Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har 1,5bars fjør i wastegate actuatoren min og starter og flafre sleppe opp trykket da jeg treffer presis 1,5bar. 1,3 1,4bar så er det helt tyst! helt til jeg når 1,5bar. da starter flafre lyden som dere hørte på videoen og kan ikke skjønne at det skal være noe annet en actuatoren som starter og gjøre jobben sin. Som sakt når turtallet stiger så starter det og skje ting, wastegate actuatoren står på fullt så starter den og lade mere fordi den får masse diesel. Jeg lader max 2,4bar som jeg ikke for gjort noe med, selvom om VGT bladene inni står på max samt wastegaten står på max. Ekstern wastegate er mulig men må evt kjøre den ut av EGR hullet i manifoilden og lurer på om det er for lite hull. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du dobbesjekke om du har nok slaglengde på aktuatoren. Altså du må verifisere at ved over 1,5bar ladetrykk så når VNT mekanismen sin faktiske "maks åpen" posisjon.

Jeg føler at det å konstatere at du har surge under last, og hva det er for noe, har blitt forklart så tydelig at det lar jeg ligge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TRF-Racing skrev:

Da må du dobbesjekke om du har nok slaglengde på aktuatoren. Altså du må verifisere at ved over 1,5bar ladetrykk så når VNT mekanismen sin faktiske "maks åpen" posisjon.

Jeg føler at det å konstatere at du har surge under last, og hva det er for noe, har blitt forklart så tydelig at det lar jeg ligge nå.

Ja den åpner på max. La det ligge du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

Which begs the question. Hvordan vet du at den åpner "max"? Hva er "max"?

?.. Vell hvis du ikke skjønner hva jeg mener med "max" så mener jeg wastegate actuatoren fjøra er helt sammenpressa og staget har slått seg ut max, Som har dyttet staget på vgt bladene til max åpning posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ypperlig hva max vnt åpning er.men jeg lurer på hvordan du har fastslått hva detter er på din turbo,hvor du tross alt har vridd eksoshus og dermed vant mekanisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snudd litt på compressor huset ja og måtte samt vri litt på mekanismen inni slik staget uttafor turboen ( spaken som justere blada ) traff på rett sted inni vnt mekanismen. Men det du sier er at turboen leverer mere luft en det motoren klarer og svelge, så lufta begynner gå frem og tilbake og ut av innsuget ved flaffring. Må titte litt mer på detta som sakt, men bilen fungerer veldig bra hittil og er fornøyd sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.3.2016 at 16.32, Blacksmoke skrev:

Aaaand its back 😂 Ny Wg nå ass. Kosta 1000spenn så trudde detta skulle fungere og iallefall vært tett!-----> Og da mener du at surgingen er tilbake igjen?

 

Testa wg igår og prøvde få den tett.. ---> Er ikke farlig om wg lekker litt luft, turboen leverer jo ikke akkurat liten mengde luft så skal ha stor luftlekkasje før det blir noe problem utav det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...