintanken som var ganske skitten når den ble tatt ned

DSC_0015.JPG

klargjor litt til vask

DSC_0016.JPG

etter 10 minutter med vask såg den slik ut, brukte ikke allverden tid på det.

DSC_0017.JPG

satt inn igjen pumpene og tok ei finrengjøring med limfjerner, da endte vi slik:

DSC_0019.JPG

her la jeg på ei sikabot da det hadde blitt ett stygt sår i tanken, ikke hull, men var tydelig at det hadde gnagd her

DSC_0020.JPG

hadde på owatrol olje av denne typen:
DSC_0023.JPG

DSC_0021.JPG

DSC_0022.JPG

over til setene så var det kun elefantfettet igjen før de var ferdig

før bilde:

DSC_0024.JPG

DSC_0026.JPG

og etter:

DSC_0025.JPG

DSC_0027.JPG

har også hatt litt problemer med førerstolen sin varme i setet ikke fungerer, ikke at det er så verdens nøye for min del mtp komfort, men har den ekstrautstyr så skal det fungere!!! :) så her blir det bestilt nye varmekabelmatter både til rygg og sittepute

utenom det så har jeg gått til innkjøp av orginalt cruise control anlegg, tror det har blitt nevnt tidligere i tråden at jeg prøvde å montere fra e39, noe som endte med at det ikke fungerte, tror hjernen til dette er defekt, så jeg prøver lykken med ett som er orginalt til bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom hele tråden din nå. Veldig bra arbeid. Veldig myye arbeid-spesielt vask/rens av setene :o du har brukt noen timer der.

syns det var liitt over-reaksjon på rusta på bilen. det er jo ikke en ny bil og man bor I norge, da må man regne med litt når det faktisk er en bil som blir brukt :) men dette er jo glemt nå som alt er utbedret :)

Synes du må få på den spoileren det gjør seg godt på disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bjanne skrev:

Lest gjennom hele tråden din nå. Veldig bra arbeid. Veldig myye arbeid-spesielt vask/rens av setene :o du har brukt noen timer der.

syns det var liitt over-reaksjon på rusta på bilen. det er jo ikke en ny bil og man bor I norge, da må man regne med litt når det faktisk er en bil som blir brukt :) men dette er jo glemt nå som alt er utbedret :)

Synes du må få på den spoileren det gjør seg godt på disse :)

Takker for possitiv kommentar!

Har enda ikke greid å bestemt meg om spoileren skal på eller ikke enda 

Iåmed bilen forblir den høyden bak som den har så tror jeg ikke det kommer til å passe på bilen desverre. Men blir nok til at den blir lakkert sammens med bagasjelokket nå i sammenheng med rustfjerning  :-)

Endret av thomaleo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har skjedd ting igjen! :)

endelig ferdig med rustsveisinga av de hullene som har blitt funnet!

smurt på 2 strøk brunox og 1 strøk med hagmanns 2k epoxy primer gul

begynner med sveisinga, dette er da høyre side på bilen :)

før jeg begynte framme:

DSC_0001.JPG

har tatt litt lærdom, lag plata først, kapp ut etterpå:roll: 

DSC_0002.JPG

ferdig å kappe ut:DSC_0003.JPG

gjort noen mål, og skjært ut hull til jekkfesteputene og noen puktsveiser

DSC_0004.JPG

ruststop quattro ble brukt her også både på disse og på selve jekkfestet inni kanalen, på jekkfestet inni kanalen brukte jeg brunox før grunninga

DSC_0005.JPG

bak ble jeg vel ivrig å glemte før bilder og under prosessen, men før bilde ligger i tråden tidligere her ett sted, uansett ferdig å skjære ut og grunne:

DSC_0006.JPG

DSC_0007.JPG

ferdig å sveise framme, ble litt mer fornøyd med sveisene denne gangen!

DSC_0009.JPG

og ferdig bak: 

DSC_0008.JPG

smurt på brunox utpå kanalen, under kanalen og dørkene:

DSC_0010.JPG

DSC_0011.JPG

DSC_0012.JPG

DSC_0013.JPG

///M8)

DSC_0014.JPG

som folk kanskje vet så ble denne grunninga brukt: gikk ca 0.3 liter (ferdigblandet)

DSC_0016.JPG

og ferdig med første strøket, grunninga ble RULLET på til den som lurer, satt også inn ei 3kw varmevifte for å holde tempen litt oppe :) 

DSC_0017.JPG

DSC_0018.JPG

DSC_0019.JPG

DSC_0020.JPG

DSC_0021.JPG

 

 

 

Endret av thomaleo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, BjornarHS skrev:

Litt off-topic, men har sett bilder av et deksel under reservehjulbrønnen som jeg ikke vet hvilken funksjon det har. Har sett det på en 3.2, så kansje noe du har på din og?

Screenshot_2017-01-08-15-59-31.png

om jeg husker rett nå så har jeg samme dekselet på min og det kommer 2(?) rører ut fra dette, som kommer ifra kullfilteret som ligger i reservehjulsbrønnen inni bilen, vet ihvertfall at det kommer 2(?) blåe rører utfra ett deksel av noe slag på høyre siden av reservehjulsbrønnen, regner med at det er dette, ett kullfilter som er koblet på bensinanlegget, etter hva jeg har sett så er det bare 3.2n som har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...