Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1 time siden, EDH_Performance skrev:

Fin turbo dette til en 2.5 idi diesel:) Gjetter på full øs rundt 3k om du forer den godt med suppe^^ min holset noe alla gt2260 ladet 2bar på 318tds ved ca 2800 om jeg ikke husker heeelt feil

Nå ser jeg ikke AR på eksoshuset, men neppe 3000 innenfor det som er greie mengder røyk uten å tiltrekke seg bråk.

25 minutter siden, Blacksmoke skrev:

Tenkte først gtx2871r men så tenkte jeg også 1skritt lengre frem at går vell sikkert ikke lange tia føre jeg angrer og skulle kjøpt et hakk større xD Trur detta kommer til og funke bra, Ja jeg starta lade på 1000rpm med min gt2260v og fult med trøkk på 1500rpm sirka lada på tomgang omtrent den hehe, :) etter 130-140 så ble det bestraktelig mindre skyv syntes jeg,så vill ha bedre skyv hele veien. (Y) 

Men er det en GTX eller en GT du har? (enkelt å se på komphjul, men det ser jeg ikke på bildene).

Problemene du hadde med GT2260V har vi jo diskutert, ikke godt nok regulseringssystem. Men hva er målene da mtp register og effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.7.2016 at 20.47, TRF-Racing skrev:

Nå ser jeg ikke AR på eksoshuset, men neppe 3000 innenfor det som er greie mengder røyk uten å tiltrekke seg bråk.

Men er det en GTX eller en GT du har? (enkelt å se på komphjul, men det ser jeg ikke på bildene).

Problemene du hadde med GT2260V har vi jo diskutert, ikke godt nok regulseringssystem. Men hva er målene da mtp register og effekt?

Er GT-- Målene mine er så mye så mulig.. Benka 200på hjul og 500nm på 2700rpm på gamle settupet. Du kan mene det du vill men jeg trur dette kommer til og funke.

Endret av Blacksmoke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...?

Jeg var bare nysgjerrig, trekk gjerne inn piggene.

 

Ellers så "mener" eller "tror" jeg ikke. Det er for folk som diskuterer på vg.no. Jeg beregner hva ting vil gjøre. God gammeldags matte koblet med litt fysikk så kommer man langt. Det er ikke heksekunst, det er ikke magisk, det er bare å begynne å regne. Siden du er på offensiven så skulle jeg likt å sett vurderinga bak det eksoshuset... Og hva er "så mye som mulig"? Spiller det ingen rolle om det ikke lader fult før 4000rpm? (eksempelvis).

Forøvrig så er 500Nm = 190 hk på 2700rpm. Jeg antar det du mente var at du bremsa 200hk toppeffekt, og 500Nm på 2700rpm.  Det er ganske vanlig med toppeffekt på et slikt oppsett ca 1000 - 1500rpm høyere enn max dreiemoment (forutsatt riktig regulering av VNT).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TRF-Racing skrev:

...?

Jeg var bare nysgjerrig, trekk gjerne inn piggene.

 

Ellers så "mener" eller "tror" jeg ikke. Det er for folk som diskuterer på vg.no. Jeg beregner hva ting vil gjøre. God gammeldags matte koblet med litt fysikk så kommer man langt. Det er ikke heksekunst, det er ikke magisk, det er bare å begynne å regne. Siden du er på offensiven så skulle jeg likt å sett vurderinga bak det eksoshuset... Og hva er "så mye som mulig"? Spiller det ingen rolle om det ikke lader fult før 4000rpm? (eksempelvis).

Forøvrig så er 500Nm = 190 hk på 2700rpm. Jeg antar det du mente var at du bremsa 200hk toppeffekt, og 500Nm på 2700rpm.  Det er ganske vanlig med toppeffekt på et slikt oppsett ca 1000 - 1500rpm høyere enn max dreiemoment (forutsatt riktig regulering av VNT).

Slapp av detta blir så bra atte! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5" downpipe snart ferdig sveiset med vbands. wg utgangen er neste med 2"v-band klemme. fått tilton vannpumpa mi til kjølesystemet. vært innom gs og bestilt expasjons tank til e21 som er til turboen. venter på fittings ifra  --->Fittings Of Norway

de jeg fikk ifra gundersen motorsport var feil gjenger og dem kåler fært! så ikke til og ambefale så det er sakt.

Nytt 4" luft filter ifra Turbo kongen er handlet :)

Eksosbandasje kommer ;)

 

az.jpg

azazazaz.jpg

azaazaz.jpg

azaz.jpg

azaazazaz.jpg

azaazaza.jpg

azaa.jpg

aza.jpg

Endret av Blacksmoke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 18.8.2016 at 1.50, osteper skrev:

Heftig :)
Men synes det høres ut som du har "compressor-surge" ved 0:53?

Dette bør du fikse ASAP, ellers har du ikke den turboen der veldig lenge.

i know! Vet ikke helt hva jeg skal gjøra for og få den bort. Lurer litt på om det evt er egr klokka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blacksmoke skrev:

i know! Vet ikke helt hva jeg skal gjøra for og få den bort. Lurer litt på om det evt er egr klokka? 

Nå er ikke jeg en ekspert på området, men kort fortalt så opererer du utenfor området turboen er designet for. 

Så du må justere ned turbotrykket, eller finne en turbo som takler det. :) Står en del om det hvis du Googler litt!

 

Følger med videre her! Har planer etterhvert om å få ut litt mer av min 525tds og. Men det blir nok ikke før jeg er ferdig med utdanninga og ny bruksbil er innkjøpt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...